Gjest sånn er det Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du kan ha dine meninger om dette. Men den muslimske tro er den rette for menneskeheten. Se på de vestlige kvinnene, de vimser seg fra det ene forholdet til det andre, og de føler seg utrygge. I den muslimske verden føler kvinnene seg trygge, og de klager aldri. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du kan ha dine meninger om dette. Men den muslimske tro er den rette for menneskeheten. Se på de vestlige kvinnene, de vimser seg fra det ene forholdet til det andre, og de føler seg utrygge. I den muslimske verden føler kvinnene seg trygge, og de klager aldri. :-) Et innlegg til- av motsatt kaliber. *humre* ;-) 0 Siter
Gjest Utenom sak men.. Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du kan ha dine meninger om dette. Men den muslimske tro er den rette for menneskeheten. Se på de vestlige kvinnene, de vimser seg fra det ene forholdet til det andre, og de føler seg utrygge. I den muslimske verden føler kvinnene seg trygge, og de klager aldri. De sitter der fornøyd på sin glattbarberte mus mener du? ;-) 0 Siter
Gjest Trådstarter her! Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 "Mange tilhengere av islam forsvarer kvinneundertrykkelse, æresdrap, terrorisme og vold av ymse slag. Derfor er denne religionen farlig." Dette er en generalisering,og vitner om at du ikke skjønner deres religion. (og kanskje ikke respekterer den heller) "Ingen religion av noe slag bør styre verden, eller begrense ytringsfriheten." Ja, _litt_ enig med deg. Religion bør ikke styre verden. Men vi må ha _respekt_ for andres tro. Vi har ytringsfrihet og skal forsvare den- men vi trenger ikke si ALT, f.eks ting religiøse kan oppfatte som blasfemisk. Vi har ytringsfrihet. Vi skriver hva vi vil om våre politiske partier, styre og stell i norge, skoleverk etc. Vi skriver om hva vi vil. Dette styres ikke av noen religion. MEN når vi tråkker på religion- da går vi for langt... Akkurat som vi går for langt om vi trykker detaljer om naboen... Dette er heller ikke fornuftig bruk av ytringsfriheten. Det er lov å bruke hodet på hva man trykker- til tross for ytringsfrihet. Du har en merkelig måte å tolke ytringsfriheten på. Religion er en offentlig "ting" vi har lov å uttale oss offentlig om. Å tegne morsomme bilder av en gud er ikke blasfemi. Naboens privatliv derimot, er ingen offentlig sak. Vi har også en enighet i pressen om at man skal trå varsomt, men da gjelder det vel mest i saker som angår privatlivets fred, og i saker med barn involvert. Religion er ikke et slikt unntak. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du har en merkelig måte å tolke ytringsfriheten på. Religion er en offentlig "ting" vi har lov å uttale oss offentlig om. Å tegne morsomme bilder av en gud er ikke blasfemi. Naboens privatliv derimot, er ingen offentlig sak. Vi har også en enighet i pressen om at man skal trå varsomt, men da gjelder det vel mest i saker som angår privatlivets fred, og i saker med barn involvert. Religion er ikke et slikt unntak. "Å tegne morsomme bilder av en gud er ikke blasfemi." Vel, det kommer ann på øye som ser. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Enig at det var unødvendig å trykke de tegningene. Reaksjonene som kom er det også de færreste som liker. Men hva så? Ytringsfrihet er meget viktig. Men er man uheldig fornærmer noen- i ytringsfrihetens navn- så er det normal høflighet å beklage det... For meg blir en sånn beklagelse som å si unnskyld for at vi som nasjon har ytringsfrihet. Det er i hvertfall ikke noe jeg vil beklage, det er jeg jo stolt av! Bildene ble jo ikke trykket av staten norge, men av en privat avis. Hva er det da Jens beklager? At avisene har frihet til å gjøre dette? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 For meg blir en sånn beklagelse som å si unnskyld for at vi som nasjon har ytringsfrihet. Det er i hvertfall ikke noe jeg vil beklage, det er jeg jo stolt av! Bildene ble jo ikke trykket av staten norge, men av en privat avis. Hva er det da Jens beklager? At avisene har frihet til å gjøre dette? Jeg er også stolt av vår ytringsfrihet. Men det er lov å bruke hodet. Vi _behøver_ ikke tråkke på andre- heller ikke i ytringsfrihetens navn. 0 Siter
Gjest ren og pen Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du kan ha dine meninger om dette. Men den muslimske tro er den rette for menneskeheten. Se på de vestlige kvinnene, de vimser seg fra det ene forholdet til det andre, og de føler seg utrygge. I den muslimske verden føler kvinnene seg trygge, og de klager aldri. hjernevasket? 0 Siter
UndrendePåDetMeste Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 At man har ytringsfrihet betyr at alle kan si hva de vil. Men om jeg kaller deg ei forbanna hore, vil jo du nødvendigvis føle at dette var ganske stygt og unødvendig sagt! Nettopp slik er dette som har skjedd nå også: unødvendig! Det blir gjort KUN for å provosere folk som blir såret av dette. Nå snakker jeg ikke om analfabetene som bare protesterer og herjer for variasjonens skyld, men de som er oppegående utdannede mennesker. Jeg syns de som har tegnet og gitt ut tegningene kan unnskylde at folk ble såret. MEN: Ingen stat skal måtte beklage seg på vegne av det enkeltmennesker gjør! Vi blir da oppdratt fra vi er små til å unnskylde oss når vi har gått for langt, og lærer at mamma og pappa ikke kan fikse alt for oss. Samme sak her. Voksne folk må unnskylde seg selv, det er ikke noe som noen stat hverken her eller der har noe med. Dette på grunn av ytringsfriheten. Ytringsfrihet= frihet under ansvar for ikke å støte/såre på feil måte. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Jeg er også stolt av vår ytringsfrihet. Men det er lov å bruke hodet. Vi _behøver_ ikke tråkke på andre- heller ikke i ytringsfrihetens navn. Klart det er lov å bruke hodet. Det gjelder jo de fornærmede også. Syns du det å brenne ned ambassader er en reaksjon som står i forhold til at disse bildene ble trykket? Denne saken er jo blåst helt ut av proporsjoner. Og da lurer jeg på hvem som egentlig bør si unnskyld til hvem her. Det eneste jeg kan tenke meg er grunnen til at Jens valgte å si unnskyld, er det vi lærte da vi var små: "Den klokeste gir seg..." Så slipper vi flere brente hus, trusler om terrorhandlinger, og folk som trampes ihjel under ville demonstrasjoner. Og det er jo godt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.