Gå til innhold

Muslimen befinner seg i en klasse over den vantro

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• Prozak

5

• Sør

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Er krisdommen noe bedre da?

Jeg kjenner ei som kaller seg kristen, som bestemt mener at de som tror kommer til himmelen, vi andre til helvete.

Religion er noe dritt!

Skrevet

Er krisdommen noe bedre da?

Jeg kjenner ei som kaller seg kristen, som bestemt mener at de som tror kommer til himmelen, vi andre til helvete.

Religion er noe dritt!

Relativisering.

Å sammenligne med andre i en annen kultur, en annen tid eller et annet sted forandrer ikke saken.

Det dreier seg om makt. Den religiøse håper du skal akseptere at hun blir satt over deg når hun blir religiøs. Eller få deg til å tro at hun har fått nye egenskaper eller evner. Da håper hun å kunne styre deg eller andre til å bli som henne og tilføre henne mer makt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er ikke så veldig sjokkert over at enkelte muslimer mener de er bedre enn oss vantro.

Det mener enkelte kristne også.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig sjokkert over at enkelte muslimer mener de er bedre enn oss vantro.

Det mener enkelte kristne også.

Det er ikke snakk om enkelte, men et grunnleggende prinsipp i islam. Koranen og sharia inneholder tekster som beskriver hvor mindreverdige de vantro er, side opp og side ned. Les artikkelen, "vantroskatten" er virkelig og beskrevet i klartekst. Det fins hundrevis av skriftsteder som beskriver de skrekkelige vantro.

Islam har en unik grunnfestet intoleranse som ingen andre religioner har.

En muslim sa en gang: jeg håper du er kristen, for jeg hater de vantro, de som ikke tror på Gud.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Relativisering.

Å sammenligne med andre i en annen kultur, en annen tid eller et annet sted forandrer ikke saken.

Det dreier seg om makt. Den religiøse håper du skal akseptere at hun blir satt over deg når hun blir religiøs. Eller få deg til å tro at hun har fått nye egenskaper eller evner. Da håper hun å kunne styre deg eller andre til å bli som henne og tilføre henne mer makt.

Ja?

Hva vil du frem til?

Makt over meg vil jeg ikke gi henne.

Hun får ha sin tro i fred ,men får ikke skade meg eller andre.

Det som ikke er skadelig er ikke verdt å lage bråk for.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke snakk om enkelte, men et grunnleggende prinsipp i islam. Koranen og sharia inneholder tekster som beskriver hvor mindreverdige de vantro er, side opp og side ned. Les artikkelen, "vantroskatten" er virkelig og beskrevet i klartekst. Det fins hundrevis av skriftsteder som beskriver de skrekkelige vantro.

En muslim sa en gang: jeg håper du er kristen, for jeg hater de vantro, de som ikke tror på Gud.

Vel, for min del kunne det ikke bry meg mindre hvorvidt en muslim tror han kommer til paradis mens vi som ikke er del av verken Islam eller Kristendommen kommer til helvete.

Har de rett er vi fucked, men jeg tviler på at de har rett.

Skrevet

Ja?

Hva vil du frem til?

Makt over meg vil jeg ikke gi henne.

Hun får ha sin tro i fred ,men får ikke skade meg eller andre.

Det som ikke er skadelig er ikke verdt å lage bråk for.

Hun håper. De som kringkaster sin tro har en grunn. Men de har ingen lovlige maktmidler. I riktig gamle dager kunne tro drepe i Norge, hekser ble brent.

Skrevet

Vel, for min del kunne det ikke bry meg mindre hvorvidt en muslim tror han kommer til paradis mens vi som ikke er del av verken Islam eller Kristendommen kommer til helvete.

Har de rett er vi fucked, men jeg tviler på at de har rett.

Synd for dem om det ikke er noe på andre siden, da har de kastet bort tid og krefter på sludder.

Jeg tar ikke sjansen, men lever livet FØR døden.

Skummelt med folk som elsker døden, slik som jihadister.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hun håper. De som kringkaster sin tro har en grunn. Men de har ingen lovlige maktmidler. I riktig gamle dager kunne tro drepe i Norge, hekser ble brent.

Vi har heldigvis kommet lenger enn det her i Norge nå.

I midtøsten brennes det ambasader. Det skal vi ikke akseptere.

Vi kan akseptere følelsene ,men ikke handlingene.

For å hindre handlingene, må man pleie følelsene.

Ellers blir det krig.

Skrevet

Ellers blir det krig.

Vår form for dialog er debatt.

Deres form er trusler. De løser konflikter med vold. Enkeltmennesket betyr ikke noe, og aggressivitet er stolt adferd, sinne er naturlig og gyldig kommunikasjon.

Når jeg i min kultur ser sinne fra en motpart, så anser jeg meg som vinner. Den som blir sint taper. Den som slår har gjort en nedrig handling og det trenger ikke hevnes.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synd for dem om det ikke er noe på andre siden, da har de kastet bort tid og krefter på sludder.

