Gå til innhold

Forhold til veileder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 21 år. Siste måneden har jeg utviklet et forhold til min veileder på universitet. Han er så utrolig barsk og ikke så veldig gammel i grunn. Problemet er at han er gift, men selv om jeg føler jeg "burde" hatt dårlig samvittighet, så har jeg underlig nok ikke det. Jeg føler liksom at jeg må ta med meg det livet byr seg.

Jeg er ung og livet er fullt av muligheter!

Jeg tror han og kona har noen samlivsproblemer. Og jeg har kommet til å bli så glad i han.

Jeg synes det er fælt for kona hans, men jeg har også behov som må oppfylles.

Er det noen her som har forslag til hvordan han skal bli min?

Synes dere jeg fortsatt skal ha et forhold til han selv om han velger å bo sammen med kona??

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis han vil leve med deg så forlater han kona.

Enten er dette et tulleinnlegg, ellers er du utrolig naiv.

Skrevet

Som svar på siste spørsmålet -nei det synes jeg ikke!!

Skrevet

Hva mener du med at jeg er naiv?

Skrevet

Som svar på siste spørsmålet -nei det synes jeg ikke!!

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hva mener du med at jeg er naiv?

Hva tror du selv?

Høres ut som en historie som er tatt rett ut fra de blå sidene i Ukebladet og om du har lest noen av disse historiene så vet du vel hvordan det går..

Annonse

Gjest ikke kast bort gode år
Skrevet

Det virker litt enkelt fremstilt til å være en reell situasjon. Men problemstillingen er relevant nok uansett.

Han er drittsekken her (som lærer, behandler eller annen i en situasjon som har en lignende rolle i forhold til en elev, student, pasient eller klient skal man ikke misbruke sin autoritet og tillit).

Hadde han virkelig brydd seg om deg og vært forlsket i deg, og vært ferdig med forholdet med kona, hadde han flyttet for seg selv, gitt forholdet med deg en pustepause, mens du fikk ny veileder, studerte videre og så fikk dere se hva som skjedde.

Kona er offeret, du også til dels, det er ihvertfall han som skal ha ansvaret for å oppføre seg redelig overfor ektefelle og student.

Du _kan_ komme ut av det med bare en romantisk historie bak deg, men sjansene for at du får rotet til arbeidet med oppgaven din som han skal veilede, eller at du blir rotet inn i en ekteskapskonflikt, eller at du viser deg så menneskelig at du får dårlig samvittighet overfor kona hans, eller mister tillit til senere kjærester fordi du har tatt del i et slikt bedrag, er store.

Eller du kan vise deg som den voksne, som kutter kontakt, ber om en ny veileder, og koser deg videre i studiene, kanskje finner en kjæreste i en medstudent som ikke er gift, og får en sunn og flott studietd med gode venner du kan stole på.

Gjest ikke kast bort gode år
Skrevet

Det virker litt enkelt fremstilt til å være en reell situasjon. Men problemstillingen er relevant nok uansett.

Han er drittsekken her (som lærer, behandler eller annen i en situasjon som har en lignende rolle i forhold til en elev, student, pasient eller klient skal man ikke misbruke sin autoritet og tillit).

Hadde han virkelig brydd seg om deg og vært forlsket i deg, og vært ferdig med forholdet med kona, hadde han flyttet for seg selv, gitt forholdet med deg en pustepause, mens du fikk ny veileder, studerte videre og så fikk dere se hva som skjedde.

Kona er offeret, du også til dels, det er ihvertfall han som skal ha ansvaret for å oppføre seg redelig overfor ektefelle og student.

Du _kan_ komme ut av det med bare en romantisk historie bak deg, men sjansene for at du får rotet til arbeidet med oppgaven din som han skal veilede, eller at du blir rotet inn i en ekteskapskonflikt, eller at du viser deg så menneskelig at du får dårlig samvittighet overfor kona hans, eller mister tillit til senere kjærester fordi du har tatt del i et slikt bedrag, er store.

Eller du kan vise deg som den voksne, som kutter kontakt, ber om en ny veileder, og koser deg videre i studiene, kanskje finner en kjæreste i en medstudent som ikke er gift, og får en sunn og flott studietd med gode venner du kan stole på.

:-)

Skrevet

*himler*

Stikk nå før du ødelegger livet ditt. Du må jo skjønne at han bare lurer deg og at du sitter der med skjegget i postkassa om en liten stund.

Skrevet

Hva tror du selv?

Høres ut som en historie som er tatt rett ut fra de blå sidene i Ukebladet og om du har lest noen av disse historiene så vet du vel hvordan det går..

Hvordan det går?

Jeg vil at han skal bli min. og jeg håper at han føler det samme. Hvordan skal jeg si det til han? At jeg mener alvor?

Gjest bortvekk
Skrevet

"Synes dere jeg fortsatt skal ha et forhold til han selv om han velger å bo sammen med kona??"

Nei!

Hva ville du ment, om du var kona?

Annonse

Skrevet

*himler*

Stikk nå før du ødelegger livet ditt. Du må jo skjønne at han bare lurer deg og at du sitter der med skjegget i postkassa om en liten stund.

Jeg vil bare være med han jeg. Han er snill og god. Men i det siste har han verken besvart telefon eller mail.

Skrevet

Selv om det er HAN som er gift, og han som må bære hovedansvaret for utroskapet, så er også hun "medskyldig". Hun er ikke noe offer, er jo voksen og visste at han var gift da da innledet forholdet. Det er simpelt og samvittighetsløst av Ms. Ma å fortsette et slikt forhold mener nå jeg. Hvor egoistisk går det an å bli...

Skrevet

Jeg vil bare være med han jeg. Han er snill og god. Men i det siste har han verken besvart telefon eller mail.

Tydelig at han vil ut av det. Glem han, du blir bare såret.

Gjest loveduju
Skrevet

Har du ikke noe bedre fore på en lørdagskveld enn å sitte og fabrikere teite problemstillinger?

Gjest tintintin
Skrevet

Optimistisk er du, det kan komme godt med senere!

Ser lenger ned her at du sier han i det siste ikke har svart på dine henvendelser. Jeg vil vel tolke det dithen at han på en måte har tatt valget for deg.

Skrevet

Og hvilket studium kom du inn på da? Eller hva skal du bli når du blir stor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...