Gå til innhold

Stue

Anbefalte innlegg

Gjest Stueren
Skrevet

Er du fornøyd med stua di? Og hvordan har du det der? Hvilken stil? Trenger ideer.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med stua mi nei. Alt for liten!! Men jeg har hvertfall plass til spisestuebord, noe som har vært min store drøm inntil vi flytta hit, så dette er min "største" stue så langt.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er fornøyd! He he, det er nok siden vi akkurat har flyttet inn i nytt hus og stua er slik jeg vil ha den :o)

Vi har en enkel stil, lyst på vegger, tak og gulv. Frisket det litt opp med eikegulvlister.

Så litt innslag av eik i møbler, men også noen mørke møbler.

Da stod jeg fritt til og velge akkurat hvilken farge jeg ville ha på gardiner og diverse tilbehør.

Jeg har gått for grønt i diverse nyanser.

Har mye hvitt, paneltaket er hvitt, glasskarmer, taklister.

Bare pass på at det ikke blir for sterilt og kaldt.

Er mange linker på nettet, bl.a

http://www.ifi.no/

http://www.sol.no/bolig/interior/

Vi har også passet på at vi ikke har overfylt veggene med dill og dall, holdt oss til malerier malt på lerret, noen avlange og ett stort.De tar igjen farger i tak, vegger, møbler og gardiner.

Men det er jo smak og behag da, det viktigste er jo at du trivst i din egen stue :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med stua mi nei. Alt for liten!! Men jeg har hvertfall plass til spisestuebord, noe som har vært min store drøm inntil vi flytta hit, så dette er min "største" stue så langt.

Sant det er godt med spisestuebord!?

Vi har heller ikke hatt plass før. Men nå er det jo så mye enklere og fore de besøkende :-)

Skrevet

Ja jeg er fornøyd med stua mi.

Den er stor og god, har en litt for stor peis, den har en halv vegg slik at stua blir litt avdelt i enden, der har vi datakroken vår. Beisa (mørk brun) datamøbler, to beisa (mørk brun) bokhyller i samme stil som vitrineskapet.

Veggene er malt panel, farge: Pepperrot, brun skinnsofa, tre- og to seter, mørke brunt salongbord, mørk brun skjenk og vitrineskap. Spisestue med sorte bein og oljet bordplate, sorte "slitte" stoler.

Investerte i flatskjerm like etter jul, i tv-kroken vår har vi to sort-skinn Recliner-stoler.

Taket er ubehandlet panel med spotter.

Gulvet er klikk-klakk skipsgulv, det går igjen i nesten hele etasjen (kjøkken, stue, ganger).

Ikke gardiner i vinduene, kun mørke trepersienner. Masse grønne planter.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja jeg er fornøyd med stua mi.

Den er stor og god, har en litt for stor peis, den har en halv vegg slik at stua blir litt avdelt i enden, der har vi datakroken vår. Beisa (mørk brun) datamøbler, to beisa (mørk brun) bokhyller i samme stil som vitrineskapet.

Veggene er malt panel, farge: Pepperrot, brun skinnsofa, tre- og to seter, mørke brunt salongbord, mørk brun skjenk og vitrineskap. Spisestue med sorte bein og oljet bordplate, sorte "slitte" stoler.

Investerte i flatskjerm like etter jul, i tv-kroken vår har vi to sort-skinn Recliner-stoler.

Taket er ubehandlet panel med spotter.

Gulvet er klikk-klakk skipsgulv, det går igjen i nesten hele etasjen (kjøkken, stue, ganger).

Ikke gardiner i vinduene, kun mørke trepersienner. Masse grønne planter.

Hørtes fint ut! Hadde lyst på en slik stil jeg også, men stuen var ikke stor nok, så det hadde blitt for mørkt.

Jeg skal ut og kjøpe grønne planter idag, flytta fra en liten leilighet hvor jeg ikke hadde plass til mer en ett par, så nå skal det bli deiligt og få masse grønt inn i stua!

Skrevet

Jeg er fornøyd, men den skulle godt vært større. En langvegg med bokhyller som inneholder musikk og bøker, en gammel seng som er sofaen vår, to gamle stoler, et gammelt kaffebord, et stort maleri og en flott blyanttegning, noen masker som er kjøpt når jeg har vært ute å reis, veggene er lyse og gulvet er gammel parkett.

God blanding av nytt og gammelt og veldig riktig for oss som bor her. Jeg er ikke så nøye på hvordan møblene ser ut så lenge de har "sjel", jeg liker å ha gode minner og god følelse av at møblene hører hjemme hos meg.

