Gjest hadde dere blitt provoserte? Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 konverterte til Islam nå i disse tider og begynte å bære hodeplagg eller begynne å be til Allah mens du var der? Og i tilegg tok et islamsk navn? Men vennen prøve ikke på noen måte å påtvinge deg sin tro, så det er sagt. helt ærlig: Hadde dere syntes det var helt ok? eller sært? Noen betenkeligheter? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Nei provosert ville jeg vel ikke blitt, men jeg ville lurt på om vi fremdeles hadde noe felles. Ville nok blitt ganske så usikker på om vedkommende hadde vært like åpen og tålerant som før, og hadde de samme meningene som før. Mine venner er så langt fra muslinske tanker, at jeg ville lurt på om de hadde levd på en løgn før, eller nå var blitt hjernevasket på noen måte. 0 Siter
Zingara Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg hadde syns det var sært, men ikke provoserende. Skulle vedkommende praktisere islam fullt ut ville det nok ha blitt vanskelig å fortsette vennskapet som bestevenner. En øl på byen ville vært uaktuelt osv... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Regner med at de fleste kvinner som konverterer til Islam gjør det fordi de er sammen med en muslim, dette har i allefall vært grunnen i de svært få tilfellene jeg kjenner til. Jeg ville vært veldig bekymret for henne, ja! At noen ber enten det er til Allah eller Gud i min nærhet, er for meg å bli påtvunget religion, så det ville jeg ikke syntes var OK, nei. Jeg ville lurt på om det var mulig å bevare vennskapet under sånne omstendigheter. Ville jo selvfølgelig ikke kuttet henne ut som venn, men det spørs om man over tid beveger seg for langt i ulike retninger når man gjør så ulike valg. Ellers ville jeg jo selvfølgelig måttet respektere det, selv om jeg ikke kan verken forstå eller være enig. Det er jo hennes liv. (Det samme ville jeg tenkt om min beste venninne hadde valgt å bli jehovas vitne, eller smiths venn.) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Provosert hadde jeg ikke blitt. Overrasket kanskje. Hadde nok villet spurt ganske mye rundt denne overbevisningen. Men for meg må alle få ha sin egen tro (eller ikke tro) så lenge vi deler syn på moral og etikk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Selvfølgelig ville jeg syntes det var sært og ustabilt. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg ville nok syntes det var litt rart, ja. Og jeg ville stilt henne en del spørsmål rundt dette. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Drit sært, men ikke provoserende. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Som venn hadde det naturligvis vært min simple plikt å gjøre alt som står i min makt for å få vennen tvangsinnlagt\medisinert i et spedt håp om at han\hun skulle tilfriskne. 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Som venn hadde det naturligvis vært min simple plikt å gjøre alt som står i min makt for å få vennen tvangsinnlagt\medisinert i et spedt håp om at han\hun skulle tilfriskne. Ja, religionsfrihet er no dritt.... 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Ja, religionsfrihet er no dritt.... Det er psykose også. 0 Siter
Reg@l Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Jeg hadde nok seriøst lurt på om det hadde rablet for vedkommende, men provosert hadde jeg ike blitt. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Det er psykose også. Godt sagt, av en som sannsynligvis ikke vet hva en psykose er for noe :-) Å...vent...nå kommer det en fjollete morsomhet om piller etc. (som du neppe vet hvordan staves, engang), for å dekke over egen uvitenhet...:-) "............................................" 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Det er psykose også. Ja, det er vel ting som tyder på at du har førstehånds kjennskap til det. 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg ville sett på henne med store øyne og spurt: Hva skjer'a? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Godt sagt, av en som sannsynligvis ikke vet hva en psykose er for noe :-) Å...vent...nå kommer det en fjollete morsomhet om piller etc. (som du neppe vet hvordan staves, engang), for å dekke over egen uvitenhet...:-) "............................................" Har selvsagt aldri betvilt at du vet bedre enn noen annen hva psykose er. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Provosert hadde jeg vel ikke blitt, men jeg hadde seriøst trodd hun hadde store problemer av ett eller annet slag. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Har selvsagt aldri betvilt at du vet bedre enn noen annen hva psykose er. Der kom det. Du er ikke noe, om ikke forutsigbar :-) "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.