Gå til innhold

De som påstår å være "klarsynte"

Anbefalte innlegg

Skrevet

irriterer meg så innigampen at jeg må lage en ny tråd.

Det fins ingen dokumentasjon i moderne tid på at det fins noen som har noen overnaturlige evner over hodet. Ingen har noen sinne i moderne tid klart å gjenta noen overnaturlige evner eller handlinger under kontrollerte forhold over hodet. Hvorfor i svarte granskauen går så mange på bløffer gang etter gang?

Moderne media lurer så mange over så lang tid at det er flaut å være norsk, eller voksen for den saks skyld.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• Prozak

7

• mermaid

2

• fyrlykt

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest greitåviteja
Skrevet

Ok, kortene forteller meg at du er meget skeptisk av natur, du er ikke av dem som automatisk tar alt andre sier for god fisk. Videre ser jeg at du av og til kan la deg irritere over fenomen som ikke lar seg forklare med sunn fornuft:-)

Skrevet

Ok, kortene forteller meg at du er meget skeptisk av natur, du er ikke av dem som automatisk tar alt andre sier for god fisk. Videre ser jeg at du av og til kan la deg irritere over fenomen som ikke lar seg forklare med sunn fornuft:-)

Jeg har spådd i tarot i mange år.

Jeg ser i mine kort at du sliter litt med deg selv eller andre, har problemer med å få pengene til å strekke til der det trengs. I tillegg vil du snart legge ut på en reise og vil få mer penger å rutte med i nærmeste framtid. I tillegg er du for mye på DOL og vil måtte begrense det litt i nærmeste framtid. Din PC vil volde deg problemer og det kjønn du foretrekker vil volde deg problemer i næmeste framtid. I det hele tatt vil du få problemer med det meste, men alt vil ordne seg til slutt. Hvis ikke vil, det ikke ordne seg med det første, men senere vil det ordne seg når du er død. Hvis du ikke dør, vil du leve.

Skrevet

Trenger du dokumentasjon så bestill en time til en seriøs klarsynt. Etterpå lager du en ny tråd her og forteller om hva du opplevde.

Deal?

Skrevet

Trenger du dokumentasjon så bestill en time til en seriøs klarsynt. Etterpå lager du en ny tråd her og forteller om hva du opplevde.

Deal?

Etter å ha lest boka om hvordan en "synsk" opplæres til å manipulere mennesker, så vil et slikt møte ende i katastrofe.

Ikke for meg.

Jeg vet nemlig hvordan jeg skal frata en slik person alle muligheter til å gjette riktig, lese ytre tegn og hente informasjon fra respons. Også hvordan en slik person fratas muligheten til å innhente informasjon på forhånd, eller samarbeide med noen utenfor osv.

Et annet problem de har er at de ikke tiltror noen andre å være en verre luring.

Og det koster meg ikke en tøddel å lure en slik.

Skrevet

Etter å ha lest boka om hvordan en "synsk" opplæres til å manipulere mennesker, så vil et slikt møte ende i katastrofe.

Ikke for meg.

Jeg vet nemlig hvordan jeg skal frata en slik person alle muligheter til å gjette riktig, lese ytre tegn og hente informasjon fra respons. Også hvordan en slik person fratas muligheten til å innhente informasjon på forhånd, eller samarbeide med noen utenfor osv.

Et annet problem de har er at de ikke tiltror noen andre å være en verre luring.

Og det koster meg ikke en tøddel å lure en slik.

Da er det jo ingen grunn til ikke å prøve da, når du har så mye redskap i sekken.

Du risikerer bare og bli gjennomskuet.

Skrevet

Skulle ønske mormoren min hadde fått dokumentasjon de to gangene båten deres sleit seg og drev utpå fjorden nattestid! Hun våkna og visste når det hadde skjedd. Da var det bare for morfar å gå ned til sjøen (som ikke kunne sees fra huset), få fram robåten og hente inn snekka :-)

Mormoren min visste også, i samme øyeblikk som faren hennes døde, at han var død. Han døde på jobb og hun var hjemme sammen med moren sin. Hun fikk fortvilet forklart sin mor at nå var faren død. Like etter kom beskjeden på døra...

Logisk er dette imidlertid ikke....

Jeg har selvsagt ingen grunn til å mistro min egen mormor og de som ble utsatt for evnene hennes!

Skrevet

Da er det jo ingen grunn til ikke å prøve da, når du har så mye redskap i sekken.

Du risikerer bare og bli gjennomskuet.