Med andre ord ikke noe stilrent hjem, men veldig hjemme for oss som bor her. :)

Skrevet

Er ikke helt fornøyd. Listene og vinduskarmene er behandlet med antikk-lakk, og burde heller vært hvite (eggeskallfarget. Det er nok noe vi kommer til å gjøre i løpet av et år eller to (vi er litt trege på sånn). Veggene er i en varmgul farge. Grei nok, men hadde nok valgt en lysere farge hvis vi hadde tapetsert i dag.

Møblene er i mørkebrunt, og de er fine - bortsett fra sofaen. Den er burgunder og spraglete og ordentlig fæl!

Gjest stueren
Skrevet

Jeg er fornøyd, men den skulle godt vært større. En langvegg med bokhyller som inneholder musikk og bøker, en gammel seng som er sofaen vår, to gamle stoler, et gammelt kaffebord, et stort maleri og en flott blyanttegning, noen masker som er kjøpt når jeg har vært ute å reis, veggene er lyse og gulvet er gammel parkett.

God blanding av nytt og gammelt og veldig riktig for oss som bor her. Jeg er ikke så nøye på hvordan møblene ser ut så lenge de har "sjel", jeg liker å ha gode minner og god følelse av at møblene hører hjemme hos meg.

Med andre ord ikke noe stilrent hjem, men veldig hjemme for oss som bor her. :)

Det høres veldig koselig ut:-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Sant det er godt med spisestuebord!?

Vi har heller ikke hatt plass før. Men nå er det jo så mye enklere og fore de besøkende :-)

Ja, også så mye mer koselig. Kjøkkenbord har vi heller aldri hatt, og jeg synes det er så utrivelig, for å ikke snakke om ubehagelig å spise middag i sofaen foran TV'en.

Nå vil jeg ha kjøkkenbord! Spisestuebordet er likosm for gjester og litt mer fine middager, når vi skal gjøre det litt mer spesielt, kjøkkenbordet er til frokoster og vanlige middager og måltider. Synes jeg, sånn hadde vi det hjemme da jeg vokste opp. Nå sitter vi fremdeles i sofaen og spiser fordi spisestuebordet er fullt av bilder, fotoalbum og scrappingstæsj.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, også så mye mer koselig. Kjøkkenbord har vi heller aldri hatt, og jeg synes det er så utrivelig, for å ikke snakke om ubehagelig å spise middag i sofaen foran TV'en.

Nå vil jeg ha kjøkkenbord! Spisestuebordet er likosm for gjester og litt mer fine middager, når vi skal gjøre det litt mer spesielt, kjøkkenbordet er til frokoster og vanlige middager og måltider. Synes jeg, sånn hadde vi det hjemme da jeg vokste opp. Nå sitter vi fremdeles i sofaen og spiser fordi spisestuebordet er fullt av bilder, fotoalbum og scrappingstæsj.

Jeg hadde en regel at det ikke skulle spises i sofaen da vi flyttet...Men øh jeg var den første som brøt den ;-)

Vi har kombinert spise/kjøkkenbord nå, pga åpen kjøkkenløsning.

Men vi skal ha opp noen glassdører med tid og stunder, og da blir det kjøkkenbord på kjøkkenet og spisebord i stua.

Er faktisk imponert over at jeg har holdt spisebordet ryddigt. Men det var nok ikke lenge ;-)

Men det er artig og dekke skikkelig bord når man har gjester.

Skrevet

Stua er lys toscana med hvitt tak, vinduer. Gulvet er lyst laminat. Sort skinnsofa og fufuskaper (vurderer å male dem egghvite), en datakrok. Lyse gardiner med litt spill av grått, sort, beige.Fant noen stilige vegglamper som lyser opp for oss sammen med en mor-datter lampe. Joda, jeg er fornøyd med stua.

Savner veldig å ha et spisebord i stua. Kjedelig å ha gjester v kjøkkenbordet. Må evt ta bort et av skapene, da får vi plass.

Gjest nosigns
Skrevet

Jeg har vel egentlig ingen spesiell stil. Noe herfra og derfra, fra forskjellige epoker fra mitt liv. Stua mi er koselig i allefall! Lys gule vegger, dyp rød sofa, og eikeparkett. Møblene ellers er i mørkbeiset eik og vanlig eik. Hvitt tak, lister og vinduskarmer. Har innslag av andre farger for å live opp, som jeg skifter etter humør.

Gjest fare for å bli gjenkjent :-)
Skrevet

Jeg begynner å bli fornøyd. Har "samlet" ting over tid for å finne ting jeg virkelig liker.

Blanding av 60-talls tradisjonell retro og shabby-chic. Høres rart ut, men det funker. Har stukkatur og rosett, teak spisestue og sjenk. Chaiselounge og lenestoler i samme blågrønne stoff, "retro-moderne", enkel design. Lysekrone, lamper, lysestaker, blomsterpotter etc er shabby-chic. Store litografier i sølvrammer som jeg har arvet og er veldig glad i.

Og jeg som egentlig ikke er så interessert i interiør. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...