Gå til innhold

FU: Tenker du at du er vellykket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, på visse områder vil jeg kanskje si jeg er det. Jeg har en snill mann, 3 flotte barn, stort hus, god økonomi, en jobb jeg trives i.

Men, det er jo andre områder som definitivt kunne trenge litt "shining".

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, jeg går ikke rundt og tenker at jeg er vellykket.

Jeg er fornøyd og har det bra, men jeg skulle gjerne ha skrevet en god bok eller vært en god advokat eller ha gjort noe for verden jeg kunne ha vært stolt av.

Isteden er jeg et kjedelig A-4 menneske.

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken målestokk man anvender.

I forhold til 98% av jordas befolkning, må jeg nødvendigvis karakterisere meg som svært vellykket hvis det handler om aspekter som frihet, materielle goder, tilgang på rent vann mm.

Selv mitt ene barn i barneskolen har jo flere rettigheter og ting på rommet sitt enn en voksen, forsørgende mann på andre siden av kloden.

Gjest amparro
Skrevet

Hvis det å være vellykket er å være fornøyd med seg selv og livet sitt så er svaret ja!

Jeg tenker ofte at jeg er heldig og det er jo bra :-) Jeg har en jobb jeg stortrives i, jeg har en super mann og en skjønn datter. Jeg har et hjem jeg trives i og mange som er glad i meg. Jeg bor på et nydelig sted og føler at livet har blitt slik jeg øsnket det.

Jeg har slett ikke hatt det sånn hele livet, bare så det er sagt. Jeg har hatt mange tunge stunder og opplevd mye vondt. Men det var før - ikke nå!!

Det er utrolig godt å være fornøyd med den en er og hvordan en ser ut.. Det høres kanskje dumt ut, men godt er det :-) Iallefall når en vet hvordan det er å ikke føle seg vellykket eller fornøyd med noen ting...

Noen ganger tenker jeg at det er for godt til å være sant - men jeg fortjener vel litt lykke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...