Gå til innhold

Ytringsfriheten kryper for islam

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

16

• Goliath

13

• favn

8

• mil1365380270

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest God helg i samme slengen!
Skrevet

De må ikke be om unnskyldning!

mil1365380270
Skrevet

Tror ikke "mest" av frykt, kun av frykt, tenker jeg vi sier.

Skrevet

Tror ikke "mest" av frykt, kun av frykt, tenker jeg vi sier.

Det har du sikkert rett i.

Når han stadig mottar drapstrussler mot seg og sin familie, og attpå til opplever at statsministeren pålegger han skylda for muslimenes galskap verden over, er det nærliggende å ty til beklagelser....for å få fred.

Skrevet

Når han stadig mottar drapstrussler mot seg og sin familie, og attpå til opplever at statsministeren pålegger han skylda for muslimenes galskap verden over, er det nærliggende å ty til beklagelser....for å få fred.

Hører på radioen nå;

Selbekk beklager og beklager og beklager under påhør av lederen for Islamsk råd og en statsråd.

Fytte helvete for en forestilling. Jeg skjemmes på vegne at frihet og demokrati.

Skrevet

TENK deg den bisarre situasjonen da! :D

mil1365380270
Skrevet

Nei, det er klart du bøyer deg for dette presset, spesielt når du har familie. Men han holdt ut lenge, det skal han ha.

Håper bare ikke han tror hele det norske folk forventet det av ham, og at det er han som har skapt bruduljene. Men han er vel ikke så dum, bare redd.

Skrevet

Jepp, terroren truslene og voldens språk har seiret i denne saken.

Allikevel vil jeg ikke kritisere Selbekk. Det e rsimpelthen for my for lang av et enkelt individ at han skal bæretale og trykkefrihetens pris alene på sien skuldre når stort sett hele det øvrige samfunn, inkludert statsministeren bare feiger ut.

Skrevet

Nei, det er klart du bøyer deg for dette presset, spesielt når du har familie. Men han holdt ut lenge, det skal han ha.

Håper bare ikke han tror hele det norske folk forventet det av ham, og at det er han som har skapt bruduljene. Men han er vel ikke så dum, bare redd.

Det er flere som også styres av frykt. Både TV2 og NRK driver med en patetisk sladding av alt som kan minne om muhammed-tegninger. Det er åpenbart frykt som styrer dem. Ut fra enhver journalistisk vurdering vil det være riktig å vise de tegningene som har satt fyr på Midt-Østen....og det har da også mange aviser og tv-stasjoner skjønt. Men altså ikke hos oss.

Som pressefolk må de ha det vondt i disse dager, selv om de hele tiden forsøker å rasjonalisere sine synspunkter ved å trekke inn all verdens "eksperter" som peker på hvor feil det var å trykke disse tegningene.

Skrevet

Jepp, terroren truslene og voldens språk har seiret i denne saken.

Allikevel vil jeg ikke kritisere Selbekk. Det e rsimpelthen for my for lang av et enkelt individ at han skal bæretale og trykkefrihetens pris alene på sien skuldre når stort sett hele det øvrige samfunn, inkludert statsministeren bare feiger ut.

Nei, for all del. Ingen kan laste Selbekk for det han nå gjør.

Jeg er mest skuffet over statsministeren som ikke kan stille opp som kompromissløs forsvarer at det frie ord, og i sin politiske korrekthet heller legger skylda for muslimenes fanskap verden over, på en redaktør i en mikro-avis på Sørlandet.

Fyren har fan ikke ryggrad og fremstår som en feig, konfliktsky persillekvast. Vi husker alle hvordan han bulket en bil og forsøkte å stikke av. Vi aner et mønster av mangel på moral og prinsipper.

Skrevet

Synes ikke det er noe rart at han beklager dette. Det er ikke lenge før noen hadde forsøkt å drepe han og familien hans, hvis han ikke hadde gjort det.

Når det i tillegg er utlovt dusør for å drepe de som rykker tegningene så hadde nok de fleste beklaget. Til og med "tøffe" Grip.

Synd men sant.

fuji1365380447
Skrevet

Det å gi etter og bøye seg, selv om man har rett og også en viktig egenskap i et sivilisert demokrati.

Dersom alle står på krava til siste stund, så får vi bare krig.

Ved å bøye av, så sier man at dette er ikke verdt det, selv om vi fremdeles mener at vi har rett.

Har du prøvd å bøye av noen gang, selv om du er overbevist om du har rett? Det kan nemlig fungere ganske bra ;-)

Skrevet

Nei, for all del. Ingen kan laste Selbekk for det han nå gjør.

