Gjest undrende idag...... Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg lurer på... ..kunne du/har du noen gang blitt forslekt i en av en annen hudfarge, fra ett helt annet land og en helt annen kultur? Isåfall, fra hvilket land? Hvilke land tror dere en ville merket de største forskjellene fra? Hva med en fra Irak eller Iran? Jeg lurer også på om disse mannfolka(kommer kanskje an på hvor lenge de har bodd i Norge..?) respekterer norske kvinner på samme måte som norkse menn gjør? Litt vanskelig å forklare, men har de lettere for å bare se kvinner som sexobjekter, som de kan behandle hvordan de vil? Hvordan er de i forhold? Noen som har erfaringer? Kanskje kommer de fra land der de har opplevd mye vondt, ikke helt vet hva som er "normal" eller akseptabel oppførsel, spesielt ovenfor kvinner... Er det slik at de lærer mer om dette på skolen,enn kanskje norske gutter, når de kommer til Norge? Eller har de samme utgangspunktet? Jeg spør fordi jeg i den siste tiden har vært plasser der det vanker en del gutter fra disse kulturene, og jeg har inntrykk av at de kanskje er mer umodne, sexfikserte og mer...pågående..? enn gutter som alltid har bodd i Norge. Samtidig er det noe som tiltrekker meg ved dem, og jeg har hovedsaklig ikke noe imot utlendinger.. Det som også har fått meg til å tenke på dette, er at jeg nesten føler meg litt "unormal" når jeg sier jeg ikke har noe imot dem, fordi jeg føler jeg får rare/stygge blikk fra andre hvis jeg f.eks danser med en utenlandsk ute på byen, har fått forskjellige kommentarer osv... Og her om dagen snakket jeg med noen små unger om hvordan de ville at den de ble forelsket i skulle være... nesten alle svarte "tynn,ikke tykk, fin og IKKE utlending" (de var visst redde for å få aids eller noe...) Greit nok, de er små og vet ikke bedre, men blir utlendinger av de fleste sett på som illeluktende, ekkle og fullstendig uaktuelle som "kjærestemateriale" ? Kanskje tilogmed som vennemateriale? Kanskje noen av dem oppfører seg på en slik måte at de lever opp til disse påstandene om dem, men er det virkelig ett så stort skille mellom dem og norske gutter, som så mange har inntrykk av?? 0 Siter
Gjest Liker lyse menn, norske! Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg vil ha noen som har de samme verdiene som meg. Vi må være enig om oppdragelsen til barna, ikke på alt, men viktige ting. Jeg tror ikke jeg kan forelske meg i en som har en helt annen kulturbakgrunn, svart eller hvit. Jeg vil ha en norsk eller svensk mann, eller kanskje tysk. Ikke iraker, tyrker eller noe derfra. Det ville ikke funket for meg. Men hver sin smak. 0 Siter
Gjest sirimora Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har lyst på en ekte "tung" muslim. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Han måtte ha det samme verdigrunnlag som meg. Utseendemessig faller jeg nok helst for lyse menn, altså tradisjonelle nordboere. Dog synes jeg at Said Ali (han høye med pakistansk bakgrunn som er komiker, bla. hos Otto Jespersen) er flott å se til. Sikkert mange andre flotte karer av utenlandsk bakgrunn også, men jeg er uansett godt gift! 0 Siter
Gjest velger anonymiteten i dag Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 jeg tror nok at jeg kunne ha forelsket meg i en person med en helt annen kulturbakgrunn, men tror nå likevel ikke at det hadde gått så langt at vi hadde innledet et forhold. Der tror jeg fornuften hadde hadde vært mest fremtrendende hos meg. Men tror nok at jeg kunne blitt sammen med en asiat med vestlige verdier, om følelsene var sterke nok. Det samme med en afrikaner som hadde bodd lenge i vesten. Men jeg satser først og fremst på skandinaviske menn med samme kulturbakgrunn som meg. Og de kan gjerne være adopterte (så jeg ikke får noen på nakken pga dette) 0 Siter
tamarana Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Forelskelse kan man aldri styre, men jeg hadde aldri turt å innlede et forhold til en som er muslim, av den enkle grunn at vi ville være vidt forskjellige når det gjelder verdigrunnlag og tro. Det samme gjelder for en hvilken som helst annen religion uansett norsk eller utenlandsk. 0 Siter
Zingara Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er halvt utenlandsk selv, så å innlede et forhold med en utlending ville ikke være noe problem, så lenge vi hadde samme verdisyn og helst religion osv. Når det er sagt betyr det jo ikke hvilken som helst kultur, enda jeg syns mange muslimske menn er svært pene, hadde jeg aldri tørt å innlede et forhold til en, har sett nok av kvinner som ser en helt annen side ved sine muslimske kjærester så fort de blir gift osv. Men mørke menn er det som tiltrekker meg mest, en fra middelhalvsområdet hadde vært perfekt! 0 Siter
