Gå til innhold

Trenger hjelp av bhg-ansatte

Anbefalte innlegg

Gjest Themar:o)
Skrevet

Hva kan en styrer i bhg gjøre for å skape en "sunn" kultur med hensyn til taushetsplikt/personvern i bhg?

Noen som har noen gode forslag?

Fortsetter under...

Skrevet

Når vi ansettes i barnehagen må vi underskrive på at vi har taushetsplikt,og om vi da går ut med ting som er underlagt den,er det

oppsigelsesgrunn.

En god styrer skal være så kompetent at han/hun klarer å få sine ansatte til å forstå hva dette innebærer.Det er en alvorlig sak å bryte den taushetsplikten man har underskrevet på, oppsigelsesgrunn, som tidligere nevnt.

Og så har det har noe ned arbeidsmoral å gjøre.

Jeg jobber i barnehage, som assistent og spes.ped. assistent

Jeg ville aldri tore å gå ut og fortelle noe om "mine barn" i barnehagen, heller ikke noe som angår kolleger på arbeidsplassen.

Å måtte stå til rette for noe sånt gir meg angst, før eller siden kommer slike ting fram i lyset. Det flere enn enn to vet, vet alle, heter det jo.

Gjest Themar:o)
Skrevet

Når vi ansettes i barnehagen må vi underskrive på at vi har taushetsplikt,og om vi da går ut med ting som er underlagt den,er det

oppsigelsesgrunn.

En god styrer skal være så kompetent at han/hun klarer å få sine ansatte til å forstå hva dette innebærer.Det er en alvorlig sak å bryte den taushetsplikten man har underskrevet på, oppsigelsesgrunn, som tidligere nevnt.

Og så har det har noe ned arbeidsmoral å gjøre.

Jeg jobber i barnehage, som assistent og spes.ped. assistent

Jeg ville aldri tore å gå ut og fortelle noe om "mine barn" i barnehagen, heller ikke noe som angår kolleger på arbeidsplassen.

Å måtte stå til rette for noe sånt gir meg angst, før eller siden kommer slike ting fram i lyset. Det flere enn enn to vet, vet alle, heter det jo.

Tusen takk Riggy - det var et godt svar.

Håper det er flere som har meninger om dette. Det er jo ganske viktig....

Personlig mener jeg at åpenhet rundt dette med taushetsplikt er sentralt.

Gjest surreal
Skrevet

En styrer må ha dette høyt oppe i bevisstheten, og få formidlet det videre til sine ansatte hvor viktig det er.

Noe som kan være smart, for å få alle til å skjønne hvordan man skal anvende taushetsplikten i hvilke situasjoner - kan være å lage "case's", og presentere på personalmøtet til diskusjon. Del inn i grupper, og gi dem hver sin case. Få gruppene til å presentere for plenum etterpå. Det kan bli mange fruktbare og lærerike diskusjoner ut av det, og alle har en mer konkret forståelse av hva det skal gjøre til enhver tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...