Gå til innhold

Muslimen befinner seg i en klasse over den vantro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dem mener de er bedre enn deg.

Du mener åpenbart at du er bedre enn dem.

Dere er prikklike!

Forskjellen er at jeg VET jeg er bedre enn dem ;)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• Prozak

5

• Sør

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dere er prikklike!

Problemet her er vel at myndighetene går inn i dialoger med grupper som innehar helt ekstreme standpunkter. Muslimer som går inn for yrkesforbud for de vantro og systematisk forskjellsbehandling på grunn av tro, er etter min mening i samme kategori som ytteliggående høyreekstreme grupper. Og jeg mener at ingen av disse gruppene bør gjøres stuerene ved at de blir invitert til dialog med myndighetene.

Jeg tror mye bunner i at regjeringen har en oppfatning om at en muslim er en muslim, og ikke tør å ta et oppgjør med de ytterliggående kreftene. Støre og co bør heller ta et bevisst valg og henvende seg til de moderate muslimske miljøene.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Den er viktig for ytringsfriheten i vesten...

jeg gidder ikke hverken forsvare eller beklage noe som er enhver menneskes rett og uttale seg om...

vi står her, og de står der, så hva gjør vi??

kanskje enkelte grupper har provosert dette frem, men det har ingenting med meg og gjøre, derfor sier jeg at selv om religion har sine egne oppfatninger så burde motparten iallfall respektere det som jeg respekterer muslimers synspunkt..

jeg sier ikke "unskyld"! men heller: ta dere isammen!

Den er ikke viktig for ytringsfriheten i det hele tatt.

Gjest vebjørn vann
Skrevet

Dere er prikklike!

Som mann mener jeg at hele Norge bør muslimiseres, kvinnene her i landet trenger det.

Skrevet

Som mann mener jeg at hele Norge bør muslimiseres, kvinnene her i landet trenger det.

Tja, kanskje det, du? Er det slik at vi kan holde oss med to, tre damer i slengen når vi blir islamske? Jeg tror det.

Dessuten slipper vi jo disse oppkjeftige kvinnfolka som de siste årene har begynt å hevde egne meninger, bestemme over både det ene og det andre og i det hele tatt innbiller seg at de kan røre ved mannens overordnede rolle.

Så..joda, islam here we come.

Skrevet

Problemet her er vel at myndighetene går inn i dialoger med grupper som innehar helt ekstreme standpunkter. Muslimer som går inn for yrkesforbud for de vantro og systematisk forskjellsbehandling på grunn av tro, er etter min mening i samme kategori som ytteliggående høyreekstreme grupper. Og jeg mener at ingen av disse gruppene bør gjøres stuerene ved at de blir invitert til dialog med myndighetene.

Jeg tror mye bunner i at regjeringen har en oppfatning om at en muslim er en muslim, og ikke tør å ta et oppgjør med de ytterliggående kreftene. Støre og co bør heller ta et bevisst valg og henvende seg til de moderate muslimske miljøene.

Det spørs om ikke regjeringen er nødt til å ty til flygeblader, dvs offentlig informsjon og tilby demokratiske valg av representanter, dette for å overstyre den opprinnelige makten og sette prestene og ekstremistene til side.

Miljøene mangler demokratisk struktur, og demokratiske tradisjoner, derfor sitter det folk i ledelsen som ikke er demokratisk valgt.

Disse er ofte valgt ut for sin konservativisme, (kanskje jeg vil kalle det ekstremisme), og formidler andre holdninger til folket enn det norske samfunnet ønsker. De forhindrer integrering og informasjon. Noen av dem forteller menigheten hvilket parti de skal stemme på og stiller seg dermed mellom demokratiet og folket.

Danskene har lang erfaring med dette, og har nå stoppet dialogen med prestene. De har forstått at de vantro ikke får gehør i presteører.

Skrevet

Jeg tenker spesielt på Muhammedtegningene her nå.

La dem vinne den saken. Den er ikke viktig. Den er ubetydelig for oss.

Vi kan si til dem: Vi har gjort noe dumt (ikke ulovlig) og vi vil ikke trykke tegninger av mohammed lenger.

