Gå til innhold

mens eller ikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Unormale blødninger, veldig liten (unormalt liten) mens _kan_ være et symptom på graviditet.

Hos meg har det væt noen småblødninger rett før forventet mens. Noen kaller dette for "festeblødninger" men det er omstridt om det egentlig er det. Men for _meg_ har tidlig/liten/unormal mens/blødninger forekommet i alle tre svangerskap.

Men det KAN jo være at mensen bare er litt tidlig ute. Dersom mensen ikke kommer for fullt i løpet av uka, kan du jo forsøke deg på en test søndag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217614-mens-eller-ikke/#findComment-1607753
Del på andre sider

fuji1365380447

Unormale blødninger, veldig liten (unormalt liten) mens _kan_ være et symptom på graviditet.

Hos meg har det væt noen småblødninger rett før forventet mens. Noen kaller dette for "festeblødninger" men det er omstridt om det egentlig er det. Men for _meg_ har tidlig/liten/unormal mens/blødninger forekommet i alle tre svangerskap.

Men det KAN jo være at mensen bare er litt tidlig ute. Dersom mensen ikke kommer for fullt i løpet av uka, kan du jo forsøke deg på en test søndag?

Slik jeg har forstått dette, så kommer en eventuell festeblødning 8 dager etter eggløsning, eller ca på da 20 i syklusen - altså FØR ikm.

De små blødningene som ofte kommer når man skulle hatt mensen, er i følge min lege "rester" av mensen som kommer fordi kroppen ennå ikke produserer nok progesteron for å stoppe vanlig mensblødning helt.

Jeg hadde en slik liten "festeblødninge" på nøyaktig 8 dager etter eggløsnig, og så hadde jeg småblødninger eller spotting rundt IKM. Og det er vist ganske vanlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217614-mens-eller-ikke/#findComment-1607761
Del på andre sider

Slik jeg har forstått dette, så kommer en eventuell festeblødning 8 dager etter eggløsning, eller ca på da 20 i syklusen - altså FØR ikm.

De små blødningene som ofte kommer når man skulle hatt mensen, er i følge min lege "rester" av mensen som kommer fordi kroppen ennå ikke produserer nok progesteron for å stoppe vanlig mensblødning helt.

Jeg hadde en slik liten "festeblødninge" på nøyaktig 8 dager etter eggløsnig, og så hadde jeg småblødninger eller spotting rundt IKM. Og det er vist ganske vanlig.

Ja, jeg har også oppfattet det sånn. Men jeg har også lest på nettet at enkelte fagfolk avviser dette med "festeblødninger" helt og holdent (noe jeg er uenig i, fordi alle mine tre svangerskap har blitt "oppdaget" ved en bitteliten bløding ca ei uke før forventa mens (5-6 dager) - og så har jeg to ganger hatt noe som opplevdes som enbegynnende mens når jeg ventet mensen - som aldri utviklet seg til skikkelig mens.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217614-mens-eller-ikke/#findComment-1607795
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...