Gjest Calóni Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Hva går en EEG-undersøkelse ut på? Altså hvordan foregår den rent praktisk? Er det noe spesielt man må ha med seg? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Bruker du medisiner skal du oftest ikke ta dem før undersøkelsen - men dette skal i så fall stå i innkallelsen. Ellers skal du ikke ha med deg noe spesielt. Du blir lagt på en benk og får enten en hette med elektroder eller så blir elektrodene festet direkte på hodet ditt. Du må ligge i ro, eller utføre spesifikke oppgaver mens undersøkelsen foregår. Det går som regel ca. 1/2-1 time. Du skal inn til lege i etterkant av undersøkelsen. Noen ganger skjer dette rett etter EEG, andre ganger må du vente noen dager. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Bruker du medisiner skal du oftest ikke ta dem før undersøkelsen - men dette skal i så fall stå i innkallelsen. Ellers skal du ikke ha med deg noe spesielt. Du blir lagt på en benk og får enten en hette med elektroder eller så blir elektrodene festet direkte på hodet ditt. Du må ligge i ro, eller utføre spesifikke oppgaver mens undersøkelsen foregår. Det går som regel ca. 1/2-1 time. Du skal inn til lege i etterkant av undersøkelsen. Noen ganger skjer dette rett etter EEG, andre ganger må du vente noen dager. Takk for svar! Fastlegen min sa at vi skulle avtale en time en ukes tid etter undersøkelsen. Satser på at jeg får info angående medisiner ja, det er litt relevant å ikke ta epilepsimedisin før man skal på EEG, liksom 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Det _har_ forekommet at bruk av mye hårprodukter kan blokkere noen signaler. Jeg _vet_ det høres helt merkelig ut, men det skjedde faktisk med en venninne av meg. Hun fikk små, om ingen, utslag, og de kom frem til at det skyldtes hårgele. Rart ikkesant? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Det _har_ forekommet at bruk av mye hårprodukter kan blokkere noen signaler. Jeg _vet_ det høres helt merkelig ut, men det skjedde faktisk med en venninne av meg. Hun fikk små, om ingen, utslag, og de kom frem til at det skyldtes hårgele. Rart ikkesant? Ah, det var bra du sa, for jeg pleier å bruke voks i håret! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.