mAd Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 He he..hun dama der høres passe lost ut! Jeg var nettopp på butikken. Jeg hadde lagt de fire varene jeg skulle ha. Så kjenner jeg noen skubber i meg med vogna si. Så hører jeg ei sur gammel kjerring si; "Har dere bare ei kasse idag?" Det var ingen andre kunder der, kun hun som ventet på at jeg skulle betale de fire varene mine! Jeg er glad jeg ikke jobbet der akkurat da, for da hadde jeg nok ikke klart å vært så hyggelig i tilbakemeldingen! :/ Jeg syns det er utrolig hvaslags folk man klarer å være høflig mot innimellom. Som den bittelille, gamle dama som brøyta seg forbi de fire stykkene som sto i kø fem minutter på stengetid i dag og begynner å bable i vei om undulatbur som vi ikke har, og som ingen andre butikker hadde heller. Det tok ALDRI slutt, og jeg måtte bare ekspedere de andre kundene mens hun fortsatte å bable. Hun brøyt inn mens jeg snakka med de jeg prøvde å ekspedere og gjentok seg selv i det uendelige. Jeg lurte seriøst på om jeg var på skjult kamera, om dette var en slags bisarr test av ansatte, var det noen som så på meg? Fulgte med på hvordan jeg reagerte? Hva var det egentlig som skjedde? Ikke tok hun hintet da jeg henta nøklene og gikk mot utgangen heller, og jeg prøvde desperat å få avslutta samtalen.. hjelpes.. da hun ENDELIG gikk, var jeg nærmest skjelven av undertrykt frustrasjon, aaaah! ...måtte bare få det ut, puh 0 Siter
Lucretia Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 En ting som irriterer meg med kassakøene: Man har stått i kø i ti min, og det er noen meter med kø bak også. Så plutselig åpner de kassen ved siden av. Og så strømmer de som står BAKERST til og blir først der, før man rekker å komme så langt. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Selvsagt. Hvem har det vel mer travelt en gamle, hvithårete damer forlengst passert pensjonsalder, som står i kassakøen en formiddag midt i uka? *LOL* Hun som stod bak meg i dag er nok hjertens enig i at de har det mest travelt 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 En ting som irriterer meg med kassakøene: Man har stått i kø i ti min, og det er noen meter med kø bak også. Så plutselig åpner de kassen ved siden av. Og så strømmer de som står BAKERST til og blir først der, før man rekker å komme så langt. Jepp..men det gjør jeg selv også, for jeg vet at om -jeg- ikke gjør det, så gjør den rett foran eller rett bak meg det, og jeg er sånn omtrent like langt. Det er veldig greit i blant annet USA (selv om det ikke gjelder matvarebutikker), hvor de har kun én kø, men flere ekspeditører. Så du venter ved en linje, og så går du fram når en ekspeditør blir ledig og roper "next!". Da blir det alltid rettferdig. Men matvarebutikker er ofte et sant helvete. Iallfall på lørdager. Det hender jeg står med to-tre varer i armene bak folk med stappfull handlevogn. Det hender de sier jeg kan gå foran, men jeg synes det skjer sjeldnere og sjeldnere. Og jeg spør aldri om jeg kan gå foran selv. 0 Siter
Patsi Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Ja, nemlig! ;-) Om 13 år er du der jeg er! *muahahahah* (= latteren til Dr Evil) *skjelve* ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jepp..men det gjør jeg selv også, for jeg vet at om -jeg- ikke gjør det, så gjør den rett foran eller rett bak meg det, og jeg er sånn omtrent like langt. Det er veldig greit i blant annet USA (selv om det ikke gjelder matvarebutikker), hvor de har kun én kø, men flere ekspeditører. Så du venter ved en linje, og så går du fram når en ekspeditør blir ledig og roper "next!". Da blir det alltid rettferdig. Men matvarebutikker er ofte et sant helvete. Iallfall på lørdager. Det hender jeg står med to-tre varer i armene bak folk med stappfull handlevogn. Det hender de sier jeg kan gå foran, men jeg synes det skjer sjeldnere og sjeldnere. Og jeg spør aldri om jeg kan gå foran selv. Ja, "amerikansk køordning" har jeg også sansen for. Det er ihvertfall bedre enn kølapper, for det betyr bare at ekpeditørene tar seg ekstra god tid før de trykker på knappen (særlig i banker og på posten! *urk*) Det med å slippe fram noen med få varer: Det gjør jeg ofte, men bare hvis det kun er en slik en i køa. Ofte er jo halvparten av folka i køa småvarehandlere, og en blir jo aldri ferdig selv dersom man skal slippe gjennom mange. Det burde vært en egen kasse for dem med kun håndkurv!! ;-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Ja, "amerikansk køordning" har jeg også sansen for. Det er ihvertfall bedre enn kølapper, for det betyr bare at ekpeditørene tar seg ekstra god tid før de trykker på knappen (særlig i banker og på posten! *urk*) Det med å slippe fram noen med få varer: Det gjør jeg ofte, men bare hvis det kun er en slik en i køa. Ofte er jo halvparten av folka i køa småvarehandlere, og en blir jo aldri ferdig selv dersom man skal slippe gjennom mange. Det burde vært en egen kasse for dem med kun håndkurv!! ;-) Flere steder finnes det jo sånn "hurtigkasse", da. Blant annet på Rema 1000 ikke så langt fra der jeg bor. Det er helt genialt, men dessverre ikke alltid den er åpen..Den er iallfall forbeholdt folk med mindre enn 5 varer. 0 Siter
morsan Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Flere steder finnes det jo sånn "hurtigkasse", da. Blant annet på Rema 1000 ikke så langt fra der jeg bor. Det er helt genialt, men dessverre ikke alltid den er åpen..Den er iallfall forbeholdt folk med mindre enn 5 varer. Ja, har hørt om slike hurtigkasser, men hittil ikke opplevd det. Men max 5 varer er da veldig lite. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Ja, har hørt om slike hurtigkasser, men hittil ikke opplevd det. Men max 5 varer er da veldig lite. Tja..om man har en full bærekurv tar det fort litt tid i kassa. Dersom man står der med maks fem ting, så kanskje man ikke engang gidder å stå i køen. I hurtigkassen er det knapt noe som helst kø, maks en eller to personer kanskje, så det går fort unna. Hadde det vært maks 10 varer, ville slingringsmonnet fort kommet opp i 15, og så har man det gående. Det er ikke noe rullebånd der heller, bare en disk. Så det er plassbegrenset. Dessuten er det samme personalet som tar seg av tippinga. 0 Siter
Mathildaa Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Ja, har hørt om slike hurtigkasser, men hittil ikke opplevd det. Men max 5 varer er da veldig lite. Her på Obs'en har de max 11. Veldig greit! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.