Gå til innhold

Nydelige, inkluderende og sympatiske islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/11/457504.html

Helt greit at de demonstrerer - det er jo en del av ytringsfriheten at man har lov til å være motstander av nettopp ytringsfriheten. Morsomt blir det når islam igjen, nesten uansett hva "de" foretar seg, viser at de er en religion med tilhørende kultur som er helt uforenelig med vårt ønske om et fritt samfunn (jfr. "kvinnene måtte gå bakerst i toget").

"............................................."

Skrevet

Det er morsomt (og selvsagt tragisk) at muslimer gjennom tidene stort sett har gått i tog to ganger...begge ganger i mot ytringsfrihet.

Denne gangen fikk kvinnene være med, men altså plassert i egen pulje bakerst. Det hysterisk morsomme er jo at toget i dag også hadde et betydelig innslag av nordmenn fra norsk venstreside.

Jeg lurer fan meg på hva slags venstresiden vi har fått her i landet når det et av poengene er å vekke blasfemiparagrafen til live og dessuten stramme den inn....og når kvinnene plasseres bakerst.

Skrevet

Det er morsomt (og selvsagt tragisk) at muslimer gjennom tidene stort sett har gått i tog to ganger...begge ganger i mot ytringsfrihet.

Denne gangen fikk kvinnene være med, men altså plassert i egen pulje bakerst. Det hysterisk morsomme er jo at toget i dag også hadde et betydelig innslag av nordmenn fra norsk venstreside.

Jeg lurer fan meg på hva slags venstresiden vi har fått her i landet når det et av poengene er å vekke blasfemiparagrafen til live og dessuten stramme den inn....og når kvinnene plasseres bakerst.

"Jeg lurer fan meg på hva slags venstresiden vi har fått her i landet når det et av poengene er å vekke blasfemiparagrafen til live og dessuten stramme den inn"

Det lurer ikke jeg så veldig på lenger, egentlig.

Forøvrig - en god del muslimske organisasjoner, deriblant islamsk råd, har faktisk advart mot den demonstrasjonen som var i dag. Det taler ihvertfall til disses fordel, og man kan lure på om vi her har en representasjon av de ekstremistiske muslimene vi helst vil tro at vi ikke har her til lands.

Dagbladet hadde visst ringt "arrangøren" av demonstrasjonen i går, og blitt truet med politianmeldelse for trakassering :-)

Skrevet

"Jeg lurer fan meg på hva slags venstresiden vi har fått her i landet når det et av poengene er å vekke blasfemiparagrafen til live og dessuten stramme den inn"

Det lurer ikke jeg så veldig på lenger, egentlig.

Forøvrig - en god del muslimske organisasjoner, deriblant islamsk råd, har faktisk advart mot den demonstrasjonen som var i dag. Det taler ihvertfall til disses fordel, og man kan lure på om vi her har en representasjon av de ekstremistiske muslimene vi helst vil tro at vi ikke har her til lands.

Dagbladet hadde visst ringt "arrangøren" av demonstrasjonen i går, og blitt truet med politianmeldelse for trakassering :-)

Det er mye rart som skjer, og noen skal selvsagt ha ros for å forsøke å roe gemyttene.

Men når Pølse-Hansen nesten tyr til tårene ved å overvære en stakkars drapstruet redaktør lire av seg en unnskyldning (med pistol mot tinningen) blir det helt hysterisk. Han og imamen klarte til og med gråtkvalt å fortelle om hvor fint det skulle bli når dere barn skulle leke sammen.

Dette er inntil kriminelt grensende, naivt. Imamene skjønner selvsagt at muslimer har mye å tape på opptrapping av konflikten. Den muslimske invasjon av Europa kunne bli bremset opp, pengestøtte kunne bli redusert og palestinernes sak ytterligere skadet. Tiden er ikke moden for full konflikt enda.

Så seansen i regjeringskontorene var ille, ille.

Skrevet

Jeg hørte et intervju med en islamsk kvinne på tv i går.

Der sa hun at vi vestlige var idioter (eller noe lignende) fordi vi ikke forsto at Gud (Mohammed) var større og viktigere enn ytringsfriheten.

Da skjønner man tankegangen!

Vi skal ikke la disse menneskene true fra oss ytringsfriheten, som er noe av det viktigste vi har.

Jeg synes at alle beklagelsene som har kommet fra redaktør og statsminister virker kunstige og påtvungne. Jeg tenker at redaktøren er redd for seg og sin familie´s liv, og følte seg tvunget til å beklage.

Det er forståelig!

