drizzle Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rullator eller rollator? Jeg har alltid trodd at det het rullator, og alltid uttalt det slik. Syns "rollator" bare ser teit ut... 0 Siter
Gjest nosigns Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rullator er riktig. Hvis ikke Norsk Språkråd har vedtatt noe annet i det siste da. 0 Siter
drizzle Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Rullator er riktig. Hvis ikke Norsk Språkråd har vedtatt noe annet i det siste da. Takk og lov. Men jeg skjønner ikke alle som sier at "rollator" er riktig, til og med de i helsevesenet som håndterer sånne til daglig. Den ruller jo... 0 Siter
drizzle Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Hvorfor skulle det hete rollator? Egentlig vet jeg ikke. Jeg begynte å lure da folk jeg jobbet med fra Rogaland både uttalte og skrev "rollator." 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Egentlig vet jeg ikke. Jeg begynte å lure da folk jeg jobbet med fra Rogaland både uttalte og skrev "rollator." Jøss, snodig. Aldri hørt det før. Det heter selvfølgelig rullator. 0 Siter
Zingara Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rollator sier man i Rogaland enkelte steder ja, spesielt Karmøy, så dette er dialektord. Ikke alle er flinke å skille dialekt og norsk når de skriver. 0 Siter
drizzle Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Jøss, snodig. Aldri hørt det før. Det heter selvfølgelig rullator. Enig. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rollagator? Se u later, rollagator?? Lol 0 Siter
Gjest nosigns Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Takk og lov. Men jeg skjønner ikke alle som sier at "rollator" er riktig, til og med de i helsevesenet som håndterer sånne til daglig. Den ruller jo... I helsevesenet sier de jo både psykriatri og andre rare ting (plutselig falt det andre eksempelet ut...), så det overrasker meg ikke i det hele tatt! 0 Siter
Reg@l Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rollator må da være noe de pene damene i Stavanger har. De sier jo o der andre sier u. F.eks så tar de "bossen til byen" 0 Siter
Reg@l Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rollator sier man i Rogaland enkelte steder ja, spesielt Karmøy, så dette er dialektord. Ikke alle er flinke å skille dialekt og norsk når de skriver. Er det Åkkraaaaaaaa og Veaaaaaaa du sikter til? ;-) 0 Siter
Gjest Venninden til gottene fra Egenes Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Rollator må da være noe de pene damene i Stavanger har. De sier jo o der andre sier u. F.eks så tar de "bossen til byen" Hahahahahaha, ler så jeg døøør:D 0 Siter
Reg@l Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hahahahahaha, ler så jeg døøør:D Hehe, du tog an ja :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.