Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har skrevet innlegg før ang. blødninger og utflod etter fødsel. Nå er det over 11 uker siden og jeg har det ennå. Var tom. på legevakten en lørdag, da det kom så mye. Da hadde jeg fullført en antibiotikakur noen dager i forveien, som altså så ut til å hjelpe en liten stund. Hadde kun 2-3 dager uten utflod før den altså kom igjen for fullt. Ble henvist til gynekologisk poliklinikk der de tok masse prøver. Jeg hørte ingenting fra dem og ringte derfor i dag .De hadde funnet ut at det var Streptokokkbakterie type A, men skulle ikke behandles. De andre prøvene var negative, ikke sopp, gardenella, eller trichomonas vaginalis.

Har tidligere hatt type B (jenta mi ble smittet under fødsel), som jeg altså fikk antibiotika for, og brystbetennelse ganske rett etter fødselen som jeg også fikk antibiotika for.

En ukes tid har jeg også hatt vondt i halsen, i helga ble det verre med over 39 i feber. Da jeg sa det til legen, så ville hun behandle meg igjen med antibiotika, samme typen som jeg hadde fått tidligere.

Har slett ikke lyst på en ny antibiotikakur, de virker jo ikke! Ikke lenge ihvertfall. Dessuten blir jenta mi så skrikete av det (ammer).

Har prøvd en kur med vivag melkesyrekapsler, men de virket ikke. Avsluttet kuren i går. Er ganske fortvilet nå, vi har jo ikke hatt sex ennå, jeg kan vel ikke bare ha det sånn? Legene har det jo alltid så travelt, føler ikke at de tar dette på alvor! Jeg har ALDRI vært plaget med utflod før, bortsett fra mye under graviditeten da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21784-n%C3%A5-er-jeg-helt-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg skjønner at du er lei problemet, men hvis legene ikke finner noe, så har jeg også problem med å komme med forslag til hva det kan være. Bakteriell vaginose er det nok ikke, da vil det vanligvis være gardnerella til stede. Skjedekatar er en diffus betegnelse som ikke sier noe særlig annet enn en infeksjon.

Forholdene du beskriver kan muligens skyldes endret hormonelt miljø. Forsøk ovesterin stikkpiller eller krem daglig i to uker, det skader ikke melk eller barn. Kan fåes uten resept.

Hjelper det ikke, kan du evt. forsøke dalacin skjedekrem i en ukes tid? Det er en lokal antibiotikabehandling. Du må ha resept.

Lykke til, gi tilbakemelding om effekt eller ikke.

Jeg skjønner at du er lei problemet, men hvis legene ikke finner noe, så har jeg også problem med å komme med forslag til hva det kan være. Bakteriell vaginose er det nok ikke, da vil det vanligvis være gardnerella til stede. Skjedekatar er en diffus betegnelse som ikke sier noe særlig annet enn en infeksjon.

Forholdene du beskriver kan muligens skyldes endret hormonelt miljø. Forsøk ovesterin stikkpiller eller krem daglig i to uker, det skader ikke melk eller barn. Kan fåes uten resept.

Hjelper det ikke, kan du evt. forsøke dalacin skjedekrem i en ukes tid? Det er en lokal antibiotikabehandling. Du må ha resept.

Lykke til, gi tilbakemelding om effekt eller ikke.

Tusen takk for svar! Jeg var hos legen i går pga. halsbetennelse, (som var virus), og også pga. dette problemet. Spurte om jeg skulle ta Ovesterin. (Har allerde kjøpt det etter tidligere råd fra deg). Men hun sa nei, ikke så lenge jeg ammet. Men hun var enig i at det ellers var den rette behandlingen. I og med at jeg er så rød og irritert og lettblødende i skjeden, så ville hormonene gå rett i blodet mente hun. Og også i melken. Så jeg tør nesten ikke bruke den? Hun sa at jeg måtte bare håpe på å få mensen raskt tilbake og bare ha det sånn til dess. Jeg måtte bare bruke melkesyrestikkpiller. Har jo tatt en kur, men det har visst ikke blitt særlig bedre.

Stakkars mannen min (og meg også selvsagt), jeg syns jo det er ekkelt med sex slik forholda er!

I dag trodde jeg nesten at mensen kom, da det kom såpass mye blod, men så stoppet det. Så det var nok ikke den. Men da hadde vel problemene mine allerede vært over, iom. eggløsningen kommer to uker før.

Har lyst til å bestille time hos privat gynekolog. Men hvis det ikke er noe å gjøre med det så... Jeg må tenke litt på det med å bruke Ovesterin. Reagerer veldig på P-piller, og også på Primolut som jeg brukte en gang på syden ferie. (Hadde PMS plager i 14 dager, og sur hele ferien). Så jeg tåler visst kunstige hormoner dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...