Gå til innhold

EEG

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Hva går en EEG-undersøkelse ut på? Altså hvordan foregår den rent praktisk? Er det noe spesielt man må ha med seg?

Skrevet

Bruker du medisiner skal du oftest ikke ta dem før undersøkelsen - men dette skal i så fall stå i innkallelsen.

Ellers skal du ikke ha med deg noe spesielt.

Du blir lagt på en benk og får enten en hette med elektroder eller så blir elektrodene festet direkte på hodet ditt.

Du må ligge i ro, eller utføre spesifikke oppgaver mens undersøkelsen foregår.

Det går som regel ca. 1/2-1 time.

Du skal inn til lege i etterkant av undersøkelsen. Noen ganger skjer dette rett etter EEG, andre ganger må du vente noen dager.

Gjest Calóni
Skrevet

Bruker du medisiner skal du oftest ikke ta dem før undersøkelsen - men dette skal i så fall stå i innkallelsen.

Ellers skal du ikke ha med deg noe spesielt.

Du blir lagt på en benk og får enten en hette med elektroder eller så blir elektrodene festet direkte på hodet ditt.

Du må ligge i ro, eller utføre spesifikke oppgaver mens undersøkelsen foregår.

Det går som regel ca. 1/2-1 time.

Du skal inn til lege i etterkant av undersøkelsen. Noen ganger skjer dette rett etter EEG, andre ganger må du vente noen dager.

Takk for svar! Fastlegen min sa at vi skulle avtale en time en ukes tid etter undersøkelsen.

Satser på at jeg får info angående medisiner ja, det er litt relevant å ikke ta epilepsimedisin før man skal på EEG, liksom ;)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det _har_ forekommet at bruk av mye hårprodukter kan blokkere noen signaler. Jeg _vet_ det høres helt merkelig ut, men det skjedde faktisk med en venninne av meg. Hun fikk små, om ingen, utslag, og de kom frem til at det skyldtes hårgele.

Rart ikkesant?

Gjest Calóni
Skrevet

Det _har_ forekommet at bruk av mye hårprodukter kan blokkere noen signaler. Jeg _vet_ det høres helt merkelig ut, men det skjedde faktisk med en venninne av meg. Hun fikk små, om ingen, utslag, og de kom frem til at det skyldtes hårgele.

Rart ikkesant?

Ah, det var bra du sa, for jeg pleier å bruke voks i håret! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...