Gå til innhold

Når dere avslutter et forhold (til jenter)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ofte at når jenter avslutter et forhold, så er det nøye gjennomtenkt og bearbeidet, sånn at når D-dagen er der, så kan det virke sånn.....Og på en måte så er det sånn også, fordi man da har "sørget" den tiden man har bearbeidet det.

Skjønten?

:-)

Gjest Forlatt mann

Hvordan kan du si at alle jenter som avslutter et forhold er likegyldige?

Det varierer da like mye som folk er forskjellige, og har forskjellige forhold...

*rister på hue*

Mitt inntrykk er at det er snarere regelen enn unntaket med jenter.

Unntaket er når vi gutta gjør slutt, dere vil ofte ikke akseptere det og bombarderer oss med savne deg meldinger osv for at vi skal komme tilbake.

Når jenter gjør det slutt er det aldri noen vei tilbake selv om de blir sjalu om vi finner ei ny jente før de finner seg kjæreste.

Men for all del, folk reagerer forskjellig og det er mangfoldet jeg var ute etter.

mil1365380270

Kan jo generalisere litt:

Tror oftest jenter er dønn ferdige når de går til det skritt å gjøre det slutt. Mulig gutten får sjokk og synes det gikk fort, men jenta mener sannsynligvis hun har sendt ut 100 000 meldinger om det motsatte ;-)

Også tror jeg vennskapstilbudet enten kommer fordi de har dårlig samvittighet og det blir en form for misforstått omsorg, eller de tror gutten er like ferdige med forholdet som de er.

Annonse

Når jeg har avsluttet et forhold har jeg vært hundre prosent sikker på at nok er nok. Og da har jeg gjerne først hintet - og senere sagt med klare ord hva som ikke fungerer. Når jeg ikke ser at ting har bedret seg dør kjærligheten. Og da er det stein dødt! Den dagen både trua og lysta på at forholdet skal bli bra forsvinner - da er jeg helt ferdig med mannen!

Og det med å bare være venner sier en gjerne for å ha noe hyggelig å si. Uvenner vil man jo heller ikke være.

Gjest staedtler

Mitt inntrykk er at det er snarere regelen enn unntaket med jenter.

Unntaket er når vi gutta gjør slutt, dere vil ofte ikke akseptere det og bombarderer oss med savne deg meldinger osv for at vi skal komme tilbake.

Når jenter gjør det slutt er det aldri noen vei tilbake selv om de blir sjalu om vi finner ei ny jente før de finner seg kjæreste.

Men for all del, folk reagerer forskjellig og det er mangfoldet jeg var ute etter.

"...det er mangfoldet jeg var ute etter."

Øøh..?!

Gjest Forlatt mann

Det er ofte jenter som gjør det slutt. Gutter krever for lite av et forhold siden de ofte blir overrasket den dagen det blir slutt. "Være venner" er en måte å si det slutt på.

Hun som melder meg og spør om vi ikke kan møtes osv. Jeg holder tilbake nå, svarer ikke på meldinger og vil egentlig kutte kontakten.

Antakelig svarte ikke han hun hadde i kikkerten (tror jeg) ikke til forventningene så da var jeg plutselig interessant igjen.

Hennes tap...jeg er glad for at det gikk som det gikk nå.

Gjest Wolverina

Tror ofte at når jenter avslutter et forhold, så er det nøye gjennomtenkt og bearbeidet, sånn at når D-dagen er der, så kan det virke sånn.....Og på en måte så er det sånn også, fordi man da har "sørget" den tiden man har bearbeidet det.

Skjønten?

Kjempesvar ;)

Gjest Forlatt mann

Skjønten?

Skjønner.

Takk for svar alle sammen.

Har kuttet all kontakt med ho selv om hun vil ha kontakt med meg.

Hvis hun driver å sender deg meldinger og vil møtes, hvordan kan du da si hun er likegyldig? Virker alt annet enn likegyldig, spør du meg. Likegyldig = bryr seg ikke, og hadde hun vært det ville hun vel ikke ha tatt kontakt!

Kanskje hun faktisk vil være venn? Kanskje hun er usikker?

