Gjest ive Skrevet 11. mars 2001 Skrevet 11. mars 2001 Hei!Jeg er ei jente på 20 som plages daglig med åndedrettet og delvis med å svelge maten.Har gått til alskens undersøkelser av både lunger og spiserør men ingenting feiler meg.Jeg føler selv at jeg er meget anspent og blir redd når dette melder seg og da blir det verre.Blir da veldig redd for å være alene.Får en angstfølelse for å forlate huset og for at maten skal sette seg fast når jeg spiser.Dette gjør meg veldig trist,vet jo ikk hvorfor jeg reagere slik,det må være noe dypt i underbevisstheten.mMen har liksom blitt vant til dette og det følger tankene mine uansett hva jeg gjør og slikt som å gå på jobb osv blir så slitsomt når man føler at man ikke får puste eller spise.Gråter mye og alt er vanskelig.skal ringe til legen for hjelp,hva tror du jeg bør gå til?tenkte litt på psykomotorisk behandling,i og med at jeg er så anspent,og klarer heller ikke å puste med magen.Eller trot du psykolog?Blir veldig glad for all respons,dette har blitt for slitsomt og leve med På forhånd tusen takk! 0 Siter
thinkerbell Skrevet 11. mars 2001 Skrevet 11. mars 2001 Skjønner godt at du er sliten av dette her... Det jeg vil råde deg til er først å ta kontakt med primærlegen din -for deretter å få en henvisning til psykolog... Lykke til Varm klem fra 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. mars 2001 Skrevet 12. mars 2001 Dette er en såklat psykosomatisk tilstand i tillegg til at du har angst. Både psykomotorisk fysioterapi og psykoterapi av kognitiv eller dynamisk type vil kunne være bra for deg. Diskuter dette med legen din, og få en henvisning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.