Gå til innhold

Prison break

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etterhvert skjønt at denne serien er noe jeg bør følge med på....Mulig jeg er litt sent ute, for igår prøvde jeg å få med meg innholdet. Må innrømme at jeg ikke klarte å skjønne helt hva det handla om :-(

Jeg har antagelig mista for mye?

Han helten robba en bank for å komme på innsiden av det fengselet hans bror sitter i og venter på dødsstraff.

Helten er bygningsingeniør og har konstruert hele fengselet. Han har tatovert viktige bygningsopplyysninger og -tegninger på hele overkroppen, og bruker disse til å lage en rømningsvei.

Det viser seg at broren er feilaktig dømt for et mord - det er høyt politisk spill (noe oljegreier inni bildet og en mystisk dame som trekker i trådene).

Kjempespennende - men jeg ante ikke at det var en lang serie da jeg tilfeldigvis så på første episode. Hiv deg med!

Skrevet

Han helten robba en bank for å komme på innsiden av det fengselet hans bror sitter i og venter på dødsstraff.

Helten er bygningsingeniør og har konstruert hele fengselet. Han har tatovert viktige bygningsopplyysninger og -tegninger på hele overkroppen, og bruker disse til å lage en rømningsvei.

Det viser seg at broren er feilaktig dømt for et mord - det er høyt politisk spill (noe oljegreier inni bildet og en mystisk dame som trekker i trådene).

Kjempespennende - men jeg ante ikke at det var en lang serie da jeg tilfeldigvis så på første episode. Hiv deg med!

To kommentarer til det:

1. Hovedpersonen robbet ikke banken - han "startet" et ran, fyrte av noen skudd i taket, og lot seg arrestere.

2. Vi vet faktisk ikke om broren er uskyldig eller ikke.

"............................................"

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Hei.

Jeg leste en plass at det spøke i det fengslet i virkeligheta.

Og han kjekken som en dødsdømt,han er halv norsk.

De skal lege flere episoder av denne serien også.

Hans fulle navn er Dominic Haakon Myrtvedt Purcell og han har norsk far og irsk mor, alt ifølge allvitende IMDB :)

Skrevet

Tusen takk! Nå skjønner jeg litt mer :-)

Den tatoveringa skjønte jeg, men ikke hvordan i all verden han hadde fått den og hvorfor han satt i fengsel...

Gjest girasol
Skrevet

Har hørt om denne serien, men har aldri sett den... hvilken kaal går den på? Og når? Hvis du gidder å svare :-)

Skrevet

Har hørt om denne serien, men har aldri sett den... hvilken kaal går den på? Og når? Hvis du gidder å svare :-)

Du ser visst bare på tv du, når du ikke doler.

Skrevet

Kjekkas det der ja ;-)

Nei vi har ikke TV3, så det får bli med det synet der.

M.v.h.

Du får printe det ut og klistre det på tv-skjermen:-D

Gjest girasol
Skrevet

Du får printe det ut og klistre det på tv-skjermen:-D

He, he, ja det var lurt! Så kan jeg se på TV også når TV'n er avslått! ;-)

Skrevet

Den går på TV3 torsdager klokka 2130 og reprise på TV3 fredager noe seinere - kanskje 2230?

Kjempespennende!

hare1365380455
Skrevet

Såpass mange episoder som er planlagt, så håper jeg de kommer til å la det skje litt i serien. At de ikke går i "fellen" LOST har gjort, hvor det ikke skjer noe som helst, og serien blir helt uutholdelig kjedelig og meningsløs.

Jeg tror det kun er to sesonger av serien.

Skrevet

To kommentarer til det:

1. Hovedpersonen robbet ikke banken - han "startet" et ran, fyrte av noen skudd i taket, og lot seg arrestere.

2. Vi vet faktisk ikke om broren er uskyldig eller ikke.

OK, takk for info-. Jeg begynte å se akkurat da han skjøt i lufta - så ikke de første minuttene av første episode.

Skrevet

Jeg tror det kun er to sesonger av serien.

Jau, rundt tyve episoder, tror jeg.

LOST hadde mistet all troverdighet, sjarm og engasjement lenge før episode 20.

"..............................................."

Gjest girasol
Skrevet

Den går på TV3 torsdager klokka 2130 og reprise på TV3 fredager noe seinere - kanskje 2230?

Kjempespennende!

Ja som sagt har vi ikke TV3... så jeg får vel ikke fulgt med på den serien. Vel, vel, jeg får nøye meg med referatene fra elevene mine da, som stadig snakker om det ;-) (I tide og utide ;-))

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...