Gå til innhold

Gir du penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Nei.Kjøper ladet deres av og til.

Unnskyld, bladet deres.

Annonse

Skrevet

Jeg gir gjerne noen mynter til våre loslitte, trette, oftest narkomane tiggere som sitter der med koppen sin.

Skrevet

Jeg gir ikke penger til de utenlandske tiggerene som reiser hit for å gjøre akkurat det.

Men jeg gir ganske ofte til de narkomane som spør (vel og merke om samboer ikke er med, for han blir irritert). Jeg kjenner en del av de litt. Helst kjøper jeg =Oslo.

Skrevet

har de eget blad?

Tenker på de som selger =Oslo.Koster 40 kr. Et godt og verdig tiltak.

Skrevet

har de eget blad?

"=Oslo" heter det, bladet er veldig bra.

Men har hørt at det er noen "gribber" av de narkomane som dikterer hvilke salgsplasser hver enkelt skal ha, og disse tar de beste plassene, og nåde den som kommer i nærheten av deres plass!

Skrevet

Jeg gjør! Ikke mye, men nok til at de ikke føler seg enda mindre for å ha spurt uten å få noe!

Helst gir jeg røyk når de spør, føler vel at vi røykere må stå litt sammen...:-)

mvh

Annonse

Skrevet

Her jeg bor er det ikke så mange tiggere. Men det har hendt jeg har gitt til tiggere når jeg har vært i Oslo, hvis jeg har vært i humør til det og hatt penger lett tilgjengelig. Er vel stort sett narkomane som har fått av meg.

Skrevet

Ikke hver dag, men det hender ofte. Kjøper kaffe til dem iblant også :)

den opprinnelige m&m
Skrevet

"=Oslo" heter det, bladet er veldig bra.

Men har hørt at det er noen "gribber" av de narkomane som dikterer hvilke salgsplasser hver enkelt skal ha, og disse tar de beste plassene, og nåde den som kommer i nærheten av deres plass!

Hver selger har sin tildelte plass å selge på. Ingen får ta en annens plass. Hvordan de tildeler dem vet jeg ikke, men det er vel for å sikre at ikke alle står samme sted, og krangler om kundene.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg kjøper bladet, men gir ikke.

Skrevet

Hver selger har sin tildelte plass å selge på. Ingen får ta en annens plass. Hvordan de tildeler dem vet jeg ikke, men det er vel for å sikre at ikke alle står samme sted, og krangler om kundene.

Hørte faktisk at de "sterkeste" selv valgte plasser, og at de mer forsiktige måtte finne en dårlig salgsplass.

Kritikken gikk på at de som står bak bladet lot dette skje uten å gripe inn.

Skrevet

Nei.Kjøper ladet deres av og til.

Disse tiggerne selger vel ikke blad?

Det er det vel de narkomane i oslo som gjør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...