Gå til innhold

ingen eggløsning.

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ha eggløsning

Hei.

Jeg har siden jeg slutta på p piller harr utrolig lange sykluser , alt fra 35-95 dager.

Legen min mente at jeg ikke har eggløsning og tok blodprøve. Hun sa også når jeg vil ha barn så må jeg kanskje få noe for å sette i gang eggløsning. Jeg og sambo har litt lyst på barn og men har ikke helt bestemt oss enda..men jeg ble litt fortvila når hun sa jeg ikke har eggløsning , vært sånn ca ett år..nå er jeg redd det ikke ordner seg og jeg aldri kan få barn !!!??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217870-ingen-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vil ha eggløsning

Kjenner flere som har fått hormonkur pga. sjelden/manglende eggløsning, og disse har fått barn etter kuren!

Lykke til! :o)

men tror du at jeg mååå få kur for at jeg skal få tilbake eggløsning? Eller kan jeg fremdeles håpe at den kommer tilbake av seg selv? Er jo håpløst hvis det blir sånn av å gå på p piller...

men tror du at jeg mååå få kur for at jeg skal få tilbake eggløsning? Eller kan jeg fremdeles håpe at den kommer tilbake av seg selv? Er jo håpløst hvis det blir sånn av å gå på p piller...

Jeg hadde selv utrulig lange sykluser etter mitt første svangerskap. Opptil 60-70 dager. Ba selv om henvisning til gynekolog, og fikk utskrevet et medikament som heter Pergotime. Dette stimulerer eggløsningen. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, og sittter nå med baby nr 4 i magen. Kvinnekroppen kan være lunefull noen ganger, men det det er hjelp å få for mange av oss. Før siste svangerskap hadde jeg sykluser på 33-34 dager når jeg brukte Pergotime. Ta kontakt med legen din og si at du ønsker deg barn nå, så får de nok fart i sakene.... Lykke til

Jeg har ingen personlig erfaring, så jeg tør ikke å råde deg til det ene eller det andre.

Men hun ene jeg kjenner som hadde problemer, fikk beskjed av legen sin at det hadde ikke noe med p-pillebruk å gjøre at hun hadde sjeldne eggløsninger. Det som skjedde med henne, var at hun begynte på hormonkur, eggløsning og mens kom tilbake, men hun ble ikke gravid. Etter en stund sluttet hun med hormonkurene, det gikk enda en stund, og til slutt ble hun gravid, uten hormonkur. Men kuren gjorde kanskje at ting kom "i rute".

Ei annen jeg vet om, ble gravid relativt raskt etter hun begynte på kur.

Så vedr. om du _må_ begynne med kur, kan jeg dessverre hverken råde deg til eller fra.

Uansett, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...