Gå til innhold

Annen vinkling fra Guillou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var det noen som så de to norske forfatterne på Tabloid i går?

Jeg kan knapt huske sist jeg var så flau på vegne av noen. Han mannen som satt der skulle man tro var ruset. Han bablet i vei uten at noen forsto hva han snakket om, og etter hvert var det åpenbart at fyren faktisk ikke var enig med sine egne påstander i avisen tidligere i går.

Det kunne virke som om han ikke visste hva saken dreide seg om.

Hun Bragde-dama. Herregud for et kvinnfolk. Hun hørtes ut som et krakilsk syklubbmehe, med kroppspråket til de feite sladrekjerringene som sitter utenfor her og spiser sjokoladekake hele året.

Hun virket rett og slett dum, hennes beste argument var å si "JA!!!" eller "NEI!!!", og sette opp den sure gjeipen til en 5-åring. Heller ikke hun så ut til å ha satt seg inn i saken.

Herregud for noen folk. Jeg hadde tenkt til å lese disse to bøkene til hun Bragde-dama, men etter å ha sett IQ-en hennes i aksjon velger jeg definitivt noe annet.

Skrevet

Jeg kan knapt huske sist jeg var så flau på vegne av noen. Han mannen som satt der skulle man tro var ruset. Han bablet i vei uten at noen forsto hva han snakket om, og etter hvert var det åpenbart at fyren faktisk ikke var enig med sine egne påstander i avisen tidligere i går.

Hun Bragde-dama. Herregud for et kvinnfolk. Hun hørtes ut som et krakilsk syklubbmehe, med kroppspråket til de feite sladrekjerringene som sitter utenfor her og spiser sjokoladekake hele året.

Hun virket rett og slett dum, hennes beste argument var å si "JA!!!" eller "NEI!!!", og sette opp den sure gjeipen til en 5-åring. Heller ikke hun så ut til å ha satt seg inn i saken.

Herregud for noen folk. Jeg hadde tenkt til å lese disse to bøkene til hun Bragde-dama, men etter å ha sett IQ-en hennes i aksjon velger jeg definitivt noe annet.

Hun heter Ragde.

:o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hun heter Ragde.

Hehe, ok. Hun virket i hvert fall stokk dum.

Jeg mener, det er ikke deres syn på saken jeg kritiserer, men måten de sto fram på. Det er noe av det verste jeg har sett.

Nå har det i mange år blitt skreket over at forfattere ikke tar del i samfunnsdebatten, og når de først gjør det framstår de som stokk dumme.

Skrevet

Hehe, ok. Hun virket i hvert fall stokk dum.

Jeg mener, det er ikke deres syn på saken jeg kritiserer, men måten de sto fram på. Det er noe av det verste jeg har sett.

Nå har det i mange år blitt skreket over at forfattere ikke tar del i samfunnsdebatten, og når de først gjør det framstår de som stokk dumme.

Hehe, jeg skal ikke skryte på meg at jeg så programmet i går. Jeg var nemlig på symøte og stappet i meg sjokoladekake! ;o))

(helt sant!)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, jeg skal ikke skryte på meg at jeg så programmet i går. Jeg var nemlig på symøte og stappet i meg sjokoladekake! ;o))

(helt sant!)

Du fikk nok mer ut av et symøte med sjokoladekake enn du ville fått av å se Tabloid i går. :)

Jeg mener... Tabloid er jo i seg selv et relativt dårlig debattprogram, men i går var det smertefullt å se på.

Jeg syntes synd på de to skapningene.

Ikke rart forfattere stort sett har vett til å holde kjeft hvis gårsdagens opptreden var representativ for dem.

Annonse

Skrevet

Du fikk nok mer ut av et symøte med sjokoladekake enn du ville fått av å se Tabloid i går. :)

Jeg mener... Tabloid er jo i seg selv et relativt dårlig debattprogram, men i går var det smertefullt å se på.

Ikke rart forfattere stort sett har vett til å holde kjeft hvis gårsdagens opptreden var representativ for dem.

"Tabloid er jo i seg selv et relativt dårlig debattprogram"

Enig, men det slås likevel kraftig ned i støvlene av Holmgang!

(ps: så ikke på tabloid i går, bare kommenterer generelt)

Skrevet

Ja, det hender jeg rett og slett blir flau av å se enkelte personer både i debattprogram og andre program. Da går jeg meg en tur ut på kjøkkenet, tar et glass vann, og håper vedkommende er ferdig når jeg er tilbake i stua.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Tabloid er jo i seg selv et relativt dårlig debattprogram"

Enig, men det slås likevel kraftig ned i støvlene av Holmgang!

(ps: så ikke på tabloid i går, bare kommenterer generelt)

Holmgang er grusomt. Jeg blir irritert bare av å se på programlederen.

