Gå til innhold

Saus til kylling: HASTER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal plutselig lage middag til familien, inklusive svigers, og det eneste jeg har i frysen er kylling, marinert, sådan. Har lyst til å ha saus til, men kommer meg ikke på butikken... Har ikke fløte i huset, heller. Men en masse krydder, oljer osv.

Har du en forholdsvis lettvint oppskrift på hjemmelaget kyllngsaus uten fløte!?

*Håpe-håpe*

mil1365380270
Skrevet

Hvis du har litt youghurt eller kokosmelk kan du lage peanøttsaus?

hare1365380455
Skrevet

Smelt litt smør, ha i karri, ta i lett-rømme (en boks eller mer), ta i mer karri + paprika og salt og pepper.

Skrevet

Smelt litt smør, ha i karri, ta i lett-rømme (en boks eller mer), ta i mer karri + paprika og salt og pepper.

Takk! Prøver den!:-)

hare1365380455
Skrevet

Den er kjempegod! Jeg pleier å ha i fløte, men det går fint uten også. Jeg har i mye paprika (krydder) og karri!

Skrevet

Visst du har hønsebuljong, kan du lage saus på det+sjy fra kyllingen.

Du bare lager "hvit" saus, bare at du bruker buljongen som veske, det funker med vanlig buljong også. Smak til med krydder.

Skrevet

Var den god?

JA!

-men jeg måtte improvisere litt mer, da...

Jeg smelta smør, hadde i indisk karripulver, soltørka tomater (som hadde rent av seg), havsalt, pepper+ litt piripiri og paprikapulver. Surra dette godt, og hadde i lettrømmen til slutt, og varma den opp. Knallgodt!;-)

hare1365380455
Skrevet

Hvordan ble den?

Skrevet

Hvordan ble den?

GOD!

Jeg smelta smør, hadde i indisk karripulver, soltørka tomater (som hadde rent av seg), havsalt, pepper+ litt piripiri og paprikapulver. Surra dette godt, og hadde i lettrømmen til slutt, og varma den opp. Knallgodt!;-)

hare1365380455
Skrevet

GOD!

Piripiri vet jeg ikke hva er, men det var nå godt at den smakte!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...