Prozak Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Joda, forsåvidt enig, men vi må prøve å ikke svare på slike innlegg, selv om det er fristende! Prøve kan vi ikke slutte med, nei :-) "............................................" 0 Siter
org Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Prøve kan vi ikke slutte med, nei :-) "............................................" Hm? Den tok jeg ikke. 0 Siter
Gjest Jikshgd Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Det blir som å rope i skogen etter svar. IP-adresse er en fjert i skogen. Nei, det stemmer ikke på min tilkobling, jeg sjonglerer innenfor et begrenset antall (100)ipadresser. Kan jeg ha den æren av å ha alle disse 100 alene da tro, eller har jeg misforstått? Jeg kan ikke bytte selv ved å gjøre som Shit heller, men må dra ut hele ruterskiten for å bytte. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Nei, det stemmer ikke på min tilkobling, jeg sjonglerer innenfor et begrenset antall (100)ipadresser. Kan jeg ha den æren av å ha alle disse 100 alene da tro, eller har jeg misforstått? Jeg kan ikke bytte selv ved å gjøre som Shit heller, men må dra ut hele ruterskiten for å bytte. "Kan jeg ha den æren av å ha alle disse 100 alene da tro, eller har jeg misforstått? " Selvføglelig ikke. Tenk etter, nå. Det finnes færre ip-adresser tilgjengelig enn antall brukere. Det sier seg dermed selv at for å få en egen, privat ip-adresse, så må man betale ekstra. Hvordan hadde det da stilt seg med 100 egne, private ip-adresser, tror du? "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hm? Den tok jeg ikke. Det var ikke noe å ta. Jeg kunne skrevet "enig", men det ville vært for kjedelig :-) "..........................................." 0 Siter
org Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Det var ikke noe å ta. Jeg kunne skrevet "enig", men det ville vært for kjedelig :-) "..........................................." Å, sånn ja. Jeg finleste innlegget mitt sju ganger, for å finne ut hvilken feil jeg _nå_ hadde skrevet. 0 Siter
Gjest Jikshgd Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 "Kan jeg ha den æren av å ha alle disse 100 alene da tro, eller har jeg misforstått? " Selvføglelig ikke. Tenk etter, nå. Det finnes færre ip-adresser tilgjengelig enn antall brukere. Det sier seg dermed selv at for å få en egen, privat ip-adresse, så må man betale ekstra. Hvordan hadde det da stilt seg med 100 egne, private ip-adresser, tror du? "............................................." Da er det jeg som er litt fjern, men jeg vet at jeg holder meg innenfor et viss felt på en begrenset gruppe ipadresser. Men det er nok sånn at flere har dem tilgjengelig for det da? Sikkert internettleverandøren min som har kjøpt opp en begrenset antall nummerrekker av ipadresser, og lar sine kunder sjonglere seg imellom med dem!???! *Gjesp* nå tror jeg at jeg har brukt nok tid på dette grubleriet. Amen! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Men det skjer aldri. Det er som med spam - for å eliminere problemet, må vi eliminere alle mennesker :-) Så lenge det alltid er noen som klikker der de ikke burde klikke, så vil problemet vedvare. ".............................................." "Men det skjer aldri. Det er som med spam - for å eliminere problemet, må vi eliminere alle mennesker :-)" Minner meg om noe jeg hørte en gang, "I'm not saying that it should be a death penalty for being stupid, but how about just removing all the safety labels and let the problem solve itself?" 0 Siter
Prozak Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Da er det jeg som er litt fjern, men jeg vet at jeg holder meg innenfor et viss felt på en begrenset gruppe ipadresser. Men det er nok sånn at flere har dem tilgjengelig for det da? Sikkert internettleverandøren min som har kjøpt opp en begrenset antall nummerrekker av ipadresser, og lar sine kunder sjonglere seg imellom med dem!???! *Gjesp* nå tror jeg at jeg har brukt nok tid på dette grubleriet. Amen! Ja, en ISP har en begrenset ip-pool, som normalt vil være mindre enn antall abonenter. Dette fordi det rett og slett ikke finnes flere ip-adresser i IPv4. Når IPv6 kommer (hahaha) - vel, når implementasjonen av neste generasjon IP-protokoll kommer, så vil vi ha flere adresser enn vi kan forestille oss behovet for. ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 "Men det skjer aldri. Det er som med spam - for å eliminere problemet, må vi eliminere alle mennesker :-)" Minner meg om noe jeg hørte en gang, "I'm not saying that it should be a death penalty for being stupid, but how about just removing all the safety labels and let the problem solve itself?" Godt poeng. Oppfordre jævlene til å lage spam som ødelegger maskinene, og legg inn en klausul i kjøpsloven :-) "..............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Ja, en ISP har en begrenset ip-pool, som normalt vil være mindre enn antall abonenter. Dette fordi det rett og slett ikke finnes flere ip-adresser i IPv4. Når IPv6 kommer (hahaha) - vel, når implementasjonen av neste generasjon IP-protokoll kommer, så vil vi ha flere adresser enn vi kan forestille oss behovet for. ".............................................." Knegg. En gang i tida kunne ingen forestille seg at vi trengte mer enn antallet 256 opphøyd i 5. De er brukt opp forlengst. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Knegg. En gang i tida kunne ingen forestille seg at vi trengte mer enn antallet 256 opphøyd i 5. De er brukt opp forlengst. Vel - IP-protokollen ble vel introdusert i 1978 (to år etter tcp-protokollen...?), da personlige datamaskiner ennå lå ganske langt frem i tiden. ".............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Vel - IP-protokollen ble vel introdusert i 1978 (to år etter tcp-protokollen...?), da personlige datamaskiner ennå lå ganske langt frem i tiden. ".............................................." Det var neppe noen som tenkte seg hvilken utvikling vi ville få. Jeg prøvde desperat å få kontakt med internett via en Sinclair Spectrum Z80 og et slags modem. http://www.worldofspectrum.org/ 0 Siter
Prozak Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Det var neppe noen som tenkte seg hvilken utvikling vi ville få. Jeg prøvde desperat å få kontakt med internett via en Sinclair Spectrum Z80 og et slags modem. http://www.worldofspectrum.org/ Jeg prøvde med en blyant, to papirark, en binders og litt sytråd. Jeg klarte det...nesten. ".............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.