Gjest Ondt med godt Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal vise spesielle hensyn overfor noen menneskegrupper. Altså mener jeg at vi ikke skal tråkke på følelsene til andre heller. Eller la meg korrigere litt. Vi skal la være å tråkke på følelsene til folk, om vi ikke oppnår noe med å gjøre det. Jeg mener IKKE at vi skal respektere kvinneundertrykkelse, omskjæring eller andre ting som preger enkelte religioner, selv om vi tråkker på følelser om vi kritiserer dem. Som jeg har sagt flere ganger: velg dine kamper. Ta de viktige, dropp de mindre viktige. Koranen oppfordrer muslimer til å avvise ondt med god. Hvis disse karikatur tegningene er "onde" så har jeg store problemer med å se noe godt komme fra muslimene akuratt nå. 0 Siter
snø Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Koranen oppfordrer muslimer til å avvise ondt med god. Hvis disse karikatur tegningene er "onde" så har jeg store problemer med å se noe godt komme fra muslimene akuratt nå. ;-) Jeg også! 0 Siter
Prozak Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 De er politiske, ja. Hva er poenget med å påpeke det alle kan se? Jeg påpekte at det ikke er sammenliknebart å karikere tilfeldige folk og en hellig person. Islam har ingen forbud mot å tegne karrikaturer av vanlige folk, men av profeten (og sikkert flere). I dette tilfellet er de ikke dobbeltmoralistiske, iom. at jødetegningene er av vanlige jøder. Hadde de tegnet karrikaturer av jesus, så hadde det vært sammenliknbart. "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.