Gå til innhold

søtmons

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er så problematisk å hele tiden være sulten på et eller annet. Salt - eller søtt...

Har noen råd eller tips for å redusere søt-behov og "spisebehov" uten at man er sulten?

Gjest selvkontroll heter det!
Skrevet

La vær å spis!

Skrevet

Kanskje krom-tabletter kan være en hjelp? Fåes kjøpt på helsekostforretning

Gjest sjøstjerna
Skrevet

La vær å spis!

Selvfølgelig kan jeg det!

Men det er for enkelt :-)

Jeg hadde ikke tenkt å sultestreike... kun få råd om å redusere sultfølelsen. Er normalvektig- men syns jeg er sulten uten å skulle være det. + at jeg er søtsnoken.

Men takk for ditt iherdige forsøk på å gi konstruktivt råd.

:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kanskje krom-tabletter kan være en hjelp? Fåes kjøpt på helsekostforretning

Kromtabletter? virker det? OK, jeg kan selvsagt forsøke det.

Takk skal du ha.

Skrevet

Spiser du regelmessig, da? Går det for mange timer i mellom måltidene er det naturlig at en får sug på noe..

Ellers er det et poeng å spise noenlunde grovt og sundt har jeg merka.

Og som det ble nevnt i en annen tråd så er det mange som opplever at de kan avvenne seg fra søtsug ved å mer eller mindre å kutte ut søtt. Suget har i alle fall avtatt for min del ved at jeg unngår sjokolade og godteri i hverdagen.

Men noe må en unne seg, da. Det går jo an å være litt bevisst på å velge en minisjokolade framfor en 200 grams. Mørk sjokolade orker man mindre av enn kokesjokolade. En kjærlighet på pinne kan være nok.. en MÅ ikke ha smågodt for 40 kr for å tilfredstille lysten alltid.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Spiser du regelmessig, da? Går det for mange timer i mellom måltidene er det naturlig at en får sug på noe..

Ellers er det et poeng å spise noenlunde grovt og sundt har jeg merka.

Og som det ble nevnt i en annen tråd så er det mange som opplever at de kan avvenne seg fra søtsug ved å mer eller mindre å kutte ut søtt. Suget har i alle fall avtatt for min del ved at jeg unngår sjokolade og godteri i hverdagen.

Men noe må en unne seg, da. Det går jo an å være litt bevisst på å velge en minisjokolade framfor en 200 grams. Mørk sjokolade orker man mindre av enn kokesjokolade. En kjærlighet på pinne kan være nok.. en MÅ ikke ha smågodt for 40 kr for å tilfredstille lysten alltid.

Du har sikkert rett.

Har jo ment jeg spiser sunt og regelmessig. Men det hjelper liksom ikke.

Men kanskje jeg må "avvennes" for søtt- som du er inne på?

Takk for at du svarte. :-)

Skrevet

Jeg innbiller meg å ha hørt at banan kan dempe søtsuget...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg innbiller meg å ha hørt at banan kan dempe søtsuget...

Ja, kanskje det- også inngår det jo som en av de fem man skal ha om dagen...

Gjest baremei:-)
Skrevet

Mange av oss jenter spiser for lite i løpet av dagen, og får derfor et uimotståelig godtesug utpå ettermiddagen/kvelden.

Det beste man kan gjøre for å unngå dette, er å passe på å spise nok sunn mat, og ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom måltidene.

Får du likevel søtsug, kan du unne deg en liten bit godis, slik andre her foreslår. Eller ta en frukt i stedet, evt. fruktsalat eller oppskårne grønnsakssnacks med dip:) Det er både sunt og godt!

Å pusse tennene kan også hjelpe mot søtsug, har jeg hørt. Bunner snopehungeren i at du kjeder deg, så prøv å gå en tur eller start på en aktivitet i stedet.

Men husk for all del å kose deg også! Vi har alle lov å skeie ut iblant. "Man kan spise alt, men ikke alltid" er et bra ordtak å ha i bakhodet..

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Mange av oss jenter spiser for lite i løpet av dagen, og får derfor et uimotståelig godtesug utpå ettermiddagen/kvelden.

Det beste man kan gjøre for å unngå dette, er å passe på å spise nok sunn mat, og ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom måltidene.

Får du likevel søtsug, kan du unne deg en liten bit godis, slik andre her foreslår. Eller ta en frukt i stedet, evt. fruktsalat eller oppskårne grønnsakssnacks med dip:) Det er både sunt og godt!

Å pusse tennene kan også hjelpe mot søtsug, har jeg hørt. Bunner snopehungeren i at du kjeder deg, så prøv å gå en tur eller start på en aktivitet i stedet.

