Gå til innhold

Søtstoffer

Anbefalte innlegg

Gjest søtstoff
Skrevet

Jeg drikker light brus, og spiser også sukkerfri tyggis/drops osv.

Merker ikke økt matlyst av dette, så det er ikke noe problem.

Var til tannlege for ikke lenge siden, alt var fint med tennene, så syren i pepsi max har ikke gjort skade (skjønner at det kan gjøre det etterhvert)

Men ER det farlig på andremåter? Noen sier det er det, andre sier det ikke er problem.

Jeg ser for meg kreft o.l og blir veldig redd...:(

Jeg er en person som lett blir skremt og redd osv.Men klarer lissom ikke slutte med Pepsi Max heller. (Drikker mye vann også.)

Drikker i snitt 1/2 pr dag. Og noen drops.

Hva tror dere?

Skrevet

Ingen har påvist at de stoffene som brukes i dag er på noen måte skadelig. For 30 år siden var det en sak om dette som pågikk en stund, men de stoffene brukes ikke mer, i likhet med andre stoffer vi finner ut er giftige.

I stedet for lettbrus kan du drikke vann, det blir fort en vane.

Jeg setter store brusflasker med vann i kjøleskapet, og drikker sikkert 10 i uka. Først hadde jeg noen sitrondråper i dem, men nå er det bare rent. En gang i mellom bytter jeg ut en med Bonaqua.

Før drakk jeg bare lettbrus, men jeg følte meg litt mer behagelig i magen etter å ha sluttet med det, uten at det egentlig er noen grunn.

Skrevet

Jeg var på en forelesning i "mat og toksikologi", og jeg spurte foreleser om nettopp dette. Han mente at kunstige søtningsmidler ikke er kreftfremkallende, og at de heller ikke skal være skadelige på andre måter.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er sikkert ikke sunt å spise 10 kg gulrøtter hver dag. Heller ikke å få i seg for mye kunstige søtstoffer...

Pr idag er de ikke kjent for å være farlige.

Radioaktivitet var ikke farlig for 100-200 (?) år siden. Asbest var ikke farlig for 20-30 år siden. Fluortabletter var noe alle småbarn MÅTTE få for 10 år siden...

Du ser sannheter endres. Kanskje vil sannheten om at søtningsmidler være noe annet om 10 år.

Skrevet

Det var da ingenting... Jeg tømmer en sukettboks hver 5. dag og en stor Fun Light i uken. Oh jeg lever da fortsatt, etter 15 år...

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Du skulle sett de mengdene søtstoffer jeg tyller i meg hver dag:-p Men det er vel mitt minste problem, så..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...