Gå til innhold

Kjære fjortiser, ikke si "liksom"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte ei berte på radioen som sa "liksom" ca to ganger pr setning, og "ikke sant" en gang pr setning. Hvordan kan jeg ta en som snakker slik, alvorlig?

Skrevet

og han bare liksom og jeg bare liksom og så liksom bare helt sinnsykt, ass!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du kan så spørre...!

De har et egen måte å snakke på den ungdommen. Første gang min fjortis brukte slike uttrykk reagerte jeg. Men nå vet jeg ikke helt... Dvs jeg aner ikke om de sier det. Jeg er enten blitt vant- eller de har sluttet????

Skrevet

Kanksje ved å begynne å respektere ungdommen og deres kultur?

ikke fast nick
Skrevet

Enig!

Og legg til dem som sier sjøtt, sjærste og sjole også. Tenk på jenta som ber om kyss, og så blir hun skysset hjem igjen... :-)

Skrevet

og han bare liksom og jeg bare liksom og så liksom bare helt sinnsykt, ass!

helt serriøs angst esse.

Skrevet

Uhm...nei, det er definitivt ikke et alternativ. Vi hadde mye slikt når jeg var ung også, men det som var oppegående av oss vokste det verste av oss.

"............................................."

Skrevet

helt serriøs angst esse.

Dårlig lite ikke bare...og jeg bare ikke sant...og hu bare...og jeg bare ikke sant...lite ikke ikke sant'a ikke sant bare likesom og ikke sant jeg bare...ikke sant lissom ikke sant og bare ikke sant...

"............................................"

Skrevet

Dårlig lite ikke bare...og jeg bare ikke sant...og hu bare...og jeg bare ikke sant...lite ikke ikke sant'a ikke sant bare likesom og ikke sant jeg bare...ikke sant lissom ikke sant og bare ikke sant...

....serrrjøøøøst???

Skrevet

Jeg vet ikke hvem arbeidsgiver vil velge; en slik eller en som snakker norsk. Jobb i TV får de neppe.

Skrevet

Jeg blir gal. Men det er vel bare å lukke øra.

Skrevet

Uhm...nei, det er definitivt ikke et alternativ. Vi hadde mye slikt når jeg var ung også, men det som var oppegående av oss vokste det verste av oss.

"............................................."

_det_ som var oppegående av dere? ;o)

Skrevet

_det_ som var oppegående av dere? ;o)

Det også, tydeligvis :-)

"......................................"

ikke fast nick
Skrevet

Jeg vet ikke hvem arbeidsgiver vil velge; en slik eller en som snakker norsk. Jobb i TV får de neppe.

Joda, de får jobb i tv de! "Mess"-tv! Eller en annen skvaldrekanal.

Skrevet

Enig!

Og legg til dem som sier sjøtt, sjærste og sjole også. Tenk på jenta som ber om kyss, og så blir hun skysset hjem igjen... :-)

...eller at en gutt sier til henne at hun har fint kjede.... ;-)

Skrevet

Joda, de får jobb i tv de! "Mess"-tv! Eller en annen skvaldrekanal.

Ikke nevn Mess TV, gremmes, det og de andre "SMS-sugekanalene". Bare billige bakgårdsbabes og "kule typer" med en kvartkilo styling i håret. Jeg ville betale for å slippe å se dem.

Skrevet

Ikke nevn Mess TV, gremmes, det og de andre "SMS-sugekanalene". Bare billige bakgårdsbabes og "kule typer" med en kvartkilo styling i håret. Jeg ville betale for å slippe å se dem.

Hva bruker du i håret da?

Skrevet

Enig!

På den annen side er det mange som omtaler skjeden som "kjeden"..

Skrevet

Hva bruker du i håret da?

Det som naturlig måtte komme i løpet av en dag, og senere vann og litt såpe.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har ei hjemme i den alderen.

Helt seriøst asså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...