Sommerful Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Heisann.. jeg er en jente på snart 19 år som lurer på litt om p-implant.. jeg syns nemlig det høres ut som prvansjonen for meg.. jeg skal i september reise til australia og være der et år. i den forbindelse hadde det vært kjekt å slippe p-piller. hovedspørsmålet mitt er da om jeg må være så og så gammel før jeg kan bruke p-implant og om jeg må ha gått på p-piller i en viss periode først?? Jeg har hatt regelmessig mens i 6-7 år, hvis det er av betydning... det hadde vært veldig fint å fått svar på dette... 0 Siter
jaime Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Tror ikke det er noen spesielle kriterier, men implantatene er vel ikke så vanlige nå lenger - hva med P-sprøyte, dog? 0 Siter
Gemini Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Tror ikke det er noen spesielle kriterier, men implantatene er vel ikke så vanlige nå lenger - hva med P-sprøyte, dog? P-sprøyte har flere ulemper sammenlignet med p-implantat. Hvis man får bivirkninger av sprøyten, så må man vente i flere måneder før de forsvinner. Mange har også problemer med å bli gravid når de ønsker det, etter p-sprøyte-slutt. Med p-implantat kan man få fjernet denne umiddelbart dersom man får bivirkninger man ikke orker å holde ut med. Eneste ulempen jeg kan komme på med implantat, er at ikke alle leger er så godt kjent med dette, slik at man kanskje må sjekke rundt for å finne en lege som vet hvordan dette skal settes inn under huden. 0 Siter
Sommerful Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Skrevet 10. februar 2006 Tror ikke det er noen spesielle kriterier, men implantatene er vel ikke så vanlige nå lenger - hva med P-sprøyte, dog? det er det at jeg skal væra borte i et år, å det hadde vært veldig praktisk å slippe å drasse rundt med en haug piller eller sprøyter.... men jeg finner nok ut av det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.