Gå til innhold

Rart svar fra Vennesland

Anbefalte innlegg

Gjest collett
Skrevet

I en tråd lenger nede mener Solveig Vennesland det er halt naturlig av en kvinne å onanere høylydt så mannen hører det. Manne sliter tydeligvis med sexlysten og paret har dermed en utfordring i forhold til sexlivet.

Synes dette er et merkelig svar. Hadde hun svart en mann det samme? Hvis han har en kone som ikke vil ha sex "ofte nok" så kan han helt fritt drive og onanere med stønn og høye lyder slik at hun skal høre det?

Hadde jeg hatt en mann som fant på noe slikt ville jeg syntes det var utrolig vemmelig rett og slett. Jeg vil ikke ha andres seksualitet pårakket meg uten å kunne velge det selv.

Har man et problem med sexlivet bør det kunne løses på andre måter enn dette.

Mener nå jeg, da.

Skrevet

Tanken slo meg også!

Det er da ikke relevant i en slik sak at mange andre menn hadde blitt glade for å ta kona på fersken, fordi de da kunne ha blitt med på morroa.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med deg.

Når jeg onanerer i et parforhold er jo dette den private delen av mitt sexliv. Jeg onanerer jo ikke for å opphisse mannen min - da tar jeg heller direkte kontakt med ham.

Jeg har noen ganger opplevd å våkne av at kjærester har ligget ved siden av meg å runket (ikke min nåværende samboer). Det har alltid gitt meg en følelse av å være til over og av å ikke være god nok.

Jeg vet jo at han onanerer når han er for seg selv, og han vet at jeg gjør det samme.

Men jeg hadde følt det veldig påtrengende dersom han til stadighet hadde onanert så jeg hørte det.

Det hender en skjelden gang at jeg onanerer mens han er i huset, men da sørger jeg for å være stille som en mus...

fuji1365380447
Skrevet

Tanken slo meg også!

Det er da ikke relevant i en slik sak at mange andre menn hadde blitt glade for å ta kona på fersken, fordi de da kunne ha blitt med på morroa.

Jeg mener at onani er privat - når jeg onanerer, er det overhodet ikke min hensikt å invitere samboeren til å være med på moroa!

Hvis jeg vil ha sex med ham, så har jeg det. Hvis jeg vil onanere, så gjør jeg det.

For meg er det to relativt adskilte deler av seksualiteten, selv om vi av og til bruker elementer ved onani når vi har sex sammen.

Gjest litt slem nå
Skrevet

Jeg leser ikke svarene til Vennesland jeg. Synes man får mye bedre svar fra enkelte av brukerne her.

Jeg så henne forøvrig på Skavlan på fredag også, og fikk ikke akkurat mer sans for henne av det. Nei, huffameg, som bestemora mi ville ha sagt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig med deg jeg også. Det er fortsatt mye dobbeltmoral ute og rusler på seg, og en mann ville garantert ikke fått samme svaret dersom han stønnet og bar seg mens hans visste at sin lite sexhungrige kone lå på naborommet.

Men jeg pleier ikke å lese hennes svar. Synes mange brukere svarer bedre enn henne.

Skrevet

Enig med deg jeg også. Det er fortsatt mye dobbeltmoral ute og rusler på seg, og en mann ville garantert ikke fått samme svaret dersom han stønnet og bar seg mens hans visste at sin lite sexhungrige kone lå på naborommet.

Men jeg pleier ikke å lese hennes svar. Synes mange brukere svarer bedre enn henne.

Tror du det?

Jeg har ikke sett noe til denne dobbeltmoralen som dere menn skriker opp om hver gang noen svarer fordelaktig for kvinnen i forholdet.

Skrevet

Jeg synes ikke dette var et merkelig svar. Om jeg hadde lite sexlyst, så hadde det da ikke plaget meg om sambo mastruberte så jeg hørte det. Enten vil jeg være med på festen og hinter om det, eller jeg ignorerer det. Det er jo en del av et samliv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror du det?

Jeg har ikke sett noe til denne dobbeltmoralen som dere menn skriker opp om hver gang noen svarer fordelaktig for kvinnen i forholdet.

Da leser du dårlig her inne.

