Gå til innhold

Dagens Bizarro

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Dagens Bizarro (torsdag 9.2.05)

http://www.start.no/tegneserier/bizarro/

Dette er en tegning hvor de har oversatt teksten fra engelsk til norsk, og dermed har den helt mistet sitt poeng. For å skjønne at dette er morsomt må man vite at på engelsk er ordet for tysk gjeter og hunderasen schæfer akkurat det samme.

Ser ikke oversetterne sånt? Enkelte striper er uoversettelige men de gjør det altså likevel.

Jada, en bagatell å irritere seg over, jeg er morratrøtt.

Fortsetter under...

Skrevet

He he, jeg skjønte ikke den tegningen da jeg så den tidligere i dag, men takk for oppklaringen.

*LOL*

skorpionfisken
Skrevet

Datoen i dag er seff 9.2.2006 ikke 2005.

Skrevet

Det er helt utrolig hvor mange dårlige oversettelser som finnes, og hvor mange poeng som går tapt.

Godt å kunne flere språk!

Skrevet

Morsom på originalspråkaet, da!! ;-)

Men enig i at den mistet fullstendig poenget med den oversettelsen. Kanksje oversetteren mangler humor??

Kanskje de skulle tatt seg et kurs hos Donald-oversetterne....

Skrevet

Mange liknende uttrykk er håpløse å oversette på TV også. Jeg tenker ofte at de som ikke kan f.eks engelsk må jo gå glipp av mye når de ser tekstede filmer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...