Gå til innhold

Muslimen befinner seg i en klasse over den vantro

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt.

2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte?

Med vennlig hilsen

'1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt.'

Ikke muslimer jeg heller kjenner. Men hvorfor referere til det personlige? Jeg kjenner heller ingen som hopper i fallskjerm, sulteforer seg eller dreper andre mennesker, men det er ingen tvil om at de finnes likevel.

Jeg snakker altså om en kultur, en totalitær samfunnsorden - ikke de du eller jeg kjenner eller ikke kjenner.

'2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte?'

Å bombe sivile er ille, hva nå enten bombene droppes fra fly eller er tapet til en kropp.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• Prozak

5

• Sør

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

'1) Muslimer jeg kjenner bedriver heller ikke slikt.'

Ikke muslimer jeg heller kjenner. Men hvorfor referere til det personlige? Jeg kjenner heller ingen som hopper i fallskjerm, sulteforer seg eller dreper andre mennesker, men det er ingen tvil om at de finnes likevel.

Jeg snakker altså om en kultur, en totalitær samfunnsorden - ikke de du eller jeg kjenner eller ikke kjenner.

'2) Hvordan sammenligner du å bombe sivile med F16-jagerfly med de tingene du nevnte?'

Å bombe sivile er ille, hva nå enten bombene droppes fra fly eller er tapet til en kropp.

1) Fordi så lenge det ikke gjelder alle, blir det feil å referere til "muslimer". Det er som å si at "europeere er rasister". Noen er det; de fleste ikke.

2) Nettopp. "Vi" (USA og Vesten) har drept mange med våre bomber. Da er det merkelig at vi skal kritisere på denne måten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

1) Fordi så lenge det ikke gjelder alle, blir det feil å referere til "muslimer". Det er som å si at "europeere er rasister". Noen er det; de fleste ikke.

2) Nettopp. "Vi" (USA og Vesten) har drept mange med våre bomber. Da er det merkelig at vi skal kritisere på denne måten.

Med vennlig hilsen

'1) Fordi så lenge det ikke gjelder alle, blir det feil å referere til "muslimer". Det er som å si at "europeere er rasister". Noen er det; de fleste ikke.'

Jeg tror ikke du leste innlegget mitt?

'2) Nettopp. "Vi" (USA og Vesten) har drept mange med våre bomber. Da er det merkelig at vi skal kritisere på denne måten.'

Nei, vet du meg hva! Det der holder bare ikke mål. Selvsagt er det en plikt å kritisere makt og urett, uansett hvor den kommer fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...