Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg husker diskusjonen, og jeg husker jeg var uenig med deg. Men på den tiden var det ikke spesielt mange utenlandske tiggere i Oslo. Sist vi diskuterte tror jeg ikke jeg hadde sett en eneste en.

Men i sommer eksploderte det. Det kryr av disse halvgamle østeuropeiske kvinnfolka som ikke tar nei for et nei, og som har en eller annen "hallik" hengende over seg.

Så for å bli kvitt disse folka hadde det vært greit å ha en paragraf å slå i bordet med, selv om jeg egentlig tror det kommer til å gå seg til selv. For jeg tror de fleste av oss foretrekker å gi penger til narkisene, og ikke utenlandske tiggere på turne.

Skrevet

Jeg husker diskusjonen, og jeg husker jeg var uenig med deg. Men på den tiden var det ikke spesielt mange utenlandske tiggere i Oslo. Sist vi diskuterte tror jeg ikke jeg hadde sett en eneste en.

Men i sommer eksploderte det. Det kryr av disse halvgamle østeuropeiske kvinnfolka som ikke tar nei for et nei, og som har en eller annen "hallik" hengende over seg.

Så for å bli kvitt disse folka hadde det vært greit å ha en paragraf å slå i bordet med, selv om jeg egentlig tror det kommer til å gå seg til selv. For jeg tror de fleste av oss foretrekker å gi penger til narkisene, og ikke utenlandske tiggere på turne.

Man kan jo først sjekke nasjonaliteten ved å si noen ord til dem, å finne ut om de snakker norsk. De norske knark-stakkarene liker gjerne at noen prater med de også, så det er lett å bruke eliminasjonsmetoden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Man kan jo først sjekke nasjonaliteten ved å si noen ord til dem, å finne ut om de snakker norsk. De norske knark-stakkarene liker gjerne at noen prater med de også, så det er lett å bruke eliminasjonsmetoden.

Du kjenner igjen østeuroperne på lang avstand. De går til og med i matchende klær, og de maser noe jævlig.

Gjest studentmamma
Skrevet

Du kjenner igjen østeuroperne på lang avstand. De går til og med i matchende klær, og de maser noe jævlig.

De tar på seg styggere klær for å få mer penger også. Leste en artikkel i KK om tiggere fra Romania. Der var det intervju med ei som hadde reist fra babyen sin for å tigge i Norge. Glad for at jeg slipper sånne løsninger, men utenlandske tiggere er et alt for stort problem.

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg gremmer meg når jeg ser de østeuropiske tiggerne som står rundt hele byen.

De får jammen ikke en krone av meg, nei, jeg gir til de faste jeg ser her på Løkka og kanskje til en eller annen narkoman i byen.

Gjest Thekla84
Skrevet

Utenlandske tiggere er mer innpåslitne enn norske tiggere generellt. Her om dagen stod jeg og ventet på bussen og da kom en skikkelig sur neger bort til meg, helt oppi ansiktet mitt og forlangte å få 20 av meg for å kjøpe en kopp kaffe! Det var en ganske ubehagelig opplevelse! Så jeg sier bare: få dem bort og tenk heller på de tiggerne vi har fra før av, de enslige stakkars rusmisbrukerne som bare sitter der!

Skrevet

Desverre finnes det alt for mange "naive snillister" i Norge til at jeg tror du får rett der.

Dette vil bare fortsette å eskalere til det nok en gang blir gjort forbudt.

De har det verre der de kommer fra, uansett om noen få nordmenn blir restriktive på hvem de gir sitt bidra til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...