Gå til innhold

Betaling for å gå på møte

Anbefalte innlegg

Gjest liten stilling
Skrevet

Vi skal begynne med nye turnuser, og da blir det forhandlingsmøter hver 6. uke. Vi i små stillinger vil ikke få betalt for disse møtene; er det rettferdig? Jeg mener nei! Det vil gå med mange timer til dette! Hva annet kan jeg gjøre enn å ta det opp med tillitsvalgt? Jeg må gå på møtene for å få vite turnusen min. Takk for svar.

Skrevet

Jeg mener bestemt at du skal ha betaling for å gå på møter som ikke er i arbeidstiden, utansett stillingsprosent. Jeg tror ikke du har krav på overtid, men du har krav på vanlig normal betaling.

Det har hvertfall min hjelpepleiervenninne. Hun har en liten stilling på et sykehjem, og får ekstra når hun er på personalmøter utenom arbeidstiden.

Gjest liten stilling
Skrevet

Jeg mener bestemt at du skal ha betaling for å gå på møter som ikke er i arbeidstiden, utansett stillingsprosent. Jeg tror ikke du har krav på overtid, men du har krav på vanlig normal betaling.

Det har hvertfall min hjelpepleiervenninne. Hun har en liten stilling på et sykehjem, og får ekstra når hun er på personalmøter utenom arbeidstiden.

Synes du jeg kan sende en mail til leder?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

hos oss får man ikke betalt, men avspasering time mot time.

Skrevet

Jeg er tillitsvalgt og har alltid arbeidstid om natten. Når jeg skal ha nødvendige møter med mine overordnede skriver jeg timer og min tanke bak dette er som følger: Møtene er i mine overordnedes arbeidstid, de får betalt for den tiden, hvorfor skal ikke jeg også få betalt for den?

Og det er det jeg tenker er poenget: Hvis andre gjør det i sin arbeidstid og får lønn, da må vel dette også være din arbeidstid, slik at du også får lønn!?

Gjest liten stilling
Skrevet

Jeg er tillitsvalgt og har alltid arbeidstid om natten. Når jeg skal ha nødvendige møter med mine overordnede skriver jeg timer og min tanke bak dette er som følger: Møtene er i mine overordnedes arbeidstid, de får betalt for den tiden, hvorfor skal ikke jeg også få betalt for den?

Og det er det jeg tenker er poenget: Hvis andre gjør det i sin arbeidstid og får lønn, da må vel dette også være din arbeidstid, slik at du også får lønn!?

Jeg jobber helger så det blir i fritiden. Vi kan skrive på avspasering eller på timeliste når det er møter. Men her får altså vi i små stillinger ingenting.. Og det vil gå mange timer med.

Gjest liten stilling
Skrevet

hos oss får man ikke betalt, men avspasering time mot time.

Vi pleier å skrive på avspasering eller på timelisten, men nå får vi i små stillinger ikke skrive det opp. Det synes jeg er urettferdig!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Vi pleier å skrive på avspasering eller på timelisten, men nå får vi i små stillinger ikke skrive det opp. Det synes jeg er urettferdig!

er du ikke organisert et sted så du har noen å spørre? sjekke personalhåndboken? sålenge møter er pålagt _tror_ jeg du skal ha godtgjørelse.

Skrevet

Jeg jobber helger så det blir i fritiden. Vi kan skrive på avspasering eller på timeliste når det er møter. Men her får altså vi i små stillinger ingenting.. Og det vil gå mange timer med.

Så siden du har liten stilling får du ikke skrive timeliste?

Det høres jo helt supersært ut!

(Men jeg synes nå det er sært at de som har små stillinger ikke får sykepenger når de er sykemeldt også, jeg, da, som om de som tjener lite har mindre behov for sykelønn enn de som tjener mer ...)

Gjest liten stilling
Skrevet

Så siden du har liten stilling får du ikke skrive timeliste?

Det høres jo helt supersært ut!

(Men jeg synes nå det er sært at de som har små stillinger ikke får sykepenger når de er sykemeldt også, jeg, da, som om de som tjener lite har mindre behov for sykelønn enn de som tjener mer ...)

Jeg får ikke skrive opp disse møtene på timelisten min, nei.

Gjest liten stilling
Skrevet

er du ikke organisert et sted så du har noen å spørre? sjekke personalhåndboken? sålenge møter er pålagt _tror_ jeg du skal ha godtgjørelse.

Jeg er med i fagforeningen, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...