Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil så gjerne ha liftgardiner på soverommer. Jeg kan ikke sy. og satser derfor på å kjøpe, men alle liftgardinene jeg har sett på er for lange. Jeg har to vinduer på 60*60 og et vindu i midten på 60*120. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt kortere liftgardiner? Evt. andre løsninger?

Fortsetter under...

Skrevet

Ehh, for lange? Poenget med liftgardiner er jo nettopp at du tilpasser lengden ved å 'løfte' den?

Skrevet

Ehh, for lange? Poenget med liftgardiner er jo nettopp at du tilpasser lengden ved å 'løfte' den?

Jo, men det er veldig tungvint å måtte feste de også når de er nede, at de må festes både når man heiser de opp om morgenen og når man senker de ned om kvelden. Mye greiere hvis de passer til vinduets høyde, slik at de bare kan slippes rett ned om kvelden.

Det er veldig enkelt å klippe av litt av lengden, og sy på den nederste listen / spilen igjen. Kjenner du ingen med symaskin og helt basic syferdigheter, flowy?

Vask dem en gang før du klipper, de fleste kryper litt.

De kan krype i bredden også, strekk og stryk dem i våt tilstand / sett i spilene mens de er våte.

IKEA har rimelige liftgardiner, som er enkle å sy opp.

Skrevet

Jo, men det er veldig tungvint å måtte feste de også når de er nede, at de må festes både når man heiser de opp om morgenen og når man senker de ned om kvelden. Mye greiere hvis de passer til vinduets høyde, slik at de bare kan slippes rett ned om kvelden.

Det er veldig enkelt å klippe av litt av lengden, og sy på den nederste listen / spilen igjen. Kjenner du ingen med symaskin og helt basic syferdigheter, flowy?

Vask dem en gang før du klipper, de fleste kryper litt.

De kan krype i bredden også, strekk og stryk dem i våt tilstand / sett i spilene mens de er våte.

IKEA har rimelige liftgardiner, som er enkle å sy opp.

OK, så det går an å kutte dem på lengden? Smart! Jeg spør mamma om hun kan fikse de for meg.. Vet du hvilken type fra Ikea som er bra? Ser at de har flere.

Skrevet

OK, så det går an å kutte dem på lengden? Smart! Jeg spør mamma om hun kan fikse de for meg.. Vet du hvilken type fra Ikea som er bra? Ser at de har flere.

Nei, jeg husker ikke navnet på de fra IKEA jeg kjøpte (for noen år siden), men de var i hvertfall ok og veldig mye rimeligere enn alle andre jeg så på.

Hvis du tar gardinen fra hverandre for vask eller søm, behold en inntakt (og vask / sy denne til slutt) slik at du har en mal for hvor alle trådene skal gå osv. Det er enkelt, men lett å "tenke feil".

Skrevet

Nei, jeg husker ikke navnet på de fra IKEA jeg kjøpte (for noen år siden), men de var i hvertfall ok og veldig mye rimeligere enn alle andre jeg så på.

Hvis du tar gardinen fra hverandre for vask eller søm, behold en inntakt (og vask / sy denne til slutt) slik at du har en mal for hvor alle trådene skal gå osv. Det er enkelt, men lett å "tenke feil".

OK, tusen takk for hjelpen:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...