Gjest Aldri! Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 NEI TAKK, NEI TAKK, NEI TAKK SOM BYR! 0 Siter
Gjest Ferri Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg var forelska og ble sammen med en svart jente fra sør-afrika for lenge siden. Forsatt litt forelska i henne men har ikke sett henne på mange år nå.. Så.. ja, hvis følelsene var der så hadde jeg nok glatt sett forbi hudfarge. 0 Siter
Gjest Sprsmlllll Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg var forelska og ble sammen med en svart jente fra sør-afrika for lenge siden. Forsatt litt forelska i henne men har ikke sett henne på mange år nå.. Så.. ja, hvis følelsene var der så hadde jeg nok glatt sett forbi hudfarge. Bodde du der? 0 Siter
Gjest Nira Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg kan høyt, tydelig og stolt si at jeg er sammen med en fra Iran. Jeg merker overhodet ingen forskjell fra det å være sammen med en norsk gutt, bortsett fra at maten hos svigers er noe annet enn fårikål, selv om jeg har fått det også;-) Når det gjelder Iran, så var det før et veldig fritt land og iranere i Norge har dratt fra et regime som de er uenige i. Samboeren min er ikke religiøs. 0 Siter
org Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Nei, det tviler jeg sterkt på. Jeg vet ikke hvorfor. 0 Siter
Gjest Ferri Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Bodde du der? Nei, hun bodde her i Norge ! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det. Men et sted går naturligvis grensen for meg også, og er jenta fanatisk muslim hadde jeg skygget banen like raskt som jeg hadde gjort hvis hun var fanatisk kristen. Dessuten må det være jævla kjipt å komme drassene med en burkababe på fest. Hvordan skulle mine kompiser fått se hvordan reima så ut? Jeg mistenker også at det er så som så med underlivsshavinga blant de mest fanatiske muslimene. Med utlendinger generelt: Ingen problemer med det. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det. Men et sted går naturligvis grensen for meg også, og er jenta fanatisk muslim hadde jeg skygget banen like raskt som jeg hadde gjort hvis hun var fanatisk kristen. Dessuten må det være jævla kjipt å komme drassene med en burkababe på fest. Hvordan skulle mine kompiser fått se hvordan reima så ut? Jeg mistenker også at det er så som så med underlivsshavinga blant de mest fanatiske muslimene. Med utlendinger generelt: Ingen problemer med det. Der tar du feil, det er faktisk veldig viktig med barbert underliv hos muslimske kvinner. Det vet de som jobber i hjemmehjelp eller på sykehjem. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg vil ha noen som har de samme verdiene som meg. Vi må være enig om oppdragelsen til barna, ikke på alt, men viktige ting. Jeg tror ikke jeg kan forelske meg i en som har en helt annen kulturbakgrunn, svart eller hvit. Jeg vil ha en norsk eller svensk mann, eller kanskje tysk. Ikke iraker, tyrker eller noe derfra. Det ville ikke funket for meg. Men hver sin smak. Hva med en fra Færøyene? Du vil nok ikke ha en fra Grønland. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Der tar du feil, det er faktisk veldig viktig med barbert underliv hos muslimske kvinner. Det vet de som jobber i hjemmehjelp eller på sykehjem. Er det sant? Det hadde jeg aldri trodd. Var sikker på at de hadde både det ene og det andre under burkaen. 0 Siter
flowy Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Er det sant? Det hadde jeg aldri trodd. Var sikker på at de hadde både det ene og det andre under burkaen. Muslimer er ekstremt nøye med hygienen og alt kroppshår barberes som oftest bort. Kanskje du skal prøve en burkababe likevel? ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg har i grunnen aldri følt noen tiltrekking til den typen menn (utseendemessig) så det tviler jeg på, men hadde jeg møtt en som hadde tatt meg med sjarm så kanskje? Men jeg er ganske opptatt av at min kjære og jeg bør han en noe felles plattform for å ha et forhold som kan vare. Noe vi kan kjenne oss igjen i hos hverandre. Andre igjen liker sikkert at ens kjære er veldig forskjellig fra en selv. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.