Men, det er jævla feigt at disse galingene skal true oss til å overprøve ytringsfriheten!

Skrevet

Jeg hørte et intervju med en islamsk kvinne på tv i går.

Der sa hun at vi vestlige var idioter (eller noe lignende) fordi vi ikke forsto at Gud (Mohammed) var større og viktigere enn ytringsfriheten.

Da skjønner man tankegangen!

Vi skal ikke la disse menneskene true fra oss ytringsfriheten, som er noe av det viktigste vi har.

Jeg synes at alle beklagelsene som har kommet fra redaktør og statsminister virker kunstige og påtvungne. Jeg tenker at redaktøren er redd for seg og sin familie´s liv, og følte seg tvunget til å beklage.

Det er forståelig!

Men, det er jævla feigt at disse galingene skal true oss til å overprøve ytringsfriheten!

Enig i det.

Beklagelsene var selvfølgelig p.g.a drapstruslene. Jeg synes det er synd at redaktører har beklaget det, men jeg skjønner det godt. Vi kan ikke forlange at de skal sette seg selv og sine familier i fare - akkurat det er jo en ting som har høyere prioritet enn å få si akkurat det du vil, når og hvor du vil.

"..........................................."

Skrevet

Det er mye rart som skjer, og noen skal selvsagt ha ros for å forsøke å roe gemyttene.

Men når Pølse-Hansen nesten tyr til tårene ved å overvære en stakkars drapstruet redaktør lire av seg en unnskyldning (med pistol mot tinningen) blir det helt hysterisk. Han og imamen klarte til og med gråtkvalt å fortelle om hvor fint det skulle bli når dere barn skulle leke sammen.

Dette er inntil kriminelt grensende, naivt. Imamene skjønner selvsagt at muslimer har mye å tape på opptrapping av konflikten. Den muslimske invasjon av Europa kunne bli bremset opp, pengestøtte kunne bli redusert og palestinernes sak ytterligere skadet. Tiden er ikke moden for full konflikt enda.

Så seansen i regjeringskontorene var ille, ille.

Jeg så ikke det der, men derimot bet jeg meg straks merke i denne, det mest åndssvake jeg noensinne har sett (jeg så først bildet et annet sted, men gjenfant det på denne saiten):

http://www.faithfreedom.org/Gallery/DCWats7.jpg

Her har enkeltmennesket, grupper, nasjoner og alt mulig rart sloss, kjempet og forhandlet seg gjennom mange, mange århundrer for å frigjøre mennesket, men i 2006 synes altså disse tullingene at dette er bare, bare feil fordi det er så myyyye bedre å massarkrere. Er det bare jeg som ler høyt og blir pisse forbannet av idiotien?

En ting til... hører jeg et ord til om 'såre følelser', 'dialog' og 'respekt', skal jeg personlig klabbe til vedkommende.

Hehe, beklager at du fikk utblåsningen! :)

Skrevet

Jeg så ikke det der, men derimot bet jeg meg straks merke i denne, det mest åndssvake jeg noensinne har sett (jeg så først bildet et annet sted, men gjenfant det på denne saiten):

http://www.faithfreedom.org/Gallery/DCWats7.jpg

Her har enkeltmennesket, grupper, nasjoner og alt mulig rart sloss, kjempet og forhandlet seg gjennom mange, mange århundrer for å frigjøre mennesket, men i 2006 synes altså disse tullingene at dette er bare, bare feil fordi det er så myyyye bedre å massarkrere. Er det bare jeg som ler høyt og blir pisse forbannet av idiotien?

En ting til... hører jeg et ord til om 'såre følelser', 'dialog' og 'respekt', skal jeg personlig klabbe til vedkommende.

Hehe, beklager at du fikk utblåsningen! :)

Regjeringens rolle synes mer og mer stinkende. Lederen av islamsk råd inviteres til regjeringskontorene og får opptre som redaktør. Vår ytringsfrihet er blitt utenrikspolitisk forhandlingskort, slik Valebrokk her påpeker:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article1221073.ece

"Det er nå ytringsfriheten trenger alle sine venner".

...

Regjeringens rolle blir enda mer påfallende når man ser dette:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160371

Her sier ambassadøren at den norske regjering og det norske folk fordømmer tegningene, beklager trykkingen og er dypt lei seg for den norske involveringen i saken.

Dette var kanskje ikke ment for norske ører, men man må anta at uttalelser fra ambassadører (spesielt i så betente saker) er klarert med regjeringen på forhånd. Og husk at vi snakker om Saudi-Arabia som riktignok har olje, men som er et brutalt, undertrykkende diktatur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...