Gå til innhold

Forstørrede eggstokker.

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er en forholdsvis nybakt mor (barnet er 1 år) som har polycystiske eggstokker. (Fikk barnet ved hjelp av IVF)

Jeg vet at min ve.eggstokk er ganske forstørret, og under egguthenting hadde jeg litt vondt. Da sa gynekologen at det nok kom av at eggstokken var "lang" (har endel sammenviksninger/"adheranser?").

Jeg har iløpet av utredning/behandling for infertilitet hatt lap, rtg, gyn.us, åpning av magen m/brenning på eggstokker, etc, og tror jo at jeg er rimelig "kartlagt" i dette området!:-)

Nå oppdaget jeg nylig, at jeg kan kjenne en hardhet på ve.side i magen. Det er forholdsvis hardt, rørformet, og går fra litt til ve.for skambenet, oppover til venstre nesten oppp til under ve.ribbein. Er ikke vondt.

Jeg ble selvsagt litt engstelig. Kan ikke si om det er "nytt", for jeg har ikke sjekket meg selv slik før!

Har ringt til min egen lege, men lurer imellomtiden på om du kan svare meg på følgende.....

-er det sannsynlig at jeg kan kjenne en polycystisk eggstokk slik selv?

-bør jeg være redd for eggstokk-kreft? Hvilke andre symptomer skulle jeg da ha? (Har hatt litt ubehag i korsryggen etter fødselen. Kommer og går, men jeg har tilskrevet det bekkenløsning.)

Håper du kan kommentere dette innlegget litt, selv om jeg skjønner at du ikke kan gi noen diagnostikk pr.data.

Vennlig hilsen en mamma på 32.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21781-forst%C3%B8rrede-eggstokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vivienne

Hvorfor ikke kaste inn noen bokstaver til nick? Slik at du blir lettere å identifisere, hvis det i denne tråden skulle komme 12 Anonymous'er ytterligere? Da kan det bli nokså kaotisk, ikke sant? :-)

Takk for tipset.

Da er jeg altså "Vivienne", jeg som la inn innlegget om forstørrede eggstokker, hvis noen vil henvende seg til meg.

Hilsen en mor/Vivienne

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ikke kjenne en polycystisk eggstokk selv

Eggstokkkreft gir veldig sparsomme symptomer i starten. Kanskje litt endret vannlatningdstrang.

Det du beskriver lyder mest som den lange bukmuskel. Jeg tror ikke du behøver å engste deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...