Gå til innhold

faen!!! sprakk igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

for hundrede og åttende gang har jeg forsøkt å bli bedre...har hver gang sagt til meg selv: " Denne gangen skal du klare det!! Ikke la deg knekke denne gangen også!!" men jeg knakk igjen...nok en gang fikk jeg spisekick og kasta opp...og jeg som ikke har kasta opp på nesten en måned nå!!! Har mest lyst til å gi opp alt jeg...har gitt opp håpet om å bli frisk...

Unnskyld at dette ble et så negativt innlegg, men jeg måtte bare få det ut!!!

Skrevet

Kjempebra at du greide å gå nesten en hel måned uten spisekick og oppkast. Er det ny rekord? I alle fall har du vært flink. Vær stolt av deg selv.

Selvfølgelig er det håp om at du skal bli frisk. Det har du jo nettopp bevist ved å klare deg uten spisekick og oppkast i nesten en måned. Hva hadde du ventet? At du aldri skulle få tilbakefall? Det er jo ikke realistisk. Men etter hvert vil det gå lengre tid mellom tilbakefallene. Kanskje vil du også begynne å spise mindre når du har et spisekick. Selv om du opplever flere tilbakefall, går det fremover. Tenk tilbake til da du var dårligst. Hvor ofte hadde du spisekick da? Hvor ofte kastet du opp? Jeg er helt sikker på at det har gått fremover, og at fremgangen vil fortsette, selv om kurven nok blir ujevn, og kanskje også til tider vil peke nedover. Men hvis du utvider tidsperspektivet ditt, ser lenger bakover, vil du nok se at det går fremover. Og til slutt blir du frisk, det er jeg sikker på. Du er jo allerede på god vei. Lykke til.

Gjest EllaPellaFeiteTorella
Skrevet

du bestemmer egentlig selv..

det er ikke så farlig om du har spist masse å spydd EN gang på en mnd heller...

ikke bry deg om det..

om du syntes det var kjipt nå, så la vær å gjør det mer....for.....du bestemmer faktisk selv....

det fant jeg ut etter 3 år med ille bulimi selv, så IKKE kom å si "du vet ikke hvordan det er, det er ikke bare å slutte osv"

i mean it...du bestemmer selv

er det for jævlig, så lar man det være.

Gjest Bulla
Skrevet

Du er flink! Har virkelig kommet langt i prosessen. Beundrer deg jeg. Selv sprekker jeg hver eneste dag....snufs! Har du noe gode råd du som greier å holde deg så lenge om gangen?

Stå på! Hadde jeg vært deg ville jeg virkelig hatt håp!

Laila Sundgot Schneider, Lege
Skrevet

Kjære Knøttet! Du har fått veldig fine, tildels støttende svar fra flere av brukerne. Jeg minner deg også om at du tross alt har klart deg bra i 1mnd., du trives ikke med at du sprekker- altså du er på vei til en forandring! Kanskje du burde vurdere å søke hjelp? Du lurer kanskje selv på hvorfor du sprekker, hvorfor du er redd for å gi slipp på spiseforstyrrelsen? Mange som sliter slik du gjør har følt en enorm lettelse ved å kunne dele sine tanker og følelser med fagpersoner, lykke til på veien videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...