Jeg tar ikke sjansen, men lever livet FØR døden.

Skummelt med folk som elsker døden, slik som jihadister.

Ja, det er klart det er skummelt.

Skrevet

"Det er ikke snakk om enkelte, men et grunnleggende prinsipp i islam"

Det er også et grunnleggende prinsipp i kristendommen. "Problemet" er at kristendommen for det meste har kommet seg ut av den mørke middelalderen.

"............................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vår form for dialog er debatt.

Deres form er trusler. De løser konflikter med vold. Enkeltmennesket betyr ikke noe, og aggressivitet er stolt adferd, sinne er naturlig og gyldig kommunikasjon.

Når jeg i min kultur ser sinne fra en motpart, så anser jeg meg som vinner. Den som blir sint taper. Den som slår har gjort en nedrig handling og det trenger ikke hevnes.

Når jeg ser sinne hos enn motpart, anser jeg meg ikke som en vinner. Jeg blir redd eller jeg kan bli sint om jeg ikke forstår motpartens sinne.

Det er menneskelig å bli sint, men det vil ikke føre til noen fremdrift.

Det klokeste er å forsøke å forstå hvorfor motparten blir sint. Har han grunn til å bli sint?

Kanske. Kanskje ikke.

Hvordan skal vi komme til enighet?

Ved at begge parter får litt rett, tror jeg.

Skrevet

Når jeg ser sinne hos enn motpart, anser jeg meg ikke som en vinner. Jeg blir redd eller jeg kan bli sint om jeg ikke forstår motpartens sinne.

Det er menneskelig å bli sint, men det vil ikke føre til noen fremdrift.

Det klokeste er å forsøke å forstå hvorfor motparten blir sint. Har han grunn til å bli sint?

Kanske. Kanskje ikke.

Hvordan skal vi komme til enighet?

Ved at begge parter får litt rett, tror jeg.

"Hvordan skal vi komme til enighet? Ved at begge parter får litt rett, tror jeg."

Øhh....så hvis den ene parten har 100% rett, og den andre helt feil, så skal man si "ok, vi sier at vi har 50-50 rett, da" for å bevare freden? Sorry, den er jeg ikke med på (med mindre man snakker om små, ubetydelige ting og situasjoner).

Hvis man f.eks diskuterer politikk på et ikke-personlig plan, så _har_ den som blir sint tapt.

".........................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Hvordan skal vi komme til enighet? Ved at begge parter får litt rett, tror jeg."

Øhh....så hvis den ene parten har 100% rett, og den andre helt feil, så skal man si "ok, vi sier at vi har 50-50 rett, da" for å bevare freden? Sorry, den er jeg ikke med på (med mindre man snakker om små, ubetydelige ting og situasjoner).

Hvis man f.eks diskuterer politikk på et ikke-personlig plan, så _har_ den som blir sint tapt.

".........................................."

Jeg tenker spesielt på Muhammedtegningene her nå.

La dem vinne den saken. Den er ikke viktig. Den er ubetydelig for oss.

Vi kan si til dem: Vi har gjort noe dumt (ikke ulovlig) og vi vil ikke trykke tegninger av mohammed lenger.

Vi vil respektere deres følelser der.

Handlingene kan dog ikke aksepteres, og det er mye annet de har for seg som ikke kan aksepteres.

Skjønner? Det er så mye annet som er langt viktigere å kjempe for.

Man blir aldri tatt alvorlig eller respektert om man ikke vil fire en millimeter på noe.

Skrevet

Vi kan si til dem: Vi har gjort noe dumt (ikke ulovlig) og vi vil ikke trykke tegninger av mohammed lenger.

Handlingene kan dog ikke aksepteres, og det er mye annet de har for seg som ikke kan aksepteres.

Man blir aldri tatt alvorlig eller respektert om man ikke vil fire en millimeter på noe.

Problemet er at du ikke kan frata andre en lovlig rett og love noen noe. Hver enkelt person må holde seg på matta, og det tror jeg ikke alle klarer.

Skrevet

Den er viktig for ytringsfriheten i vesten...

jeg gidder ikke hverken forsvare eller beklage noe som er enhver menneskes rett og uttale seg om...

vi står her, og de står der, så hva gjør vi??

kanskje enkelte grupper har provosert dette frem, men det har ingenting med meg og gjøre, derfor sier jeg at selv om religion har sine egne oppfatninger så burde motparten iallfall respektere det som jeg respekterer muslimers synspunkt..

jeg sier ikke "unskyld"! men heller: ta dere isammen!

Skrevet

Ellers blir det krig.

Tja, I norge ble en moske i Bergen vandalisert, og i forrige uke ble en palestiner stukket i halsen med kniv.

Sånn prosentmessig andel av befolkningen ligger vi kanskje ikke så langt bak i vår iver etter å forsvare 'vårt' med vold og ødeleggelser.

Skrevet

Noen av dem mener de er bedre enn deg.

Du mener åpenbart at du er bedre enn dem.

Dere er prikklike!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...