Gå til innhold

Jeg har gått ned 8 kg

Anbefalte innlegg

Gjest hvor mye mer?
Skrevet

Hei!

Er kjempestolt som har klart å gå ned 8 kg ved å spise sunt og bevege mer litt mer.

Men jeg er fortsatt ikke der jeg vil være. Etter mitt svangerskap for et par år siden ser magen fortsatt ut som en brøddeig og jeg veier fortsatt litt for mye.

Jeg er 1,72 høy og veier 68 kg. Hvor mye til må jeg gå ned før jeg er ordentlig slank, uten å være tynn?

Jada, jeg vet at det vil vise seg med tiden, men jeg lurer sånn på hvor mye og hvor lenge til jeg må slite med saken.

Skrevet

Dette er veldig individuelt. Kommer an på kroppsbygning, muselmasse osv.

Jeg fikk målt fettprosenten, og den er nok en pekepinn. (165 og 59 kilo tilsvarte på meg 24% fett). Vi jenter MÅ ligge på over 10% for å være friske....visstnok.

Skrevet

:) mage som ser ut som en brød deig...haha, måtte flire. Så flink du har vært da!! Du må vel være ganske nær målet ditt da synes jeg. Trene magemusklene så deigen forsvinner kanskje? ;)

Misunner deg jeg, må ha av 5kg jeg...

Skrevet

:) mage som ser ut som en brød deig...haha, måtte flire. Så flink du har vært da!! Du må vel være ganske nær målet ditt da synes jeg. Trene magemusklene så deigen forsvinner kanskje? ;)

Misunner deg jeg, må ha av 5kg jeg...

Dette kan ikke gjentas ofte nok, tydeligvis: Du kan IKKE fjerne magefett ved å trene magen. Punktforbrenning er umulig. Man må forbrenne fett over hele kroppen.

"..........................................."

Skrevet

Brøddeigen min er jo så fast og fin den..

Du kan vel ikke å lage brød da?

Skrevet

Dette kan ikke gjentas ofte nok, tydeligvis: Du kan IKKE fjerne magefett ved å trene magen. Punktforbrenning er umulig. Man må forbrenne fett over hele kroppen.

riktig det, men veldig mange trenger å trene opp magemusklene som er slappe, så de blir faste og sterke igjen :) Vet ikke om det er behovet her men, mine må trenes...

Skrevet

Joda, men sterkere muskler på det rette stedet er ikke å forakte det heller.

Skrevet

Du har en BMI på 23 som er innenfor normalen. Hvis du skal holde deg mellom 18.5 og 25 i BMI så må du veie 55-74 kg.

Veldig individuelt hvor mye man burde veie og hva noen mener er slank, tynn, tykk osv. Jeg er like høy som deg og veier 61. Jeg blir sett på som slank, men føler ikke at jeg er tynn.

Det viktigste for meg er ikke antall kilo, men at kroppen er fin og "fast". At det ikke henger så mye her og der, liksom...

Tren styrke og gå ned noen kilo til, hvis du vil :-) Du er innenfor normalen, så du MÅ ikke!

Gjest tungvekter'n
Skrevet

Du har en BMI på 23 som er innenfor normalen. Hvis du skal holde deg mellom 18.5 og 25 i BMI så må du veie 55-74 kg.

Veldig individuelt hvor mye man burde veie og hva noen mener er slank, tynn, tykk osv. Jeg er like høy som deg og veier 61. Jeg blir sett på som slank, men føler ikke at jeg er tynn.

Det viktigste for meg er ikke antall kilo, men at kroppen er fin og "fast". At det ikke henger så mye her og der, liksom...

Tren styrke og gå ned noen kilo til, hvis du vil :-) Du er innenfor normalen, så du MÅ ikke!

Hvordan regner man ut sin BMI helt enkelt forklart; og hvordan vet man hvilke rammer man skal holde seg innenfor på vekta ut fra hvilken BMI man har.