Vi vil respektere deres følelser der.

Handlingene kan dog ikke aksepteres, og det er mye annet de har for seg som ikke kan aksepteres.

Skjønner? Det er så mye annet som er langt viktigere å kjempe for.

Man blir aldri tatt alvorlig eller respektert om man ikke vil fire en millimeter på noe.

Problemet i den saken er at en altruist ikke kan love for all verden på vegne av f eks Norge at andre ikke skal skrive noe stygt. Altruisten er ikke demokratisk valgt og kan ikke være talsmann eller bestemme hva andre skal gjøre eller si.

Men vedk kan på sine egne vegne si beklager hvis han er redd.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Problemet i den saken er at en altruist ikke kan love for all verden på vegne av f eks Norge at andre ikke skal skrive noe stygt. Altruisten er ikke demokratisk valgt og kan ikke være talsmann eller bestemme hva andre skal gjøre eller si.

Men vedk kan på sine egne vegne si beklager hvis han er redd.

Jeg melder meg ut av diskusjonen. Jeg blir så forvirret av alt dette, og jeg vet snart ikke hva jeg skal mene:)

Skrevet

Dere er prikklike!

Lørdag skal det visst være demonstrasjon i Oslo, da skal jeg være der for å være med å filme. Jeg håper det blir fredelig, men med lydparaboler og 3 svære telelinser, så skal vi nok få med det meste. Håper jeg rekker å være med.

Jeg hører det skal møte et representativt utvalg av moderate muslimer som skal si sin moderate mening over flere hundre kvadratmeter plakater.

Vi får håpe de ikke sager av den siste lille greina som fører til integrasjon, og ikke minst tillit i Norge.

Vi får håpe at det ikke blir noen demonstrasjon i det hele tatt. De har ikke råd til å være uvenner med noen. Det som måtte oppstå av negative bølger på grunn av ekstremisme får de uskyldige lide for i generasjoner.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181705

Skrevet

Jeg melder meg ut av diskusjonen. Jeg blir så forvirret av alt dette, og jeg vet snart ikke hva jeg skal mene:)

Bare se på alt sammen, kanskje senere kan du se konklusjoner andre trekker etter at alt dette er over. Det kommer mye bra i avisene, Aftenposten har et par gedigne artikler i dag. I går var det også fler debattinnlegg der som belyste ulike synspunkter. Dette er en gyllen anledning til å belyse hva vi egentlig har å spille med av kort.

Demonstrasjonen på lørdag er et moment som staker ut mye av kursen.

Det som opprørte meg i går var fra en oslo-skole hvor et 30-tall gutter på 14-17 år brølte allah akbar med knyttede never. I dag så jeg et tyvetall skjeggete mullaher, som ikke er demokratisk valgte, sitte på rekke på TV som en dyster mare av fortidens mørke (grøss). Jeg har vært i nærheten av dem, og de utstråler en aura, en dyster blanding av frykt og makt. Kun en av dem smiler, og han smiler alltid, alltid et vennlig ord, men jeg stoler ikke på det.

Skrevet

Dere er prikklike!

Hva synes du ellers om den pågående konflikten Sør?

Bør vi vurdere familiegjenforeningspolitikken?

Bør etniske nordmenn påta seg alt ansvar for det som skjer?

Bør etniske nordmenn påta seg alt ansvaret for at dette ikke fører til økt segregering og økte kulturkonflikter videre?

Eller er det på tide å stille noen krav og ansvarliggjøre også dem?

Skrevet

Jeg tenker spesielt på Muhammedtegningene her nå.

La dem vinne den saken. Den er ikke viktig. Den er ubetydelig for oss.

Vi kan si til dem: Vi har gjort noe dumt (ikke ulovlig) og vi vil ikke trykke tegninger av mohammed lenger.

Vi vil respektere deres følelser der.

Handlingene kan dog ikke aksepteres, og det er mye annet de har for seg som ikke kan aksepteres.

Skjønner? Det er så mye annet som er langt viktigere å kjempe for.

Man blir aldri tatt alvorlig eller respektert om man ikke vil fire en millimeter på noe.

