Gjest Wolverina Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hei! Er ei jente på 21 som ikke har vert noe særlig inne på den sida her tidligere,men nå etter å ha hatt mistanke om graviditet syns jeg det er fint å titte på det dere skriver... MEN det er visse ting her jeg ikke har den minste snøring på... Det er følgende: Hva er IKM? Og det der 12+3 (på vei) ? Virker sikkert korka nå men det får så være... Tror forresten kroppen min har tørna helt... kan ikke huske sist jeg hadde mens..dvs.tror det er rundt 5-6 uker siden... Tok en graviditetstest forrige tirsdag som var negativ, og så en ny idagtidlig... Hva er det som skjer her liksom... Kan jeg vere gravid selv om begge 2 viser negativ? 0 Siter
laban Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 IKM er noe sånt som ikke kommende mens, altså tidspunktet da mensen skulle vært der, men uteble pga. graviditeten. 12+3 er 12 uker og 3 dager på vei. Hvis du ikke har hatt mensen på 5-6 uker, burde du fått utslag på en test. Det er vanskelig å si hva som er årsaken, men mange får forskjøvet eller uteblitt mens dersom kroppen påvirkes av et eller annet - sykdom, vekttap eller andre påkjenninger. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 IKM er noe sånt som ikke kommende mens, altså tidspunktet da mensen skulle vært der, men uteble pga. graviditeten. 12+3 er 12 uker og 3 dager på vei. Hvis du ikke har hatt mensen på 5-6 uker, burde du fått utslag på en test. Det er vanskelig å si hva som er årsaken, men mange får forskjøvet eller uteblitt mens dersom kroppen påvirkes av et eller annet - sykdom, vekttap eller andre påkjenninger. Fører bare til litt :-) Graviditeten regnes fra første dag i siste mens. Så fikk du altså mensen på søndag for 4 uker siden, og er gravid er du 4+4 på veg nå.... (4 uker og 4 dager) 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Fører bare til litt :-) Graviditeten regnes fra første dag i siste mens. Så fikk du altså mensen på søndag for 4 uker siden, og er gravid er du 4+4 på veg nå.... (4 uker og 4 dager) Takk for svarene Får bare vente og se om den kommer snart. For etter 2 g-tester burde jeg nok ha fått positivt utslag. Sluttet å ta pilla i juletider, så kanskje det er noe hormonelt... 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Takk for svarene Får bare vente og se om den kommer snart. For etter 2 g-tester burde jeg nok ha fått positivt utslag. Sluttet å ta pilla i juletider, så kanskje det er noe hormonelt... Da er det ikke unormalt at syklusen er litt på bærtur i begynnelsen. Du får begynne å notere ned når du har mensen, det er nyttig uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.