Gå til innhold

Hva legger dere i begrepet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ensomhet er for meg en følelse, en tilstand som oppleves i det enkelte mennesket.

Har ingenting med å være alene å gjøre.

Gjest trultemor25
Skrevet

Alene inni seg..

Man kan være ensom selv om man er sammen med mange

Gjest lille rosinen
Skrevet

Som bugge-jenta skriver, så mener jeg også at ensomhet er en OPPLEVELSE et menneske har. Kanskje en følelse av å ikke være inkludert i et felleskapet..?

Hva legger du i begrepet?

Skrevet

Som bugge-jenta skriver, så mener jeg også at ensomhet er en OPPLEVELSE et menneske har. Kanskje en følelse av å ikke være inkludert i et felleskapet..?

Hva legger du i begrepet?

hei, syns det er veldig interessant det dere skriver her. Jeg tenkte først å fremst på at det er et savn av sosial kontakt.

Gjest trultemor25
Skrevet

hei, syns det er veldig interessant det dere skriver her. Jeg tenkte først å fremst på at det er et savn av sosial kontakt.

Jaja!, jeg drev og tenkte på det, at det er et savn etter noe.. men klarte ikke helt å sette ord på det og formulere meg, så det endte med det lille svaret jeg skrev i stad. Hmm.. Savn etter sosiale tilknytninger man ikke har.. som f.eks en kjæreste, eller venner, eller nære venner. Man kan ha kjæreste men allikevel føle seg ensom fordi man ikke har noe særlig med venner. Eller omvendt.

Skrevet

Jaja!, jeg drev og tenkte på det, at det er et savn etter noe.. men klarte ikke helt å sette ord på det og formulere meg, så det endte med det lille svaret jeg skrev i stad. Hmm.. Savn etter sosiale tilknytninger man ikke har.. som f.eks en kjæreste, eller venner, eller nære venner. Man kan ha kjæreste men allikevel føle seg ensom fordi man ikke har noe særlig med venner. Eller omvendt.

Er for så vidt enig i det du skrev, men jeg tenker at man kan ha savn etter sosial kontakt selv om man har mange rundt seg. Men som sagt din formulering var veldig interessang.

Gjest trultemor25
Skrevet

Er for så vidt enig i det du skrev, men jeg tenker at man kan ha savn etter sosial kontakt selv om man har mange rundt seg. Men som sagt din formulering var veldig interessang.

Ja, det er det jeg mener med alene inni seg..

Gjest ensom glede er tårer
Skrevet

Som alenemor har jeg følt meg mest ensom når barnet gjør fremskritt, første smil, første skritt, første ord, første tann - - - det er sårt å ikke ha noen å dele de gledene med.

Nattevåk og sykdom derimot gikk greit uten at jeg følte meg ensom.

Gjest ensom glede er tårer
Skrevet

For øvrig mener jeg at selvmord er den mest ensomme handlingen som finnes.

Gjest me lonely !
Skrevet

Ensomhet er å leve i et parforhold der man ikke har felles interesser med samboer/ektefelle. Det er ikke bare et begrep om enslig foreldre, men den ensomme foreldre som alltid på grunn av ektefelles jobb -egne interesser - eller manglende interersser ikke er deltagende.

Ensomhet er også og etablere seg alene på et nytt sted. Ny jobb, nye venner, nytt bosted -

eller ny studieplass. ny hybel, nye klassevenner. Det trengs tid til etablering ofte lang tid!

Skrevet

Du er ensom hvis du føler deg alene, selv når du er med andre.

Skrevet

Jeg kan oppleve ensomhet som en følelse av at alle rundt meg er opptatt med sitt. Særlig som singel føler jeg av og til at alle mine nære venner rundt meg har en kjæreste de heller vil være sammen med enn meg.

Jeg kan også oppleve det som en følelse av å ikke høre til når gjengen rundt lever seg helt inn i diskusjoner om trivielle ting som jeg egentlig ikke gidder å engasjere meg i.

Skrevet

For øvrig mener jeg at selvmord er den mest ensomme handlingen som finnes.

Der tror jeg at jeg er enig med deg.

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Ensomhet er når man ikke føler at man har noen å dele det man vil dele ting med. Finnes mennesker som er mye fysisk alene, men ikke føler seg ensomme, og folk med et stort nettverk men ingen å virkelig dele ting med.

Skrevet

Du er ensom hvis du føler deg alene, selv når du er med andre.

Også er du ensom når du føler at ingen ville savnet deg om du ble borte.

Gjest sjokolett
Skrevet

følelsen av å være alene og ikke ha noen å dele ting med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...