Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden møtte jeg en veldig grei mann på 32. Etter noen møter fortalte han meg at han hadde nettopp fått diagnosen ADHD, og hadde begynt på medisin pga det. Det jeg lurer på, det er hva jeg skal gjøre.. Er det mulig å lve i et "normalt" forhold med en person med ADHD? Hvordan er mennesker med ADHD? Jeg vet veldig lite om dette og vet derfor ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er det noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217972-kj%C3%A6reste-med-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste kan du nok leve med.

Noen er veldig utagerende men det er meget forskjellig hvordan personer med ADHD er.

Det er arvelig da bare sånn at du vet det.

Jeg har fra andre hørt at han tidligere til tider har vært ganske håpløs med pengene sine og sånn, kan dette han en sammenheng med ADHD`en?

Jeg har fra andre hørt at han tidligere til tider har vært ganske håpløs med pengene sine og sånn, kan dette han en sammenheng med ADHD`en?

Håpløs med penger kan vel folk uten diagnose være også.

adhd problematikk er:sosiale problemer,mangel på empati,agressiv,impulsiv,hyperaktiv m.m.

Håpløs med penger kan vel folk uten diagnose være også.

adhd problematikk er:sosiale problemer,mangel på empati,agressiv,impulsiv,hyperaktiv m.m.

ok.. en felles venninne som kjenner han godt, sier at han er verdens snilleste, veldig hjelpsom og omtenksom..

Jeg var selv nettopp i et forhold med en med ADHD. Vi var samboere fra dag en (altså han flyttet raskt inn) i 2.5år.

Vel, han ER verdens snilleste. Hjelpsom mot alle. Han ble _for_ hjelpsom, han sprang fra a-å hele dagen... Xen hans hadde det helt likt, følte at vi ble nedprioriterte...

Men på den andre siden, når han var sammen med meg var han virkelig den idelle mannen!

Jeg er er person som liker å snakke, om alt og ingenting- Ganske frustrerendes når jeg åpnet meg om noe som ikke var lett å snakke om- og han avbrøt meg og plutselig var inne på et helt nytt tema...

Eneste gangene jeg virkelig følte han var med meg, det var under sexen- har hørt det av andre også, sex med ADHD mannfolk er sinnsykt god....

I familieselskap: Grusomt.... Han pratet og pratet og pratet- til tider ble jeg flau av han, alt det helt på jordet tinga han kunne si- helt utav sammenheng...

Grunnen til jeg ikke orka mer var det at jeg følte meg nedprioritet, og jeg følte ofte han var mer som et barn enn den 30åringen han er...

Må si, de første mnd. var virkelig flotte, aldri har noen gitt meg så mye oppmerksomhet og oppvarting som han!

Vil alltid savne litt av den energien hans, er ernergisk av meg jeg også- Men nå var det på tide ¨å kunne slappe av!

Når det ble slutt fikk jeg med en gang en "ro" inni meg igjen, han påvirka hvertfall meg til å bli rastløs osv...

Men når det er sagt, min X gikk ikke på noen medisinering (ritalin osv)

Hadde han gått på det, ville nok han vært en helt annen.

Annonse

Jeg var selv nettopp i et forhold med en med ADHD. Vi var samboere fra dag en (altså han flyttet raskt inn) i 2.5år.

Vel, han ER verdens snilleste. Hjelpsom mot alle. Han ble _for_ hjelpsom, han sprang fra a-å hele dagen... Xen hans hadde det helt likt, følte at vi ble nedprioriterte...

Men på den andre siden, når han var sammen med meg var han virkelig den idelle mannen!

Jeg er er person som liker å snakke, om alt og ingenting- Ganske frustrerendes når jeg åpnet meg om noe som ikke var lett å snakke om- og han avbrøt meg og plutselig var inne på et helt nytt tema...

Eneste gangene jeg virkelig følte han var med meg, det var under sexen- har hørt det av andre også, sex med ADHD mannfolk er sinnsykt god....

I familieselskap: Grusomt.... Han pratet og pratet og pratet- til tider ble jeg flau av han, alt det helt på jordet tinga han kunne si- helt utav sammenheng...

Grunnen til jeg ikke orka mer var det at jeg følte meg nedprioritet, og jeg følte ofte han var mer som et barn enn den 30åringen han er...

Må si, de første mnd. var virkelig flotte, aldri har noen gitt meg så mye oppmerksomhet og oppvarting som han!

Vil alltid savne litt av den energien hans, er ernergisk av meg jeg også- Men nå var det på tide ¨å kunne slappe av!

Når det ble slutt fikk jeg med en gang en "ro" inni meg igjen, han påvirka hvertfall meg til å bli rastløs osv...

Men når det er sagt, min X gikk ikke på noen medisinering (ritalin osv)

Hadde han gått på det, ville nok han vært en helt annen.

Tusen takk for kjempefint svar!! Det setter jeg pris på!!

Gjest bli kjent

I stedet for å spørre andre må du gi deg selv en sjanse til å bli kjent med denne mannen.

Har du sett en ADHD`er har du sett EN. De er like forskjellig som alle andre folk.

Det er ofte tilleggsproblematikken enkelte ADHD`ere har som folk legger merke til, nemlig impulsivitet, hyperaktivitet, adferdsvansker.

ADHD handler mest om oppmerksomhetsvansker, dvs. problemer med å konsentrere seg lenge om en ting, blir lett distrahert av lyder og ting vi andre kanskje ikke legger merke til engang. De er ofte impulsstyrt, dvs. handler på impuls.

Vennen din har fått medisin som gjør at han muligens vil fungere bedre.

Lykke til, ingen er vel så sjarmerende som en intens ADHD`er med glimt i øyet.

;-))

Jeg må bare gjenta det en annen her sa. Har du sett en med adhd så har du sett EN.

Bli kjent med denne karen her og finn ut selv hvordan han er. Ikke hvordan andre mener at en med adhd er.

Du skal ikke gjøre noe annet enn å støtte ham. Diagnosen er ny for ham. Han må lære seg en helt ny måte å se på seg selv. Dersom medisinen virker så må han lære å kjenne seg selv på nytt. Du skal bare bli kjent med ham.

Dersom han rører noe ved deg så hopp i det. Heller prøvd og feilet enn aldri ha våget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...