puttelull Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Skal plutselig lage middag til familien, inklusive svigers, og det eneste jeg har i frysen er kylling, marinert, sådan. Har lyst til å ha saus til, men kommer meg ikke på butikken... Har ikke fløte i huset, heller. Men en masse krydder, oljer osv. Har du en forholdsvis lettvint oppskrift på hjemmelaget kyllngsaus uten fløte!? *Håpe-håpe* 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hvis du har litt youghurt eller kokosmelk kan du lage peanøttsaus? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Smelt litt smør, ha i karri, ta i lett-rømme (en boks eller mer), ta i mer karri + paprika og salt og pepper. 0 Siter
puttelull Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Smelt litt smør, ha i karri, ta i lett-rømme (en boks eller mer), ta i mer karri + paprika og salt og pepper. Takk! Prøver den!:-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Takk! Prøver den!:-) Den er kjempegod! Jeg pleier å ha i fløte, men det går fint uten også. Jeg har i mye paprika (krydder) og karri! 0 Siter
brigantia Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Visst du har hønsebuljong, kan du lage saus på det+sjy fra kyllingen. Du bare lager "hvit" saus, bare at du bruker buljongen som veske, det funker med vanlig buljong også. Smak til med krydder. 0 Siter
puttelull Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Skrevet 9. februar 2006 Var den god? JA! -men jeg måtte improvisere litt mer, da... Jeg smelta smør, hadde i indisk karripulver, soltørka tomater (som hadde rent av seg), havsalt, pepper+ litt piripiri og paprikapulver. Surra dette godt, og hadde i lettrømmen til slutt, og varma den opp. Knallgodt!;-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Takk! Prøver den!:-) Hvordan ble den? 0 Siter
puttelull Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Skrevet 9. februar 2006 Hvordan ble den? GOD! -men jeg måtte improvisere litt mer, da... Jeg smelta smør, hadde i indisk karripulver, soltørka tomater (som hadde rent av seg), havsalt, pepper+ litt piripiri og paprikapulver. Surra dette godt, og hadde i lettrømmen til slutt, og varma den opp. Knallgodt!;-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 GOD! -men jeg måtte improvisere litt mer, da... Jeg smelta smør, hadde i indisk karripulver, soltørka tomater (som hadde rent av seg), havsalt, pepper+ litt piripiri og paprikapulver. Surra dette godt, og hadde i lettrømmen til slutt, og varma den opp. Knallgodt!;-) Piripiri vet jeg ikke hva er, men det var nå godt at den smakte! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.