Det er ikke rent sjelden en kvinne f.eks. spør om hva hun skal gjøre med mannen sin som har lagt på seg så mange kilo at hun ikke lenger tenner på ham, og får vannvittig støtte fra flertallet her inne.

I en omvendt situasjon blir den lumske mannen hudflettet for sitt utseendefokus av halve dol.

Den slags har vært gjengangeren her så lenge jeg har vært på dol.

Skrevet

Jo jeg er enig med deg i at menn og kvinner kan få forskjellige/motstridende svar både fra fagfolk og oss vanlige dødelige, men tror du ikke det rett og slett er fordi at kvinner og menn er forskjellige? Jeg tror f.eks at mange menn blir kåte av at kvinner onanerer åpentlyst for dem, men jeg tror det er mer sjelden at kvinner liker å se menn runke. Jeg skal sjølsagt ikke generalisere og jeg er fullt klar over at det sikkert finnes menn som syns det er støtende og kvinner som syns det er utrolig opphissende, men jeg tror nok at det stort sett er motsatt.

Jeg vet i alle fall at kjæresten min tenner voldsomt på å se at jeg tar på meg sjøl og onanerer. Jeg derimot har lett for å føle at jeg ikke er bra nok og at han heller vil runke enn å ha sex med meg. Det ville jeg nok blitt litt skuffet over....

Menn har gjevnt over mye større sjøltilitt enn oss kvinner tror jeg. En kommentar om overvekt vil vanlig vis gå mye sterkere inn på en kvinne enn på en mann. Du kan se skalla menn med stor kulemage gå nedover byens hovedgate med bar overkropp og nesen i være og ose av selvsikkerhet. Vi kvinner gjemmer oss gjærne i store klær og prøver å forsvinne mest mulig hvis vi har fått noen kilo for mye. Vell og merke ser det ut til at denne kroppsfikseringen holder på å gjevne seg litt ut mellom kjønnene. Man ser stadig temmelig tykke kvinner som frimodig viser fram store rumper og mager i tidsriktige klær. Det er på mange måter godt å se.

Men jeg tror nok bestemt at det fremdeles er store forskjeller mellom kvinner og menn og derfor gis det forskjellige svar ut i fra hvem som spør. Det betyr ikke nødvendigvis at det er dobbeltmoral, men bare at man har innsett forskjellene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo jeg er enig med deg i at menn og kvinner kan få forskjellige/motstridende svar både fra fagfolk og oss vanlige dødelige, men tror du ikke det rett og slett er fordi at kvinner og menn er forskjellige? Jeg tror f.eks at mange menn blir kåte av at kvinner onanerer åpentlyst for dem, men jeg tror det er mer sjelden at kvinner liker å se menn runke. Jeg skal sjølsagt ikke generalisere og jeg er fullt klar over at det sikkert finnes menn som syns det er støtende og kvinner som syns det er utrolig opphissende, men jeg tror nok at det stort sett er motsatt.

Jeg vet i alle fall at kjæresten min tenner voldsomt på å se at jeg tar på meg sjøl og onanerer. Jeg derimot har lett for å føle at jeg ikke er bra nok og at han heller vil runke enn å ha sex med meg. Det ville jeg nok blitt litt skuffet over....

Menn har gjevnt over mye større sjøltilitt enn oss kvinner tror jeg. En kommentar om overvekt vil vanlig vis gå mye sterkere inn på en kvinne enn på en mann. Du kan se skalla menn med stor kulemage gå nedover byens hovedgate med bar overkropp og nesen i være og ose av selvsikkerhet. Vi kvinner gjemmer oss gjærne i store klær og prøver å forsvinne mest mulig hvis vi har fått noen kilo for mye. Vell og merke ser det ut til at denne kroppsfikseringen holder på å gjevne seg litt ut mellom kjønnene. Man ser stadig temmelig tykke kvinner som frimodig viser fram store rumper og mager i tidsriktige klær. Det er på mange måter godt å se.

Men jeg tror nok bestemt at det fremdeles er store forskjeller mellom kvinner og menn og derfor gis det forskjellige svar ut i fra hvem som spør. Det betyr ikke nødvendigvis at det er dobbeltmoral, men bare at man har innsett forskjellene.