Men husk for all del å kose deg også! Vi har alle lov å skeie ut iblant. "Man kan spise alt, men ikke alltid" er et bra ordtak å ha i bakhodet..

"Man kan spise alt, men ikke alltid"

Den var god! Og aktivitet... vel, neste gang jeg blir søtsnoke kan jeg jo DOLE :-)

så akkurat nå så skal jeg fortsette DOLE fremtil jeg blir søvnig...

Gjest baremei
Skrevet

"Man kan spise alt, men ikke alltid"

Den var god! Og aktivitet... vel, neste gang jeg blir søtsnoke kan jeg jo DOLE :-)

så akkurat nå så skal jeg fortsette DOLE fremtil jeg blir søvnig...

Doling er en bra aktivitet;) Trim for fingrene, hehe. Også blir man KLOK av å være her;D Men jeg har til tider litt lett for å trykke i meg knask mens jeg doler også jeg, da:-p Så for å holde fingrene unna snopefatet funker kanskje andre aktiviteter bedre...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Doling er en bra aktivitet;) Trim for fingrene, hehe. Også blir man KLOK av å være her;D Men jeg har til tider litt lett for å trykke i meg knask mens jeg doler også jeg, da:-p Så for å holde fingrene unna snopefatet funker kanskje andre aktiviteter bedre...

har lært ungene mine at data og mat/knask er strengt forbudt... så jeg må nesten forholde meg til det jeg også.

Så de gangene jeg doler spiser jeg ikke...

Skrevet

Druer, banan, kiwi, apelsin og skikkelige grønne epler:)

Det hjelpermeg iallefall. Druer har kansje mye fruktsukker? Jeg vet ikke. Men det er veldig godt, og jeg spiser det med god samvittighet:)

Vennlig hilsen,

Gjest baremei
Skrevet

har lært ungene mine at data og mat/knask er strengt forbudt... så jeg må nesten forholde meg til det jeg også.

Så de gangene jeg doler spiser jeg ikke...

Men da er det jo supert;) Greit når man må gå foran med et godt eksempel:) Tror nesten jeg må skaffe meg barn jeg og- kanskje det hadde fått meg til å skjerpe meg litt?! Hmmm. *løpe til spermbanken*

Gjest baremei
Skrevet

Druer, banan, kiwi, apelsin og skikkelige grønne epler:)

Det hjelpermeg iallefall. Druer har kansje mye fruktsukker? Jeg vet ikke. Men det er veldig godt, og jeg spiser det med god samvittighet:)

Vennlig hilsen,

Namme. Druer er gøtt:9 Og fersk ananas..mmm. DET har jeg fått skikkelig dilla på:)

Skrevet

Namme. Druer er gøtt:9 Og fersk ananas..mmm. DET har jeg fått skikkelig dilla på:)

Å ja! Fersk ananas ja... *Nam nam* Lenge siden jeg har kjøpt det!

Enig, druer er kjempe godt. Det bare måå jeg ha:) Og har som sagt hjulpet meg veldig med søtsuget om kveldene:)

Skrevet

Ja, kanskje det- også inngår det jo som en av de fem man skal ha om dagen...

jah, to fluer i en smekk ;)

Gjest baremei
Skrevet

Å ja! Fersk ananas ja... *Nam nam* Lenge siden jeg har kjøpt det!

Enig, druer er kjempe godt. Det bare måå jeg ha:) Og har som sagt hjulpet meg veldig med søtsuget om kveldene:)

Ja,god frukt er faktisk bedre enn godteri. Også gir det god samvittighet i tillegg:) Både kropp og sjel blir fornøyd, hihi.

De har ananas til ti kr stykket i nærbutikken her jeg bor nå. Fali-fali..Må hamstre med meg noen fler i morgen. I kveld har jeg gjort kål på en hel! :-o

Skrevet

Ja,god frukt er faktisk bedre enn godteri. Også gir det god samvittighet i tillegg:) Både kropp og sjel blir fornøyd, hihi.

De har ananas til ti kr stykket i nærbutikken her jeg bor nå. Fali-fali..Må hamstre med meg noen fler i morgen. I kveld har jeg gjort kål på en hel! :-o

Ja, da er det bare å hamstre! Leste for en tid siden at fersk ananas har veldig mange bra egenskaper... (Altså, bra for oss.) Husker ikke hva, men jeg husker at ananas på hermetikk ikke hadde disse bra "stoffene"...

Ja, jeg også spiser masse frukt nå. Har lært meg til det...:) Og nå har jeg fått dilla:)

(Men man MÅ jo ha goderi av og til...!!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...