Jeg pleier for øvrig ikke å se på Tabloid jeg heller, men nå som det går etter tv2-nyhetene er det fort gjort å få med seg et og annet program.

Nei, takke meg til debattprogrammene på NRK.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det hender jeg rett og slett blir flau av å se enkelte personer både i debattprogram og andre program. Da går jeg meg en tur ut på kjøkkenet, tar et glass vann, og håper vedkommende er ferdig når jeg er tilbake i stua.

Jaja, jeg sparte i hvert fall noen kroner på å drite i bøkene til Ragde. :)

Skrevet

Holmgang er grusomt. Jeg blir irritert bare av å se på programlederen.

Jeg pleier for øvrig ikke å se på Tabloid jeg heller, men nå som det går etter tv2-nyhetene er det fort gjort å få med seg et og annet program.

Nei, takke meg til debattprogrammene på NRK.

Ja, tabloid er fort gjort å få med seg "by accident"! ;-)

Holmgang er bare irriterende - helt enig. Det er overtydelig at de bare ønsker konflikt, og ikke å opplyse saken som debatteres.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, tabloid er fort gjort å få med seg "by accident"! ;-)

Holmgang er bare irriterende - helt enig. Det er overtydelig at de bare ønsker konflikt, og ikke å opplyse saken som debatteres.

Holmgang har jo egentlig alltid vært show.

Jeg husker da Per Ståle Lønning og Staff hadde programet, og denne Bauge-fyren satt og rabla blant publikum. Hehe, husker første gang jeg så mannen, han virket jo klin gæærn. Skreik og bar seg som en gal mann. Men etter hvert leide de han vel til og med inn for showets del.

Skrevet

Enig! Jeg rødmet på den damas vegne - hun var jo stokk dum. At han motdebattanten klarte holde seg fra å himle med øynene var en bragd. Jeg orket ikke høre på etter hvert, nivået ble for dumt.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig! Jeg rødmet på den damas vegne - hun var jo stokk dum. At han motdebattanten klarte holde seg fra å himle med øynene var en bragd. Jeg orket ikke høre på etter hvert, nivået ble for dumt.

De klarte jo faktisk ikke å unngå å himle med øynene. Det ble helt stille på andre siden av bordet der, og han ap-fyren så ikke ut til å vite hva han skulle si.

Selv redaktøren av Magazinet så nesten ut til å lure på hvor lurt det var å ha disse to som "forsvarere".

Det er første gang jeg ser dama i aksjon, og jeg ble sjokkert.

Gjest LucySky
Skrevet

Hvem var den andre forfatteren? Jeg så ikke på programmet med vilje, for jeg var beskjemmet over uttalelsene deres til avisene.

Anne Ragde ER jo slik. Ufattelig at hun skriver gode bøker.

Bra at Guillou reiser seg og sier noe annet på vegne av standen.

Jeg skjønner ikke at Roy Jacobsen og Turid Birkeland og disse her finner på noe så dumt som det de har gjort nå, det viser diger mangel på politisk gangsyn. Ikke at det overrasker meg veldig, men likevel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvem var den andre forfatteren? Jeg så ikke på programmet med vilje, for jeg var beskjemmet over uttalelsene deres til avisene.

Anne Ragde ER jo slik. Ufattelig at hun skriver gode bøker.

Bra at Guillou reiser seg og sier noe annet på vegne av standen.

Jeg skjønner ikke at Roy Jacobsen og Turid Birkeland og disse her finner på noe så dumt som det de har gjort nå, det viser diger mangel på politisk gangsyn. Ikke at det overrasker meg veldig, men likevel.

Jeg tror han het Herman Willis.

Skrevet

Verden kan i grunn greie seg flott uten marxisten, vesten-hateren og terroristsympatiøren Guillous forskrudde synspunkter.

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg tror han het Herman Willis.

Herregud, Willis! Han er jo bare en sjølsentrert gonzojournalist!

Skrevet

Verden kan i grunn greie seg flott uten marxisten, vesten-hateren og terroristsympatiøren Guillous forskrudde synspunkter.

Men ytringsfriheten handler jo nettopp om å slippe til synspunkter du er uenig i Morsk!

;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herregud, Willis! Han er jo bare en sjølsentrert gonzojournalist!

Mulig. Jeg tror aldri jeg har lest noe av ham.

Men han framsto ikke bra i går.

Hehe, og det morsomme var jo at programlederen til slutt spurte han direkte om han ville postet bildene dersom han var redaktør, og da svarte han noe sånt som "nei, herregud, det ville jeg ikke gjort. Men det er ikke det det er snakk om her".

:)

Men Bragde var mye verre. Det er første gang jeg ser henne snakke, tror jeg, og mitt inntrykk etter 25 minutter med noe som ikke engang kan betegnes som fyllerør, er at hun må være stein, stokk dum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...