favn Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt. 2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte? Med vennlig hilsen '1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt.' Ikke muslimer jeg heller kjenner. Men hvorfor referere til det personlige? Jeg kjenner heller ingen som hopper i fallskjerm, sulteforer seg eller dreper andre mennesker, men det er ingen tvil om at de finnes likevel. Jeg snakker altså om en kultur, en totalitær samfunnsorden - ikke de du eller jeg kjenner eller ikke kjenner. '2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte?' Å bombe sivile er ille, hva nå enten bombene droppes fra fly eller er tapet til en kropp. 0 Siter
Sør Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 '1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt.' Ikke muslimer jeg heller kjenner. Men hvorfor referere til det personlige? Jeg kjenner heller ingen som hopper i fallskjerm, sulteforer seg eller dreper andre mennesker, men det er ingen tvil om at de finnes likevel. Jeg snakker altså om en kultur, en totalitær samfunnsorden - ikke de du eller jeg kjenner eller ikke kjenner. '2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte?' Å bombe sivile er ille, hva nå enten bombene droppes fra fly eller er tapet til en kropp. 1) Fordi så lenge det ikke gjelder alle, blir det feil å referere til "muslimer". Det er som å si at "europeere er rasister". Noen er det; de fleste ikke. 2) Nettopp. "Vi" (USA og Vesten) har drept mange med våre bomber. Da er det merkelig at vi skal kritisere på denne måten. Med vennlig hilsen 0 Siter
favn Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 1) Fordi så lenge det ikke gjelder alle, blir det feil å referere til "muslimer". Det er som å si at "europeere er rasister". Noen er det; de fleste ikke. 2) Nettopp. "Vi" (USA og Vesten) har drept mange med våre bomber. Da er det merkelig at vi skal kritisere på denne måten. Med vennlig hilsen '1) Fordi så lenge det ikke gjelder alle, blir det feil å referere til "muslimer". Det er som å si at "europeere er rasister". Noen er det; de fleste ikke.' Jeg tror ikke du leste innlegget mitt? '2) Nettopp. "Vi" (USA og Vesten) har drept mange med våre bomber. Da er det merkelig at vi skal kritisere på denne måten.' Nei, vet du meg hva! Det der holder bare ikke mål. Selvsagt er det en plikt å kritisere makt og urett, uansett hvor den kommer fra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.