Jeg tror det er fordi det er 90 % kvinner her, og dere har en tendens til å stå opp for hverandre.

Skrevet

Da leser du dårlig her inne.

Det er ikke rent sjelden en kvinne f.eks. spør om hva hun skal gjøre med mannen sin som har lagt på seg så mange kilo at hun ikke lenger tenner på ham, og får vannvittig støtte fra flertallet her inne.

I en omvendt situasjon blir den lumske mannen hudflettet for sitt utseendefokus av halve dol.

Den slags har vært gjengangeren her så lenge jeg har vært på dol.

Jeg har sett kvinner som får støtte for å slanke mannen, men jeg har aldri sett menn få pes for å ønske å slanke kvinnen. Og jeg har vært her i snart ett år.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har sett kvinner som får støtte for å slanke mannen, men jeg har aldri sett menn få pes for å ønske å slanke kvinnen. Og jeg har vært her i snart ett år.

Har du aldri sett det?

Jeg tror aldri jeg har sett en slik tråd som ikke sklir ut til en tråd hvor flest mulig skjeller ut mannen.

Skrevet

Har du aldri sett det?

Jeg tror aldri jeg har sett en slik tråd som ikke sklir ut til en tråd hvor flest mulig skjeller ut mannen.

Hm. Rart :) Jeg tror jeg må søke litt, kanskje... Men jeg svarer i hvert fall ikke menn og kvinner forskjellig :)

Skrevet

Har du aldri sett det?

Helt uenig, jeg syns de aller aller fleste svarene på de trådene der er at mannen skal foreslå å trene sammen, legge om til en sunn livstil, oppmuntre til mer aktivitet osv., og det samme gjelder de trådene der dama synes mannen er blitt tykk. Alle svarer at man må passe seg for å såre den andre.

De som får masse pepper er de der trådene der noen (seriøst eller useriøst) klager over at kona ikke gir ham sex hver dag og har gått opp noen kilo, og det viser seg at hun er hjemme med fire småbarn, har sykdomsplager og er deprimert, og han syns løsningen er at hun burde slanke seg og bli sitt gamle sprudlene jeg istedetfor å bli sur når han sier hun er feit.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm. Rart :) Jeg tror jeg må søke litt, kanskje... Men jeg svarer i hvert fall ikke menn og kvinner forskjellig :)

Ikke jeg heller, men jeg ser at veldig mange andre gjør det.

Jeg husker det spesielt godt fordi jeg ofte forsvarer mannen som klager over at kona har lagt seg ut, og blir dermed skjelt ut selv. :)

Skrevet

Jeg husker det spesielt godt fordi jeg ofte forsvarer mannen som klager over at kona har lagt seg ut, og blir dermed skjelt ut selv. :)

Hehe :) Man kan bli skjelt ut for mye på DOL, men det merkeligste er å få kjeft for smak og behag ;)

Skrevet

Jeg er enig i dine observasjoner,- og husker dette fordi jeg (motsatt deg) synes at det skal være lov å forfalle litt uten at partneren skal bry seg så mye med det... Uansett om det er kona eller mannen.

Skrevet

Jeg synes ikke svaret fra Vennesland var så rart. Hun sier det ikke er godt å si hvorfor mannen reagerte som han gjorde, og at det bare er en måte å finne det ut, nemlig å snakke med ham. Men hun kommer med noen gjetninger:

"Det kan være en blanding av misunnelse, at han synes du er selvstendig, og ikke minst et hint om at du trenger sex. Kanskje han trodde du ikke var interesssert i det lenger? Han har muligens bebreidet seg selv, og at han ikke tar initiativet sammen med deg."

Hun ber dem ta en prat om sexlivet og hva slags behov de har.

Jeg ser ikke hva som er galt med det svaret. Hva mener du hun skulle ha gjort? Skjelt ut trådstarter fordi hun onanerte?

Skrevet

"Hadde jeg hatt en mann som fant på noe slikt ville jeg syntes det var utrolig vemmelig rett og slett. Jeg vil ikke ha andres seksualitet pårakket meg uten å kunne velge det selv."

Så din manns seksualitet er for deg å betrakte som "andres seksualitet"? Jaggu. I et slikt forhold hadde jeg aldri kunnet blitt.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...