Annonse

Gjest Forlatt mann

Hvis hun driver å sender deg meldinger og vil møtes, hvordan kan du da si hun er likegyldig? Virker alt annet enn likegyldig, spør du meg. Likegyldig = bryr seg ikke, og hadde hun vært det ville hun vel ikke ha tatt kontakt!

Kanskje hun faktisk vil være venn? Kanskje hun er usikker?

Hun var likegyldig til å begynne med, da jeg ikke lenger svarte på hennes meldinger eller tok telefonen når hun ringte så vil hun at vi treffes.

Jeg mener hun burde ha tenkt på dette før hun gjorde det slutt. Jeg var villig til å prøve å jobbe med forholdet mens hun hadde fokus på å komme seg ut av vårt forhold.

Jeg orker ikke å gjennomgå dette en gang til selv om det er en snau måned siden vi gjorde det slutt. 4 års forhold rett til h...... Jeg vil ikke ha vennskap med noen jeg fortsatt elsker. Bedre å gå videre å la dette være en lærdom.

Hun var likegyldig til å begynne med, da jeg ikke lenger svarte på hennes meldinger eller tok telefonen når hun ringte så vil hun at vi treffes.

Jeg mener hun burde ha tenkt på dette før hun gjorde det slutt. Jeg var villig til å prøve å jobbe med forholdet mens hun hadde fokus på å komme seg ut av vårt forhold.

Jeg orker ikke å gjennomgå dette en gang til selv om det er en snau måned siden vi gjorde det slutt. 4 års forhold rett til h...... Jeg vil ikke ha vennskap med noen jeg fortsatt elsker. Bedre å gå videre å la dette være en lærdom.

Hvis du virkelig vil ha fred, så fortell henne det så slipper du at alt blir rippet opp i hver gang hun tar kontakt.

Gjest Forlatt mann

Hvis du virkelig vil ha fred, så fortell henne det så slipper du at alt blir rippet opp i hver gang hun tar kontakt.

Jeg skrev tidligere i kveld at toget hadde gått og at jeg ville videre med livet mitt.

Da presterte hun å si at hun elsket meg og ville prøve på nytt. Whatever..too late!

Jeg er kanskje hard, men tilliten er brutt.

Jeg skrev tidligere i kveld at toget hadde gått og at jeg ville videre med livet mitt.

Da presterte hun å si at hun elsket meg og ville prøve på nytt. Whatever..too late!

Jeg er kanskje hard, men tilliten er brutt.

Men du irriterer deg tydeligvis fortsatt, da...lar det gå innpå deg... Hvis det virkelig er too late, så er det det. Si fra (som du sikkerthar gjort), og move on og SLUTT og bruk tid på å tenke på henne. Stusser bare litt over at hvis du sier det er too late og du er ferdig med henne, hvorfor bruker du tid på å skrive inn her og spørre om råd? Du har jo tydeligvis bestemt deg! (*i en hyggelig tone*:))

Gjest Forlatt mann

Men du irriterer deg tydeligvis fortsatt, da...lar det gå innpå deg... Hvis det virkelig er too late, så er det det. Si fra (som du sikkerthar gjort), og move on og SLUTT og bruk tid på å tenke på henne. Stusser bare litt over at hvis du sier det er too late og du er ferdig med henne, hvorfor bruker du tid på å skrive inn her og spørre om råd? Du har jo tydeligvis bestemt deg! (*i en hyggelig tone*:))

Da jeg skrev innlegget var jeg oppgitt over hennes likegyldighet , men de siste dagene har ting endret seg.

Jeg har bestemt meg nå at nok får være nok selv om det er hardt nok å avvise henne. Savner henne enormt, men tror hun bare vil tilbake midlertidig til hun forlater meg for en ny.

Gjest nøffnøff

fordi: den som gjør det slutt har gjerne hatt sin kjærlighetssorg lenge før deg- og gjør det slutt når virkelig alt av følelser er over. så for den som blir dumpet føles det selvsagt som et sjokk og man har tusen spørsmål. men igjen: den andre har vært gjennom den fasen på forhånd og kan virke avvisende.

slik at sånn som du vil føle deg om noen måneder, der er hun sannsynligvis nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...