pasa22 Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 ENSOMHET? Trenger det til en oppgave. På forhånd takk 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Ensomhet er for meg en følelse, en tilstand som oppleves i det enkelte mennesket. Har ingenting med å være alene å gjøre. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Alene inni seg.. Man kan være ensom selv om man er sammen med mange 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Som bugge-jenta skriver, så mener jeg også at ensomhet er en OPPLEVELSE et menneske har. Kanskje en følelse av å ikke være inkludert i et felleskapet..? Hva legger du i begrepet? 0 Siter
pasa22 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 lille rosinen skrev (På 11.2.2006 den 19.19): Som bugge-jenta skriver, så mener jeg også at ensomhet er en OPPLEVELSE et menneske har. Kanskje en følelse av å ikke være inkludert i et felleskapet..? Hva legger du i begrepet? hei, syns det er veldig interessant det dere skriver her. Jeg tenkte først å fremst på at det er et savn av sosial kontakt. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 pasa22 skrev (På 11.2.2006 den 19.31): hei, syns det er veldig interessant det dere skriver her. Jeg tenkte først å fremst på at det er et savn av sosial kontakt. Jaja!, jeg drev og tenkte på det, at det er et savn etter noe.. men klarte ikke helt å sette ord på det og formulere meg, så det endte med det lille svaret jeg skrev i stad. Hmm.. Savn etter sosiale tilknytninger man ikke har.. som f.eks en kjæreste, eller venner, eller nære venner. Man kan ha kjæreste men allikevel føle seg ensom fordi man ikke har noe særlig med venner. Eller omvendt. 0 Siter
pasa22 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 trultemor25 skrev (På 11.2.2006 den 19.50): Jaja!, jeg drev og tenkte på det, at det er et savn etter noe.. men klarte ikke helt å sette ord på det og formulere meg, så det endte med det lille svaret jeg skrev i stad. Hmm.. Savn etter sosiale tilknytninger man ikke har.. som f.eks en kjæreste, eller venner, eller nære venner. Man kan ha kjæreste men allikevel føle seg ensom fordi man ikke har noe særlig med venner. Eller omvendt. Er for så vidt enig i det du skrev, men jeg tenker at man kan ha savn etter sosial kontakt selv om man har mange rundt seg. Men som sagt din formulering var veldig interessang. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 pasa22 skrev (På 11.2.2006 den 19.55): Er for så vidt enig i det du skrev, men jeg tenker at man kan ha savn etter sosial kontakt selv om man har mange rundt seg. Men som sagt din formulering var veldig interessang. Ja, det er det jeg mener med alene inni seg.. 0 Siter
Gjest ensom glede er tårer Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Som alenemor har jeg følt meg mest ensom når barnet gjør fremskritt, første smil, første skritt, første ord, første tann - - - det er sårt å ikke ha noen å dele de gledene med. Nattevåk og sykdom derimot gikk greit uten at jeg følte meg ensom. 0 Siter
Gjest ensom glede er tårer Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 For øvrig mener jeg at selvmord er den mest ensomme handlingen som finnes. 0 Siter
Gjest me lonely ! Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Ensomhet er å leve i et parforhold der man ikke har felles interesser med samboer/ektefelle. Det er ikke bare et begrep om enslig foreldre, men den ensomme foreldre som alltid på grunn av ektefelles jobb -egne interesser - eller manglende interersser ikke er deltagende. Ensomhet er også og etablere seg alene på et nytt sted. Ny jobb, nye venner, nytt bosted - eller ny studieplass. ny hybel, nye klassevenner. Det trengs tid til etablering ofte lang tid! 0 Siter
Gjest Ghu Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du er ensom hvis du føler deg alene, selv når du er med andre. 0 Siter
drizzle Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 pasa22 skrev (På 11.2.2006 den 19.55): Er for så vidt enig i det du skrev, men jeg tenker at man kan ha savn etter sosial kontakt selv om man har mange rundt seg. Men som sagt din formulering var veldig interessang. Jeg kan oppleve ensomhet som en følelse av at alle rundt meg er opptatt med sitt. Særlig som singel føler jeg av og til at alle mine nære venner rundt meg har en kjæreste de heller vil være sammen med enn meg. Jeg kan også oppleve det som en følelse av å ikke høre til når gjengen rundt lever seg helt inn i diskusjoner om trivielle ting som jeg egentlig ikke gidder å engasjere meg i. 0 Siter
org Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 ensom glede er tårer skrev (På 11.2.2006 den 20.08): For øvrig mener jeg at selvmord er den mest ensomme handlingen som finnes. Der tror jeg at jeg er enig med deg. 0 Siter
UndrendePåDetMeste Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Ensomhet er når man ikke føler at man har noen å dele det man vil dele ting med. Finnes mennesker som er mye fysisk alene, men ikke føler seg ensomme, og folk med et stort nettverk men ingen å virkelig dele ting med. 0 Siter
Gjest Ghu Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Ghu skrev (På 11.2.2006 den 20.33): Du er ensom hvis du føler deg alene, selv når du er med andre. Også er du ensom når du føler at ingen ville savnet deg om du ble borte. 0 Siter
Gjest sjokolett Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 følelsen av å være alene og ikke ha noen å dele ting med... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.