Gå til innhold

Et sukk fra kassakøen..

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg står i kassa på matvarebutikken, med en forholdsvis full bærekurv. Jeg har lagt på de første fire-fem varene, så kommer det ei dame og stiller seg i kø bak meg. Og hva gjør hun? Joda, hun begynner å legge på sine varer.

Jeg ser litt forundra på henne, og fortsetter å legge på mine. Hun fortsetter å legge på sine, som nå ligger sammenblandet med mine. Jeg skyver varene hennes bestemt bakover, og legger på flere av mine. Hun letter ikke på et øyelokk, men bare lar varene gå videre uten å prøve å holde dem igjen. Jeg skyver varene hennes enda hardere bakover, og sier at "dersom du hadde ventet litt med å legge på varene dine, så kanskje jeg hadde sluppet å betale for dem også?". Da smiler hun litt småflaut, og øker initiativet sitt til iallfall å holde et øye med varene der de ruller avgårde midt oppi mine varer. Jeg dytter varene hennes for tredje gang tilbake på båndet, himler med øynene, og betaler.

Hva i all verden er det som foregår oppi hodet til folk? "Jeg legger varene mine oppå den andre kunden sin varer jeg, så slipper jeg iallfall å holde på dem". *himle*

Sånn. Bare litt frustrasjon over menneskeheten ;)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Patsi

4

• kaffepiken

3

• EllaJo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest kiwi og sånn
Skrevet

Har ikke den butikken sånn "NESTE KUNDE" dings som legges bak forrige kundes varer?

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

En annen klassiker er jo "posestjelerne"; forrige kunde står og pakker ned varer, får liten plass og napper dermed til seg din pose som kommer på båndet ved siden av...

Skrevet

I alle dager!!! Dette er noe at det teiteste jeg har hørt. Denne dama må være utrolig korka i hodet sitt - eller kanskje rusa?

Skrevet

At hun la på de første varene kunne jo unnskyldes med at hun ikke hadde fulgt med, og derfor ikke så at du ikke var ferdig med å legge på dine varer. Men når hun fortsetter slik at det blir blandings....

Heller til jubas forklaring om rus! ;-)

Skrevet

Har ikke den butikken sånn "NESTE KUNDE" dings som legges bak forrige kundes varer?

Som regel så er jo ikke slike nødvendige, da - iom. at folk flest har to øyne og se med.

"............................................."

Annonse

Skrevet

Som regel så er jo ikke slike nødvendige, da - iom. at folk flest har to øyne og se med.

"............................................."

Jeg synes de er kjempepraktiske! Da kan man legge sine varer på båndet uten å ha en stor glipe imellom.

Gjest Calóni
Skrevet

Joda, det hadde den. Men det hadde jo ikke hjulpet om hun brukte det heller, når jeg fortsatt hadde ca 10 varer igjen å legge på båndet når hun begynte å legge sine oppå mine.

Gjest handledame
Skrevet

Jeg synes de er kjempepraktiske! Da kan man legge sine varer på båndet uten å ha en stor glipe imellom.

Jeg bruker også de, og legger alltid en bak mine varer slik at det er "klart" til nestemann.

Skrevet

Hehe, det er utrolig mye rart som blir gjort i kassakø.

Husker den tiden vi hadde sjekkhefte. Kunden la på varene og ventet til alt var lagt inn i kassa og fikk vite summen de skulle betale. DA først tok de opp sjekkhefte og begynte å skrive. Hvorfor i helvete kunne de ikke ha fylt ut det de kunne mens de ventet da?

Dumskapen og ubetenksomheten lenge leve.

Enda godt vi har fått kort.

Merkelige fenomener dette.

Gjest Stå på din rett ;o)
Skrevet

Ja, dette er et irriterende problem. Jeg har nå begynt å stå foran vogna og la vogna ta all plassen ved båndet og enda litt til bakover i køen - slik at ingen kommer seg frem til båndet når JEG står der. De får værsågod å vente på tur ja!

Skrevet

Husker den tiden vi hadde sjekkhefte. Kunden la på varene og ventet til alt var lagt inn i kassa og fikk vite summen de skulle betale. DA først tok de opp sjekkhefte og begynte å skrive. Hvorfor i helvete kunne de ikke ha fylt ut det de kunne mens de ventet da?

Apropos somling i kassakøer:

Så du innslaget om nettopp det i høst på Otto Jesperens "Rikets Røst" i "Eldrenytt"?

Et festlig innslag hvor de to gamle damene beklaget seg over yngre mennesker som ikke hadde akkurat riktig sum når de skulle betale, og derfor heftet opp køen med å vente på vekslepenger! *he he*

Skrevet

Apropos somling i kassakøer:

Så du innslaget om nettopp det i høst på Otto Jesperens "Rikets Røst" i "Eldrenytt"?

Et festlig innslag hvor de to gamle damene beklaget seg over yngre mennesker som ikke hadde akkurat riktig sum når de skulle betale, og derfor heftet opp køen med å vente på vekslepenger! *he he*

Hehe, nei den har jeg ikke sett.

Annonse

Skrevet

Ja, dette er et irriterende problem. Jeg har nå begynt å stå foran vogna og la vogna ta all plassen ved båndet og enda litt til bakover i køen - slik at ingen kommer seg frem til båndet når JEG står der. De får værsågod å vente på tur ja!

Hehe, gjør akkurat det samme jeg også. Lar handlekorga stå der helt til jeg er ferdig med å betale.

Skrevet

Hehe, gjør akkurat det samme jeg også. Lar handlekorga stå der helt til jeg er ferdig med å betale.

Det er temmelig irriterende med sånne som sperrer veien slik at man ikke engang får begynt å legge opp på båndet før den foran forlater lokalet!

Skrevet

Det er temmelig irriterende med sånne som sperrer veien slik at man ikke engang får begynt å legge opp på båndet før den foran forlater lokalet!

ja da, vet det. Men så handler jeg ikke så mye at jeg rekker å gå på plass med handlevogna før jeg skal betale, og som regel er det alltid folk som står foran og pakker varene sine...

Gjest M.Angelica
Skrevet

He he..hun dama der høres passe lost ut!

Jeg var nettopp på butikken. Jeg hadde lagt de fire varene jeg skulle ha. Så kjenner jeg noen skubber i meg med vogna si. Så hører jeg ei sur gammel kjerring si; "Har dere bare ei kasse idag?"

Det var ingen andre kunder der, kun hun som ventet på at jeg skulle betale de fire varene mine!

Jeg er glad jeg ikke jobbet der akkurat da, for da hadde jeg nok ikke klart å vært så hyggelig i tilbakemeldingen! :/

Skrevet

ja da, vet det. Men så handler jeg ikke så mye at jeg rekker å gå på plass med handlevogna før jeg skal betale, og som regel er det alltid folk som står foran og pakker varene sine...

Men du kan jo ha vogna foran deg, dvs paralellt med gummibåndene etter kassa? For da er det "ledig" slik at personen bak deg får lagt opp på båndet foran kassa?

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg sto ganske langt bak ved båndet til og med, hun nådde bare fram til bakerste delen av det. Men det var tydeligvis nok ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Eller når man sitter på bussen, og det kommer folk inn som først når sjåføren sier prisen begynner å grave etter lommeboka i veska. Det gjelder forsåvidt i kassakø også. Jeg holder nesten alltid kortet klart, med mindre det er så liten kø at betalingen kommer brått på meg. Jeg står iallfall ikke og venter på at noen skal be meg ta fram pengene! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...