Gå til innhold

Gir du penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse tiggerne selger vel ikke blad?

Det er det vel de narkomane i oslo som gjør?

Har aldri reflektert over om de "bare" er tiggere eller narkomane tiggere.

Alle i en slik sosial situasjon kan vel selge =Oslo, de må kjøpe bladet selv og selge videre med en viss fortjeneste.

Fortsetter under...

Skrevet

Var i byen(Oslo) i går. En ung jente gikk fortvilet rundt å ba om penger. Hun spurte ikke meg så jeg gikk bort uoppfordret og ga henne penger.

Det er en grunn til at mennesker ender på skråplanet!

Denne jenta var kanskje 15 år, så ulykkelig, så forsiktig. Ansiktet hennes brant seg fast i både meg og mannen min.

Jeg kjenner ikke hennes fortid eller bakgrunn, men jeg kjenner flere som av triste årsaker har havnet utpå. Det finnes som regel en grunn til at de er havnet der de har havnet og vi skal ikke dømme. Sier ikke alle skal gi, men tross dårlig økonomi har vi som regel alltid litt til overs for dem som trenger det sårt.

Ørkenvandreren
Skrevet

Nei, jeg har aldri gitt noe til de organiserte utlendingene.

Jeg har nok en sjelden gang gitt noe til en sliten narkoman, men jeg bidrar vel bare til hans neste skudd, så særlig smart er vel ikke det heller.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg gir ikke til utenlandske. De er fryktelig plagsomme.

Før sist sommer hadde jeg knapt sett en eneste utenlandsk tigger i Oslo, men nå florerer det av dem og de tar ikke nei for et nei.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har aldri reflektert over om de "bare" er tiggere eller narkomane tiggere.

Alle i en slik sosial situasjon kan vel selge =Oslo, de må kjøpe bladet selv og selge videre med en viss fortjeneste.

Ikke de utenlandske.

Disse er organiserte, på lik linje med våre nye horer.

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Nei, jeg gir ikke penger til tiggere. Jeg syns de er skikkelig heselige og prøver å se en annen vei når tiggere, blomsterselgere eller andre elendigheter prøver å oppnå kontakt med meg :)

Skrevet

Nei, jeg har aldri gitt noe til de organiserte utlendingene.

Jeg har nok en sjelden gang gitt noe til en sliten narkoman, men jeg bidrar vel bare til hans neste skudd, så særlig smart er vel ikke det heller.

Men det skuddet setter de uansett, og det er bedre at de tigger pengene på ærlig vis, enn at de begår kriminelle handlinger får du trøste deg med :-)

Gjest Er det muuulig?
Skrevet

Nei, jeg gir ikke penger til tiggere. Jeg syns de er skikkelig heselige og prøver å se en annen vei når tiggere, blomsterselgere eller andre elendigheter prøver å oppnå kontakt med meg :)

Ja, stakkars deg..

fei1365380229
Skrevet

Ja, stakkars deg..

Ja, jeg syns at man burde slippe å bli belemret med alle disse.

Skrevet

Ja, jeg syns at man burde slippe å bli belemret med alle disse.

Ærlig talt, er du seriøs nå???

Skrevet

Jeg ser veldig sjelden noen tiggere, men jeg hadde nok gitt dem litt...

Annonse

Skrevet

Jeg gir bort både penger og sigaretter men ikke til østeuropeiske mafiatiggere.

Skrevet

Var i byen(Oslo) i går. En ung jente gikk fortvilet rundt å ba om penger. Hun spurte ikke meg så jeg gikk bort uoppfordret og ga henne penger.

Det er en grunn til at mennesker ender på skråplanet!

Denne jenta var kanskje 15 år, så ulykkelig, så forsiktig. Ansiktet hennes brant seg fast i både meg og mannen min.

Jeg kjenner ikke hennes fortid eller bakgrunn, men jeg kjenner flere som av triste årsaker har havnet utpå. Det finnes som regel en grunn til at de er havnet der de har havnet og vi skal ikke dømme. Sier ikke alle skal gi, men tross dårlig økonomi har vi som regel alltid litt til overs for dem som trenger det sårt.

Lurer på om det var samme jente som spurte meg om småpenger ved Nationaltheateret for et par uker siden. Hun hadde fine klær, og så ikke ut som "typisk tigger", hadde pels-støvletter utenpå buksa. Jeg sa nei, men har ikke klart å slutte å tenke på henne i ettertid. Tenkte der og da at det sikkert var ei vanlig jente som bare ville prøve å få litt ekstra penger på samme måte som tiggerne. For jeg trodde ikke jenter i den alderen kunne være tiggere her i Norge, hun så ikke narkoman ut eller noe heller. Jeg satt på en benk og ventet på noen jeg skulle møte, så jeg så henne gå rundt og spørre mange. Alle sa nei, men hun smilte likevel. Uff har tenkt på henne mye i ettertid.

Skrevet

Det hender, men jeg sier oftere nei, enn ja. Jeg stod nederst i karl johan og skulle møte noen en gang, og siden jeg stod i ro der, så kom en narkoman bort til meg og spurte om småpenger. Mens han var i gang fortalte han "hele" livshistorien sin og hvordan han var blitt avhengig av heroin etc. Kunne ikke la være å gi, da. Han er en av få tiggere jeg aldri glemmer.

Skrevet

Gjorde det aldri før, men så har jeg en venninne som jobber med rusmisbrukere som alltid gir, og da begynte jeg også. så samt jeg har tid, og småpenger der og da

Skrevet

Lurer på om det var samme jente som spurte meg om småpenger ved Nationaltheateret for et par uker siden. Hun hadde fine klær, og så ikke ut som "typisk tigger", hadde pels-støvletter utenpå buksa. Jeg sa nei, men har ikke klart å slutte å tenke på henne i ettertid. Tenkte der og da at det sikkert var ei vanlig jente som bare ville prøve å få litt ekstra penger på samme måte som tiggerne. For jeg trodde ikke jenter i den alderen kunne være tiggere her i Norge, hun så ikke narkoman ut eller noe heller. Jeg satt på en benk og ventet på noen jeg skulle møte, så jeg så henne gå rundt og spørre mange. Alle sa nei, men hun smilte likevel. Uff har tenkt på henne mye i ettertid.

Tror nok ikke det var samme jenta. hun jeg møtte bar tydelig preg av å være rusa og klærne var rimelig slitt. Tror nok hun sov på gata, stakkar.

Hun hadde de tristeste øynene jeg har sett og hun var så ung. En sånn jente du bare får lyst til å ta med deg hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...