Gå til innhold

Nettbutikker med spesielt bra design?

Anbefalte innlegg

Gjest stilige_butikker
Skrevet

Jeg leter etter nettbutikker med god design for inspirasjon for noe jeg skal lage selv.

Akkurat nå finner jeg bare glorete, masete og dårlige sider synes jeg. Jeg trenger å kikke på noen med gode helhetlige løsninger og sobert fargevalg, kule knapper osv.. Hvilken er den fineste nettbutikken du vet om?

Gjest stilige_butikker
Skrevet

Det finnes flere åpne systemer som er gratis og bra.

Jeg jobber med denne:

http://www.oscommerce.com/

Som kjører på MySQL og Linux server.

Ok, jeg tenkte mer på butikker som er oppe og går, ikke på selve butikk/handlekurvløsningen.. Forklarte meg litt dårlig!

Helt vanlige nettbutikker som man kan handle i, med spesielt god estetisk design..

Skrevet

Ok, jeg tenkte mer på butikker som er oppe og går, ikke på selve butikk/handlekurvløsningen.. Forklarte meg litt dårlig!

Helt vanlige nettbutikker som man kan handle i, med spesielt god estetisk design..

Det er mange eksempler der (400 ulike) fra hele verden, med butikker som er i drift.

http://www.oscommerce.com/shops/live

Gjest stilige_butikker
Skrevet

Det er mange eksempler der (400 ulike) fra hele verden, med butikker som er i drift.

http://www.oscommerce.com/shops/live

Hei igjen, ja jeg har kikket litt på denne listen tidligere. Det jeg ser etter er rene inspirasjons-sider, med flott design og bilder. Noen av oscommerce-sidene er bra, men mange er litt dårlige i forhold til det jeg tenker på :)

Skrevet

Hei igjen, ja jeg har kikket litt på denne listen tidligere. Det jeg ser etter er rene inspirasjons-sider, med flott design og bilder. Noen av oscommerce-sidene er bra, men mange er litt dårlige i forhold til det jeg tenker på :)

Lag innholdet først, og tenk design som nummer to eller tre.

De færreste kunder til nettbutikker er interessert i design. Mange av de kunder jeg snakker med, legger ikke merke til det. De husker ikke en gang hvilke farger som var der :-)

Mye viktigere er funksjonalitet og oversikt, struktur i innholdet og lesbarhet.

Gjest stilige_butikker
Skrevet

Lag innholdet først, og tenk design som nummer to eller tre.

De færreste kunder til nettbutikker er interessert i design. Mange av de kunder jeg snakker med, legger ikke merke til det. De husker ikke en gang hvilke farger som var der :-)

Mye viktigere er funksjonalitet og oversikt, struktur i innholdet og lesbarhet.

Det stemmer sikkert. Men jeg vil likevel kikke på butikker der ute med flott design :)

Skrevet

Personlig har jeg stor sans for designet og stilvalget til www.mindawn.com

Gjest stilige_butikker
Skrevet

Personlig har jeg stor sans for designet og stilvalget til www.mindawn.com

Takk, den var flott ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...