Jeg trenger bare være meg selv. Ikke en løgn er nødvendig, og jeg kan ikke blir avslørt, da det ikke er noe å avsløre.

Hvem som helst kan bare være seg selv, men bare være en uventet, taus, skjult bak et forheng og ukjent person, dermed er den "klarsynte" uten mulighet til å "se" noe som helst.

Skrevet

Skulle ønske mormoren min hadde fått dokumentasjon de to gangene båten deres sleit seg og drev utpå fjorden nattestid! Hun våkna og visste når det hadde skjedd. Da var det bare for morfar å gå ned til sjøen (som ikke kunne sees fra huset), få fram robåten og hente inn snekka :-)

Mormoren min visste også, i samme øyeblikk som faren hennes døde, at han var død. Han døde på jobb og hun var hjemme sammen med moren sin. Hun fikk fortvilet forklart sin mor at nå var faren død. Like etter kom beskjeden på døra...

Logisk er dette imidlertid ikke....

Jeg har selvsagt ingen grunn til å mistro min egen mormor og de som ble utsatt for evnene hennes!

Med all respekt for alle døde og levende.

Men det mangler dokumentasjon, og det lar deg ikke gjøre på nytt under kontroll av kvalifiserte illusjonister tilknyttet en kjent organisasjon eller institusjon under kontroll av denne, dermed har det ingen verdi for vitenskapen, bare for de som er berørt.

Fred være med de impliserte, men å nedtegne det som undere er ikke aktuelt.

Skrevet

Intuisjon er det samme som klarsyn, noen har sterkere intuisjon enn andre.

Dyrene kommuniserer uten språk, hvorfor tror du at mennesker ikke kan gjøre det samme? Dyr senser når det blir uvær, hvorfor tror du at mennesket ikke kan sense ting?

Skrevet

Intuisjon er det samme som klarsyn, noen har sterkere intuisjon enn andre.

Dyrene kommuniserer uten språk, hvorfor tror du at mennesker ikke kan gjøre det samme? Dyr senser når det blir uvær, hvorfor tror du at mennesket ikke kan sense ting?

Utfør en handling som ikke kan forklares av dagens vitenskap, og ikke er en illusjon.

Ingen har klart det hittil.

Skrevet

Utfør en handling som ikke kan forklares av dagens vitenskap, og ikke er en illusjon.

Ingen har klart det hittil.

kan du bevise det?

:)

Skrevet

kan du bevise det?

Javisst.

Du kan vinne 1 mill US$, men ingen har klart det enda, etter mer enn 10 år.

Hvis du anser 1 mill US$ for å være en god nok belønning for å framvise noe som ligner et overnaturlig fenomen en enezte gang.

Skrevet

Synes astrologi er omtrent like irriterende for min del.

Verden vil bedras...

Skrevet

Javisst.

Du kan vinne 1 mill US$, men ingen har klart det enda, etter mer enn 10 år.

Hvis du anser 1 mill US$ for å være en god nok belønning for å framvise noe som ligner et overnaturlig fenomen en enezte gang.

penger og tid beviser ingenting. det gjør det mindre sannsynlig, men likevel ikke bevist.

Skrevet

penger og tid beviser ingenting. det gjør det mindre sannsynlig, men likevel ikke bevist.

Logisk rekke: vil du ha 1 mill dollar kontant rett i lomma?

Skrevet

Logisk rekke: vil du ha 1 mill dollar kontant rett i lomma?

Må ha gått glipp av noen logikkforelesninger på ex.phil.

Vet du forresten om de har løst det mattestykket de utlovet en million for å løse?

Gjest girasol
Skrevet

Jeg tror ikke du tok "ironien" min i den andre tråden... Jeg sa at jeg er også klarsynt, fordi jeg var sikker på at de to beste kom til å vinne - og det gjorde de jo og... ;-)

Gjør det meg til en som påstår jeg er klarsynt?

Skrevet

Må ha gått glipp av noen logikkforelesninger på ex.phil.

Vet du forresten om de har løst det mattestykket de utlovet en million for å løse?

Du svarte ikke på spørsmålet: vil du ha en mill US$ rett i lomma?

Skrevet

Jeg tror ikke du tok "ironien" min i den andre tråden... Jeg sa at jeg er også klarsynt, fordi jeg var sikker på at de to beste kom til å vinne - og det gjorde de jo og... ;-)

Gjør det meg til en som påstår jeg er klarsynt?

Nei, men du svarer i en tråd som omhandler det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...