Gå til innhold

Mistet livsgleden

Gjest trenger noen å snakke med

Anbefalte innlegg

Gjest trenger noen å snakke med

Jeg har nå det helt jævlig. Gnisten er borte hos meg og jeg er en stå på fyr.

Hele forrige semester levde jeg uten stipend, går nemlig på skolen på et annet sted. Ville ikke flytte hjem og var redd for å stryke på eksamen og ikke få stipend. Foruten dette hadde jeg problemer med kjæresten min. Og med det kom sinne og aggresjon fram. Jeg klarte å stå i alle fagene men så døde bestemor som bor i et annet land så familien min mått dra dit. Jeg hadde da ikke sett familien min siden 14 august 2005. De er ikke kommet enda men kommer om to uker. Så kommer jeg hjem og er helt utslitt og utbrent. Begynner å jobbe på den gamle jobben men vi hadde fått en ny sjef. Jeg kom ikke overens med verken han eller en del av de nye. Den gamle sjefen hadde sluttet og under henne hadde jeg jobbet i nesten 5 år. Så begynte skolen igjen og dama og jeg ble sammen igjen. Jeg hadde jaktet på henne i nesten et år og plutselig skjedde det bare. Problemet her var at jeg hadde vært hos psykologen min to dager før julaften og snakket om mitt forhold til henne. Jeg visste ikke hva forholdet vårt var, var vi venner eller bare kosevenner. Jeg ville ikke ha en kosevenn men en kjæreste. Han fikk meg til så skjønne at livet er ikke bare svart hvitt men nyanser og at jeg burde bestemme selv hva jeg ville med henne. Så får jeg dette med nyanser inn men så fikk jeg telefon fra kjæresten min der hun sa at hun ville feire nyttårsaften sammen med meg. Jeg er fra Oslo og hun fra Bergen. Og plutselig var vi sammen.

Alt har skjedd så kjapt at jeg ikke skjønner hva som har skjedd. Jeg sto i alle fagene, noe jeg trodde ikke ville skje. Jeg ble sammen med den dama jeg ønsket å bli sammen med. Men så følte jeg at gnisten hos meg var borte. jeg klarte ikke å glede meg over noe. Nå skal jeg til en psykolog på onsdag og få det fram hva som fremkaller at jeg blir så sint at jeg bare stenger alt ute.

Deilig å kunne skrive ned og at dere kan lese dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217543-mistet-livsgleden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, mann! Hva er galt med livet ditt? Du står på skolen, noe som er mer en hva mange andre klarer. Du har kjæreste, noe mange ønsker - men ikke har. Så hva er galt? INGENTING!! Kan jo ikke være glad og sprudlende hver dag, men betyr jo ikke at verden går under av den grunn!

Rett deg opp, mann - og enjoy livet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217543-mistet-livsgleden/#findComment-1610446
Del på andre sider

Tenker at du kanskje kan være litt utbrent.

Mye som har skjedd på kort tid. Kanksje du bare burde ta deg en pause, tenke og pleie deg selv litt, så skal du se det kommer seg.

Du har prestert bra på eksamen, bare det kan tappe krefter ut av en stakkars kropp. Etter eksamen får jeg alltid en utlandning.

Blir/føler meg nærmest litt tom og deprimert. Men når jeg får "summet" meg litt, og slappet av, da kommer det seg litt etter litt. Jeg har vært gjennom det før, og er bevisst på at en slik periode vil komme etter en anstrengende periode.

Ta med deg kjæresten på ferie, eller "what ever". Det har du/dere fortjent nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217543-mistet-livsgleden/#findComment-1610464
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...