Gå til innhold

Et sukk fra kassakøen..

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg bruker også de, og legger alltid en bak mine varer slik at det er "klart" til nestemann.

Ja, det gjør jeg også. Jeg regner med at de da tolker det som "værsågod, nå er jeg ferdig, så du kan begynne". Men det hjalp ikke selv om jeg hadde brukt en slik en idag, for varene hennes lå helt oppi mine, og jeg hadde mange flere ting å legge på. Jaja...det er ikke så greit å være på handletur alltid ;)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Patsi

4

• kaffepiken

3

• EllaJo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men du kan jo ha vogna foran deg, dvs paralellt med gummibåndene etter kassa? For da er det "ledig" slik at personen bak deg får lagt opp på båndet foran kassa?

Neida, det er som regel der folk står... eller så har de handlevogna plassert der

Skrevet

Neida, det er som regel der folk står... eller så har de handlevogna plassert der

OK, i de butikkene jeg oftest er i står folk helt bak rullebåndet og pakker varene sine.

Skrevet

OK, i de butikkene jeg oftest er i står folk helt bak rullebåndet og pakker varene sine.

Eh, gjør man ikke det i alle butikker?

Skrevet

Eh, gjør man ikke det i alle butikker?

Skulle tro det, men EllaJo sier at det er der de står de som har gåptt gjennom kassen før henne, og at dette er årsaken til at hun sprerrer for dem som kommer etter seg slik at de ikke får lagt varene opp på rullebåndet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg sto ganske langt bak ved båndet til og med, hun nådde bare fram til bakerste delen av det. Men det var tydeligvis nok ;)

Ja, hehe. Så snart noen varer drar forover blir det jo plass til noen nye... Jeg hadde trolig glefsa skikkelig til den som kom etter meg i køen, det må da være måte på å ha det travelt.

Skrevet

I alle dager, hun må jo ha vært fullstendig på jordet!

Har aldri opplevd noe tilsvarende. Men det er irriterende med folk som står og stanger i ryggen min med handelvogna når jeg forsøker å få betalt for varene mine. Hva tror de, at kassadama slår inn varene fortere hvis de gir meg en real dult eller to??

Skrevet

Jeg bruker også de, og legger alltid en bak mine varer slik at det er "klart" til nestemann.

...og så er det mye lettere for kassadamen å se hvor varene dine slutter!

Skrevet

"Jeg legger varene mine oppå den andre kunden sin varer jeg, så slipper jeg iallfall å holde på dem". *himle*"

Finnes mange dustefolk, hehe :-D

Skrevet

Jeg synes de er kjempepraktiske! Da kan man legge sine varer på båndet uten å ha en stor glipe imellom.

Enig, de bruker jeg også.

Husker da vi var små, og bare skulle handle f.eks. en tyggispakke - brukte vi _to_ nestekunde-pinner og la tett inntil tyggispakka på hver side. Og hold på å dø av latter. Fjortishumor, ja... :-D

Skrevet

Enig, de bruker jeg også.

Husker da vi var små, og bare skulle handle f.eks. en tyggispakke - brukte vi _to_ nestekunde-pinner og la tett inntil tyggispakka på hver side. Og hold på å dø av latter. Fjortishumor, ja... :-D

Oi! "da vi var små"!!! Kan ikke huske at slike dingser dukket opp i butikkene før flere år etter at jeg ble myndig.... *gulp* ;-)

Skrevet

Oi! "da vi var små"!!! Kan ikke huske at slike dingser dukket opp i butikkene før flere år etter at jeg ble myndig.... *gulp* ;-)

Nå er det bare tolv år siden jeg var fjortis da... ;-)

Skrevet

Nå er det bare tolv år siden jeg var fjortis da... ;-)

Ja, nemlig! ;-)

Om 13 år er du der jeg er! *muahahahah* (= latteren til Dr Evil)

Gjest Calóni
Skrevet

I alle dager, hun må jo ha vært fullstendig på jordet!

Har aldri opplevd noe tilsvarende. Men det er irriterende med folk som står og stanger i ryggen min med handelvogna når jeg forsøker å få betalt for varene mine. Hva tror de, at kassadama slår inn varene fortere hvis de gir meg en real dult eller to??

Nei, første gangen jeg også har opplevd det, så jeg ble litt forundra ;)

Jeg har oppdaget at folk som dulter til deg med handlevogna i ryggen faktisk blir veldig flaue om du snur deg helt rundt og ser på dem. Da holder de seg borte for en stakket stund ;) I de tilfellene det ikke har fungert har jeg dyttet vogna tilbake når de har dultet borti meg. Det hender de gir seg da også, gitt ;)

Skrevet

Nei, første gangen jeg også har opplevd det, så jeg ble litt forundra ;)

Jeg har oppdaget at folk som dulter til deg med handlevogna i ryggen faktisk blir veldig flaue om du snur deg helt rundt og ser på dem. Da holder de seg borte for en stakket stund ;) I de tilfellene det ikke har fungert har jeg dyttet vogna tilbake når de har dultet borti meg. Det hender de gir seg da også, gitt ;)

Hehe, jeg har også prøvd å dulte tilbake. Det funker, bortsett fra på enkelte frekke kjerriger (eldre) som later til å tro at de eier kassakøen..

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe, jeg har også prøvd å dulte tilbake. Det funker, bortsett fra på enkelte frekke kjerriger (eldre) som later til å tro at de eier kassakøen..

Selvsagt. Hvem har det vel mer travelt en gamle, hvithårete damer forlengst passert pensjonsalder, som står i kassakøen en formiddag midt i uka?

Skrevet

Selvsagt. Hvem har det vel mer travelt en gamle, hvithårete damer forlengst passert pensjonsalder, som står i kassakøen en formiddag midt i uka?

Jepp! Har man vært med å bygge landet etter krigen, skulle man naturligvis ha en egen rang i kassakøen - sånn at man bare kan seile inn forrerst med fiskepuddingen og fløteranden sin. Så blir det mer tid til napoleonskake etterpå! *ler*

Skrevet

Det gjør jeg og! Og så sender jeg et smil til den som står bak meg, og ofte smiler vedkommende tilbake og/eller sier "takk". Da blir det en hyggelig handletur :)

Gjest trultemor25
Skrevet

Kassakøkulturen er helt håpløs. Jeg irriterer meg ganske så fort over håpløse og idiotiske folk, og ofte blir jeg så flau, så flau og oppgitt over hele menneskeheten!!

Gjest Calóni
Skrevet

Kassakøkulturen er helt håpløs. Jeg irriterer meg ganske så fort over håpløse og idiotiske folk, og ofte blir jeg så flau, så flau og oppgitt over hele menneskeheten!!

Mm. Jeg så til og med at hun kom etter meg i køen, og siden hun bare hadde fire-fem varer vurderte jeg å la henne gå foran meg, men så hadde jeg ikke sååå mye selv, så jeg droppa det. Men hun hadde tydeligvis bestemt seg selv ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...