Sorry, men der er jeg helt uenig. Man skal ikke fire så mye som en millimeter på den grunnleggende friheten. Å gjøre det, er å gi de som vil ha en verden uten frihet enda en lillefinger.

"............................................."

Skrevet

Den er ikke viktig for ytringsfriheten i det hele tatt.

Kan du definere hvordan nettopp en betent sak som bunner i ytringsfriheten IKKE er viktig for yttringsfriheten? Det er alfa og omga for ytringsfriheten.

"..........................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sorry, men der er jeg helt uenig. Man skal ikke fire så mye som en millimeter på den grunnleggende friheten. Å gjøre det, er å gi de som vil ha en verden uten frihet enda en lillefinger.

"............................................."

Det der er en så dum uttalese at jeg kan ikke få sagt det.

Da kan vel de si det samme.

Vi vil ha frihet til å drepe og voldta!

Selv om det de gjør er verre, så er det noe som heter folkeskikk, og det å gå forran som et godt eksempel.

Skrevet

Selv om det de gjør er verre, så er det noe som heter folkeskikk, og det å gå forran som et godt eksempel.

"Det der er en så dum uttalese at jeg kan ikke få sagt det."

Ja, jeg begynner å forstå ditt forhold til frihet og yttringsfrihet nå. I det øyeblikket du mener at regjering og stat skal gå inn og unnskylde slikt, evt. stoppe slikt, så motarbeider du direkte en grunnleggende frihet vi har i hele den vestlige verden.

Å begynne å dra inn "frihet til vold og drap" er for dumt til at jeg gidder kommmentere det, all den tid det aldri har vært en frihet eller rett til å gjøre slikt å vår verden.

".........................................."

mil1365380270
Skrevet

Toleransen og folkeskikken må gå begge veier. Dessuten synes jeg vi har oppført oss meget forståelsesfullt, tatt i betraktning av at vi ikke deler deres oppfatning av tegningene. Vi har ikke kommet med noen negative uttalelser verken når det gjelder trusler eller ødeleggelser, heller ikke brenning av flagget vårt. Kun klaget på noen lands vilje til å ivareta sikkerheten, og det er der politiet ikke har løftet en finger. Ingen kan si vi ikke er forståelsesfulle, man må kunne se det fra begge sider, ikke bare fra de som skriker høyest sin.

Skrevet

Dere er prikklike!

Selvsagt er 'man', dvs en samfunnsorden som ikke tillater steining, avkutting av hender, grov undertrykking, vilkårlig fengsling, tortur, ikke frie tanker og ord m.m., bedre enn en som gjør det.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Toleransen og folkeskikken må gå begge veier. Dessuten synes jeg vi har oppført oss meget forståelsesfullt, tatt i betraktning av at vi ikke deler deres oppfatning av tegningene. Vi har ikke kommet med noen negative uttalelser verken når det gjelder trusler eller ødeleggelser, heller ikke brenning av flagget vårt. Kun klaget på noen lands vilje til å ivareta sikkerheten, og det er der politiet ikke har løftet en finger. Ingen kan si vi ikke er forståelsesfulle, man må kunne se det fra begge sider, ikke bare fra de som skriker høyest sin.

Men det er jeg enig med deg i.

Regjeringen har gjort jobben sin godt. Jeg diskuterer ikke med de jeg nå, men med noen som har et annet syn.

Skrevet

Selvsagt er 'man', dvs en samfunnsorden som ikke tillater steining, avkutting av hender, grov undertrykking, vilkårlig fengsling, tortur, ikke frie tanker og ord m.m., bedre enn en som gjør det.

Jeg er glad vi ikke tillater steining, avkutting av hender, grov undertrykking, vilkårlig fengsling, tortur, sensur av frie tanker og ord osv.

Dessuten er jeg "glad" at vi tillater demonstrasjoner med drapstrusler. Først var det forlagsmannen og alle som fornærmer profeten som skulle tas av dage, og nå får vi se hvem som skal drepes i morgen når profeten enda en gang er fornærmet.

Skrevet

1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt.

2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...