Skrevet

Hvordan regner man ut sin BMI helt enkelt forklart; og hvordan vet man hvilke rammer man skal holde seg innenfor på vekta ut fra hvilken BMI man har.

Slik regner du ut BMI´en din:

Vekt / (høyde x høyde)

Du deler vekten din på høyde ganger høyde.

Enkelt forklart:

Regn ut høyde x høyde (1.72 x 1.72 = 2.9584)

Så deler du vekten med dette tallet: 68 / 2.9584 = 22.98...

Normalvekt er mellom 18.5 og 25 i BMI. For å regne ut hvilken vekt man skal holde seg innenfor i forhold til høyden sin regner man ut hva man ville veid hvis man hadde 18.5 i BMI og hva man ville veid hvis man hadde 25 i BMI:

18.5 x 2.9584 = 54.7 kg.

25 x 2.9584 = 73.96 kg

Ergo bør man holde seg innenfor 55 - 74 kg hvis man er 172 cm høy.

Ble litt mange tall dette her, men... ;-)

Gjest margretaa
Skrevet

går ikke an å si noe om hva andre bør veie (etter å ha fått oppgitt noen tall på internett).

Jeg har finere kropp når jeg veier 60 og trener mye, enn da jeg veide 55 kg og ikke trente. Da hadde jeg mykt sideflesk som bula ut av buksa. Nå er jeg like slank, men mye fastere, ser sterkere ut, bruker samme str i klær, men siden jeg har lagt på meg, har jeg større pupper. :-) Og ingenting buler ut av buksa. Bare litt foran på magen, men det er fast liksom, ikke bløtt og ekkelt!

Og venninna mi er 1.57 cm høy og veier over 60 kg, og er slank. og bør ikke gå ned. Hun har grov beinbygning og naturlig sterke muskler, selv når hun ikke trener. Og veldig feminin kroppsbygning med bred rompe og pupper (som hun har tatt brystreduksjon på) og veldig smal midje.

Andre venninna mi er 1.70 og veier 65, men hun trener ikke, bare jogger litt en sjelden gang. Hun har dette bukfettet og sideflesket og det er ikke lekkert selv om hun har ganske slanke bein og armer fordi beinbygninga er lang og smal.

Så hva du burde veie, aner jeg ikke=)

Gjest tungvekter'n
Skrevet

Slik regner du ut BMI´en din:

Vekt / (høyde x høyde)

Du deler vekten din på høyde ganger høyde.

Enkelt forklart:

Regn ut høyde x høyde (1.72 x 1.72 = 2.9584)

Så deler du vekten med dette tallet: 68 / 2.9584 = 22.98...

Normalvekt er mellom 18.5 og 25 i BMI. For å regne ut hvilken vekt man skal holde seg innenfor i forhold til høyden sin regner man ut hva man ville veid hvis man hadde 18.5 i BMI og hva man ville veid hvis man hadde 25 i BMI:

18.5 x 2.9584 = 54.7 kg.

25 x 2.9584 = 73.96 kg

Ergo bør man holde seg innenfor 55 - 74 kg hvis man er 172 cm høy.

Ble litt mange tall dette her, men... ;-)

Nå ble alt så meget klarere. Takk !

Gjest ikke langt unna i hvertfall
Skrevet

Det spørs hvilken beinbygning du har. Har du kraftig, middels eller lett beinbygning?

Min søster og jeg er like høy, men hun ser like blubbete ut som meg med fem kilo mindre pga hennes slanke beinbygning. Jeg har middels.

Skrevet

Jeg er like høy som deg og veier 57-58 kg. Beinbygninga mi er nok ganske spinkel, men jeg er ikke for tynn. Tror jeg er akkurat passe. Jeg bruker str. 36-38 i klær.

Søsteren min er et par cm høyere enn meg og har akkurat samme klesstørrelse. Hun veier 64 kg.

Hvis det er magen som er problemet, kan du kanskje prøve å kutte ut f.eks. hvete og sukker. Hvete kan få magen til å ese ut, mens sukker ofte samler seg som fett rundt mageregionen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...