Gå til innhold

halsbetennelse - bra med iskrem?

Anbefalte innlegg

Gjest ederella
Skrevet

Jeg synes iskrem virker lindrende når jeg er sår i halsen. Jeg har ikke hatt halsbetennelse men en venn av meg har det nå. Kan jeg anbefale henne å forsøke med iskrem, eller er det ikke å anbefale? - Tenker litt med at det kanskje ikke er så smart med noe kaldt når man er forskjølet, har halsbetennelse, etc.

Gjest ederella
Skrevet

eller yoghurt, det er bra mot virus og bakterier!

Takk for tipset. Det vil jeg anbefale og selv prøve.

Skrevet

Iskrem virker lindrende i den forstand at isen bedøver litt, men det er ikke helbredende.

Skrevet

Det er visst ikke så smart, ihvertfall ikke ifølge min venninne som er lege.

Bakterier i halsen trives nemlig best ved litt lavere temperatur enn kroppstemperatur. Så man bør heller drikke noe varmt.

Hun kunne også fortelle at det viser seg at når man er kald på bena, synker temperaturen i halsen også. Det er altså ikke noen myte at man får vondt i halsen av å fryse på føttene. Etter at hun fortalte meg det, har jeg alltid tatt på ullsokker hvis jeg kjenner at det kribler i halsen, og det hjelper faktisk ganske ofte.

Gjest trultemor25
Skrevet

Man får jo slim av is og det er jo ikke noe digg å træle med ekstra slim i halsen når man har vondt i halsen, det synes hvertfall ikke jeg.

alle sa jo til meg at jeg burde glede meg til etter jeg fjerna mandla for da kunne jeg spise så mye is jeg ville. Jeg fikk en lollipop på sykehuset, og spiste ikke mer is i løpet av den perioden. Alt det slimet gjorde jo vondt værre, hvertfall når man såvidt klarer å svelge.

Skrevet

Bakterier i halsen trives nemlig best ved litt lavere temperatur enn kroppstemperatur. Så man bør heller drikke noe varmt.

Hun kunne også fortelle at det viser seg at når man er kald på bena, synker temperaturen i halsen også. Det er altså ikke noen myte at man får vondt i halsen av å fryse på føttene. Etter at hun fortalte meg det, har jeg alltid tatt på ullsokker hvis jeg kjenner at det kribler i halsen, og det hjelper faktisk ganske ofte.

tusen takk for rådet her, Jeg merker at jeg har halvondt og sørget for å ta på meg et ekstra sett med sokker.

Men vet du om det å fryse på fingrene også er like ille?

Gjest hvem skal vi tro på ?
Skrevet

:o) å legen vår sier det motsatte.

Bakteriene trives bedre i varmen enn i kulden, så is anbefaler hun.

Skrevet

:o) å legen vår sier det motsatte.

Bakteriene trives bedre i varmen enn i kulden, så is anbefaler hun.

Hva med å varme opp isen?;)

Men det å holde seg varm på bena kan umulig gjøre det verre tenker jeg. Det er det vel enighet om.

Men kan hende at det er en forskjell på om det er en skikkelig infeksjon som streptokker eller om det er en kortvarig halsbetennelse. For is kan jo være med på lindre smerten i halsen iallefall.

Nei, jeg har egentlig ikke peiling, skulle skrive noe fornuftig her men det ble bare tull...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...