Gå til innhold

Forstoppelse

Anbefalte innlegg

Gjest Forstoppet
Skrevet

Hva kan man bruke mot forstoppelse som ikke gjør vondt? Har brukt Toilax noen ganger før, men det er så ubehagelig.

Gjest gastroeksperten
Skrevet

hm

Hvor akutt er det?

Og hvor føler du at forstoppelsen sitter? Er det langt oppe, eller langt nede?

Du kan ta laxoberaldråper som finnes på apoteket. kan ta 7 dråper, og ting vil løsne etter en time

Hørte et råd om å drikke masse Cola, (ikke noe Cola light)men Cola eller Pepsi med sukker. at det er så surt at det løsner på det.

svisker som er bløtlagt er også bra.

epler og pærer kan også fungere, men dette er invidivuelt fra person til person.

Hva med lakserolje? Har aldri forsøkt det selv, men vet at folk som har vært kraftig forstoppet har følt at det har løst opp i tarmen.

Gjest Det naturlige
Skrevet

Grovt mel, det vil si grovt brød. Veldig grovt. Ingenting fungerer like bra!

Skrevet

hm

Hvor akutt er det?

Du kan ta laxoberaldråper som finnes på apoteket. kan ta 7 dråper, og ting vil løsne etter en time

Hørte et råd om å drikke masse Cola, (ikke noe Cola light)men Cola eller Pepsi med sukker. at det er så surt at det løsner på det.

epler og pærer kan også fungere, men dette er invidivuelt fra person til person.

Hva med lakserolje? Har aldri forsøkt det selv, men vet at folk som har vært kraftig forstoppet har følt at det har løst opp i tarmen.

Hei.Vet ikke om du er helt forstoppet eller om du "bare" har "treg mage".

Jeg har hatt treg mage,men ble som" ny" etter at jeg begynte med ca 10 bløtlagte svisker pr dag pluss 4 stk fiber klibrød.

Lykke til!

Skrevet

hm

Hvor akutt er det?

Jeg har hatt treg mage,men ble som" ny" etter at jeg begynte med ca 10 bløtlagte svisker pr dag pluss 4 stk fiber klibrød.

Lykke til!

fei1365380229
Skrevet

Fiber, svisker og tørkede aprikoser hvis det ikke er veldig prekært. Men husk å drikke vann når du spise grovt brød og fiberrik mat ellers så gjør du bare vondt verre :)

Gjest Forstoppet
Skrevet

Lykke til!

Bløtlagte svisker? Hvordan gjør du da? Takk for svar forresten :)

Skrevet

Bløtlagte svisker? Hvordan gjør du da? Takk for svar forresten :)

Beklager sent svar!

Bare legger sviskene i en liten skål og renner vann over dem.Ferdig bløtlagte etter 1 døgn.

Håper du blir bedre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...