Gå til innhold

Tørr hodebunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tørr hodebunn, og driver derfor å klør meg stadigvekk. Har ikke flass, det er kunn veldig tørt.

Noen her vet sikkert hvordan man kan bli kvitt det problemet? Lei av å kjøpe dyre sjampoer hos frysøren som ikke holder det det lover.

Skrevet

Fungoral sjampo

Hjelp meg og samboer veldig!

Gjest Besade er lei av å klø!
Skrevet

Si gjerne noe om pris og hvor jeg får tak i det også! :)

hare1365380455
Skrevet

Prøv å ikke gni shampoen inn i hodebunnen.

Gjest LucySky
Skrevet

Fungoral sjampo

Hjemmetips: vask håret i vanlig, mild sjampo, skyll og håndkletørk det. Ta ca. 3-4 ss olivenolje og gni det godt inn i hodebunnen. Dusjhette over, eller en plastpose.

Vri opp håndkle i veldig varmt vann og snurr det rundt. Ny plastpose utapå der.

Sitt med det i en halvtimes tid. Vask og skyll. (Det trenger nok to omganger sjampo nå).

Dette er ikke noe du gjør når du skal på fest. Håret blir litt bløtt og overmykt noen dager, men hodebunnen er ikke tørr på lenge.

Skrevet

Fungoral sjampo

Fungoral får du kjøpt på apotek...koster rundt 120 kr for en liten flaske dersom jeg ikke husker feil. Men det hjelper godt!

Skrevet

Jeg har samme problem. Har alltid vært plaget av masse eksem og utslett, så det har vel noe med det å gjøre.

Jeg fikk en flaske med Locoid sånn vann-aktig ting som man kan ta i hodebunnen (godt formulert). Det hjelper, men jeg lurer på om det er resept på den - inneholder hydrocortison.

Skrevet

Fungoral får du kjøpt på apotek...koster rundt 120 kr for en liten flaske dersom jeg ikke husker feil. Men det hjelper godt!

Da skal jeg prøve den! Takk.

Skrevet

Hei!

Jeg ville tenkt over alle hårproduktene jeg bruker. Selv om frisørene har shampooer som ikke holder det dem lover, holder jeg en knapp på dem sånn i det daglige. En må prøve seg litt frem. Personlig har jeg alltid fått tørr hodebunn av produktene til Bonacure. Men balsam og ikke minst hårspray, gele og andre produkter har også mye å si for hodebunnen. Det er liten vits med en god shampoo hvis man bruker Clynol hårspray.

Jeg har mennesker i familien som er svært plaget av dette, store tørre kaker i hodebunnen.

Fungoral shampoo blir brukt, men dette er et produkt en må bruke i perioder, nærmest som en kur. Flasken er liten og dyr.

Så jeg ville prøvd meg frem med gode produkter fra A til Å, og hvis ikke det hjelper, ta en tur til en hudlege for å få en mening fra ham/henne.

den opprinnelige m&m
Skrevet

På meg hjalp head and shoulder for sensitiv hodebunn. jeg hadde også tørr hodebunn, Hvis du ikke er forferdelig plaget kan du prøve denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...