Jeg er mest skuffet over statsministeren som ikke kan stille opp som kompromissløs forsvarer at det frie ord, og i sin politiske korrekthet heller legger skylda for muslimenes fanskap verden over, på en redaktør i en mikro-avis på Sørlandet.

Fyren har fan ikke ryggrad og fremstår som en feig, konfliktsky persillekvast. Vi husker alle hvordan han bulket en bil og forsøkte å stikke av. Vi aner et mønster av mangel på moral og prinsipper.

Jepp. det er ikke mye igjen av Haakon Lies ånd i det partiet.

Det går bare an å drømme seg tilbake til de tider da kampen mot ymse antidemokratiske krefter ble før med hård og bestemt hånd der i gården.

Skrevet

Jeg synes heller ikke at han skulle unnskylde seg, selv om jeg mener at det var alledeles idiotisk å trykke tegningene. Jeg synes at det er ok at han unnskylder at han har såret noen, men jeg synes _ikke_ han skal unnskylde at tegningene førte til alt det de førte til. Hvis noen forstår forskjellen? ;-)

Skrevet

Synes ikke det er noe rart at han beklager dette. Det er ikke lenge før noen hadde forsøkt å drepe han og familien hans, hvis han ikke hadde gjort det.

Når det i tillegg er utlovt dusør for å drepe de som rykker tegningene så hadde nok de fleste beklaget. Til og med "tøffe" Grip.

Synd men sant.

Som jeg skriver annet sted, vil jeg ikke et øyeblikk bebreide Selbekk for det han her gjør. Jeg hadde gjort det samme.

mil1365380270
Skrevet

Det er flere som også styres av frykt. Både TV2 og NRK driver med en patetisk sladding av alt som kan minne om muhammed-tegninger. Det er åpenbart frykt som styrer dem. Ut fra enhver journalistisk vurdering vil det være riktig å vise de tegningene som har satt fyr på Midt-Østen....og det har da også mange aviser og tv-stasjoner skjønt. Men altså ikke hos oss.

Som pressefolk må de ha det vondt i disse dager, selv om de hele tiden forsøker å rasjonalisere sine synspunkter ved å trekke inn all verdens "eksperter" som peker på hvor feil det var å trykke disse tegningene.

He-he, ja, det er begredelig å se. Trykke bilder av noens drepte familiemedlemmer og forhåndsdømme tiltalte er dagligdags for dem, men trykke noen tegninger er å gå for langt?! Ja, ja....

Synes det er på tide noen beskriver hver og en av tegningene i detalj uten å trykke bildene nå, så få vi se om noen går på limpinnen.

Skrevet

Det å gi etter og bøye seg, selv om man har rett og også en viktig egenskap i et sivilisert demokrati.

Dersom alle står på krava til siste stund, så får vi bare krig.

Ved å bøye av, så sier man at dette er ikke verdt det, selv om vi fremdeles mener at vi har rett.

Har du prøvd å bøye av noen gang, selv om du er overbevist om du har rett? Det kan nemlig fungere ganske bra ;-)

Enkeltmennesker må under visse omstendigheter (som her; trussler) trekke seg.

Et demokratisk samfunn, representert ved ledende politikere og media, kan ikke trekke seg.

Jeg tror mange har nytte av å lese litt om Aayan Hirsi Ali og hennes tanker rundt dette, og hva forsvar av frihet og demokrati kan koste når det kommer til stykket.

Skrevet

He-he, ja, det er begredelig å se. Trykke bilder av noens drepte familiemedlemmer og forhåndsdømme tiltalte er dagligdags for dem, men trykke noen tegninger er å gå for langt?! Ja, ja....

Synes det er på tide noen beskriver hver og en av tegningene i detalj uten å trykke bildene nå, så få vi se om noen går på limpinnen.

..ekstra morsomt når NRK2 for ca. en uke siden sendte "Life of Brian"...

som jo inneholder adskillig harsellas med Jesus, en skikkelse som jo mange holder hellig.

Med de er ikke muslimer....

mil1365380270
Skrevet

som jo inneholder adskillig harsellas med Jesus, en skikkelse som jo mange holder hellig.

Nei, det er rart med det. Og noen av tegningene var jo meget bra. F.eks. den med selvmordsbomberne som står i kø men må snu p.g.a. mangel på jomfruer! Eller han som tegnet seg selv, som med angst satt og tegnet profeten?!

Skrevet

...men det er ikke lenge siden (relativt sett) det var stor ståhei om den også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...